Top beneficii pe care le ai la conectarea magazinului online cu un sistem ERP

Viteza cu care se desfasoara operatiunile eCommerce este cruciala. In prezent, cumparatorii se asteapta ca livrarile sa se faca rapid, insa si eficient, fara erori. Cum poti sa optimizezi procesele fara a sacrifica acuratetea? Sistemele ERP sunt raspunsul pentru magazinele online. Chiar si daca folosesti deja o platforma eCommerce performanta cu focus pe automatizarea de procese, utilizarea unui ERP isi poate demonstra beneficiile in scurt timp.

Hai sa descoperim impreuna cum poate in general un sistem ERP sa ajute un magazin online.

Ce este ERP?

ERP vine de la Enterprise Resource Planning. Termenul se refera la o solutie software pentru efectuarea activitatilor de zi cu zi intr-o afacere: contabilitate, furnizori, management de proiecte, transport, managementul riscului, aspecte legale si multe altele.

Cu alte cuvinte, daca este folosit la capacitatea lui maxima, un ERP poate deveni "creierul" tuturor operatiunilor unei afaceri si bineinteles unui magazin online. El stocheaza si analizeaza informatiile introduse de utilizatorii sai sau receptionate in mod automat de la un sistem tert, facilitand atat schimbul de informatii intre departamente sau zone operationale, cat si o mai buna intelegere si eficientizare a tuturor proceselor dintr-o companie.

Pe scurt, cuvantul de ordine este "optimizare". Un ERP te ajuta sa pierzi mai putin timp cu task-uri ce pot fi automatizate si face totul mai rapid si mai eficient.

Afirmatiile de mai sus sunt valabile pentru toate industriile. Insa hai sa vedem care sunt functionalitatile si avantajele concrete ale unui sistem ERP pentru eCommerce.

Top functii ERP pentru eCommerce

Un business online poate functiona fara probleme in lipsa unui ERP, mai ales daca utilizeaza o solutie eCommerce capabila sa asigure un nivel ridicat de automatizari. Cu siguranta poti enumera insa rapid cateva activitati care iti consuma in prezent un volum considerabil de timp si de care te-ai debarasa fara sa stai pe ganduri. In functie de specificul afacerii tale eCommerce, poti folosi nenumarate functii ale unui sistem ERP. Chiar daca rezultate similare pot fi obtinute si in alte moduri sau cu ajutorul altor solutii, cateva dintre functiile pe care ti le pune la dispozitie un ERP creeaza o valoare cumulata incontestabila pentru orice magazin online:

  • Procesarea de comenzi

    Software-ul ERP poate fi de real ajutor in procesarea comenzilor prin automatizarea sau eficientizarea unor pasi precum: rezervarea stocurilor aferente comenzilor, alocarea produselor din depozite pe comenzi sau crearea de documente de transport.

  • Posibilitatea de a face schimbari in bulk

    Cea mai frecventa schimbare in platformele eCommerce este cea de preturi. Orice solutie respectabila de eCommerce iti pune la dispozitie o serie de functii pentru a simplifica acest proces, dar un sistem ERP aduce o complexitate mai mare, mai ales in cazul business-urilor cu strategii multi-channel.

  • Inventar precis

    Atunci cand un produs este achizitionat, software-ul ERP va modifica automat cantitatile in inventar, astfel incat stocurile sa fie intotdeauna sincronizate intre platforma eCommerce si sistemul ERP. Astfel, esti sigur ca nu se pot plasa comenzi pentru produse care nu mai sunt in stoc, vei economisi timp si resurse, iar clientii vor beneficia de cea mai buna experienta de cumparare.

  • Capabilitati CRM

    Multe ERP-uri au capabilitati CRM de la inceput (sau pot fi adaugate ulterior). Acestea te ajuta sa centralizezi toata informatia legata de clienti si sa legi eficient campaniile de marketing de istoricul unui client sau de situatia financiara curenta a companiei. Ca atare, poti avea campanii mai targetate, insight-uri mai complete, ambele obtinute cu un efort aproape zero.

  • Rapoarte si situatii at-a-glance

    Sunt putine lucruri mai utile in eCommerce decat a sti care este situatia financiara a companiei in orice moment si cum se coreleaza ea cu numarul de comenzi, valoarea acestora si stocurile. Un sistem ERP iti ofera toate aceste informatii in rapoarte usor personalizabile, in formate grafice usor de urmarit si de interpretat.

Sistem ERP MerchantPro

Care sunt beneficiile conectarii unui magazine online cu un sistem ERP?

In ultimul deceniu, au aparut numeroase solutii de automatizare a operatiunilor de business, in special a celor de marketing. Automatizarea campaniilor de email, a mesajelor postate pe social media, a confirmarilor comenzii, a generarii de lead-uri, a actualizarii stocurilor - toate acestea sunt astazi functii de baza ale sistemelor pe care le folosim in fiecare zi.

