Cum pot evita marcarea ca spam a mesajelor trimise ?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Furnizorii de servicii de email (in special cele de tip gratuit) au sisteme automate care filtreaza email-urile nesolicitate trimise in mod bulk, cunoscute si sub numele de spam. Email-urile marcate ca spam sunt de obicei filtrate in mod automat intr-un folder separat (Junk, Spam, etc.). De asemenea, pot exista situatii in care email-urile sa fie respinse temporar sau definitiv, caz in care nu vor mai fi deloc receptionate de catre destinatar.

Filtrele de spam variaza de la furnizor la furnizor si marcarea unui mesaj ca spam depinde de multi factori. Nu exista o modalitate de a garanta ca mesajele nu vor fi marcate ca spam, insa respectarea sugestiilor de mai jos te poate ajuta la limitarea acestor situatii. Vei putea gasi, de asemenea, cele mai bune practici din industrie care ar trebui incorporate in fiecare campanie de email.

Utilizeaza o adresa de email personalizata specifica domeniului tau

Filtrele spam sunt mai susceptibile sa respinga email-urile trimise de pe o adresa specifica furnizorilor de servicii de email gratuite, precum Gmail si Yahoo. De exemplu, comenzi@gmail.com ar fi mai probabil sa cauzeze filtrarea mesajului decat comenzi@domeniu.ro.

O adresa de email personalizata este asociata cu un domeniu propriu. Pentru a crea adresa de email comenzi@domeniu.ro, va trebui sa inregistrezi domeniul propriu si sa il configurezi in platforma MerchantPro.

TIP
Daca ai achizitionat recent domeniul, iti recomandam sa trimiti primele campanii pe o lista de distributie mai mica, de exemplu 200 de contacte sau mai putin. Trimiterea prin email a unui numar mare de contacte dintr-un