Platformele eCommerce (cum este MerchantPro) ofera acces la aceste facilitati si la multe altele. Daca magazinul tau functioneaza deja pe MerchantPro, stii cat de multe poti automatiza cu ajutorul aplicatiilor integrate sau a functionalitatilor de baza.

Integrarea cu un ERP duce toate aceste posibilitati la un nou nivel. Dupa software-ul de automatizare, iPaaS sau industria de integrare a diverselor solutii este ultima mare revolutie. Aceasta piata a crescut constant in ultimii cativa ani si nu pare sa se opreasca prea curand.

De ce?
Pentru ca exista numeroase beneficii in a integra mai multe solutii si a avea acces la date, informatii si rapoarte combinate. Iata cateva dintre aceste beneficii:

1. Reducerea muncii manuale

Ce faci daca unul dintre subscriberii la lista ta de email s-a dezabonat? Actualizezi aceasta informatie manual din Mailchimp (de exemplu) in CRM-ul sau ERP-ul tau? Asta poate lua ore bune in fiecare saptamana, in functie de marimea bazei tale de abonati. Similar si pentru alte activitati comune in eCommerce: actualizarea preturilor pe mai multe canale de vanzare, operatiuni de inventariere si asa mai departe.

Atunci cand sistemele tale sunt integrate, toata aceasta munca manuala dispare, lansand loc pentru activitati care alimenteaza cresterea magazinului tau.

2. Mai putine erori

Daca spre exemplu in magazinul tau online inca se lucreaza cu facturi tiparite si cu Excel, atunci stii deja cat de multe erori pot sa apara. Le spunem, in general, erori umane pentru ca apar atunci cand echipa ta are prea multe de facut si nu se mai poate concetra la task-uri aparent cu importanta mica, insa destul de minutioase.

Integrarea sistemelor de baza ale magazinului tau online elimina complet aceste erori. Datele sunt migrate automate, flow-ul este in timp real, iar accesul tuturor angajatilor la informatii inter-departamentale este mult simplificat.

3. Cresterea productivitatii

A fost o perioada cand, in magazinele mari, existau oameni platiti exclusiv pentru a indosaria si gestiona acte. Acum acest lucru nu se mai intampla. Majoritatea operatiunilor financiare se desfasoara in soft-uri dedicate, asa ca ai nevoie doar de oameni foarte bine pregatiti care sa le gestioneze. Productivitatea a crescut deja.

Prin integrarea magazinului tau online cu un ERP, ea poate sa creasca si mai mult. Se elimina rapid nevoia de a cere informatii suplimentare via email unor colegi sau de a cauta informatii prin diverse foldere. Totul este centralizat, pentru acces rapid si facil.

4. Cresterea si consolidarea vanzarilor

Acesta este aspectul care ne intereseaza cel mai mult, nu? Integrarea ERP-ului cu magazinul online face vanzarile mult mai simplu de efectuat, mai ales daca lucrezi cu mai multe canale: magazin clasic, magazin online, vanzari en-gross catre parteneri, vanzari directe pe social media.

In lipsa unui sistem ERP, ti se poate intampla ca stocurile din magazinul fizic sa nu fie actualizate la timp si coroborate cu cele din depozit, astfel ca poti ramane fara marfa exact in perioadele cele mai bune pentru vanzari. Automatizarea stocurilor si comunicarea dintre diversele platforme pe care le folosesti prin ERP elimina acest risc.

5. Imbunatatirea serviciilor de customer support

Cumparatorii de azi te pot contacta via email, social media, telefon sau web chat. Atunci cand o fac, se asteapta ca tu sa ai deja toate informatiile despre istoricul lor, pentru a le putea oferi raspunsuri rapide si pertinente. Daca aceste date sunt imprastiate in mai multe sisteme si platforme, va fi extrem de dificil sa oferi aceste raspunsuri rapide si corecte.

Din nou, integrarea magazinului online cu sistemul ERP salveaza ziua. In momentul in care un comparator initiaza o discutie cu departamentul de support, agentul va avea acces rapid la toate informatiile actualizate despre acel cumparator. Totul intr-un singur dashboard, accesibil cu doar cateva click-uri.

Sistem ERP MerchantPro

Cum pot integra un ERP cu magazinul meu MerchantPro?

Focusul MerchantPro este de a-ti oferi cat mai multe instrumente si automatizari pentru administrarea operatiunilor magazinului tau online. Daca business-ul tau a ajuns insa in punctul in care ai nevoie de un sistem care sa te ajute sa manageriezi centralizat atat magazinul, cat si toate procesele adiacente, te putem ajuta sa iti conectezi platforma de vanzari online la ERP-ul dorit. Scrie-ne oricand, iar expertii nostri te vor ajuta. Daca nu ai inca un ERP si ai nevoie de ajutor in a-l alege si integra cu magazinul MerchantPro, tot noi te putem ajuta! Contacteaza echipa MerchantPro pentru o discutie detaliata.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.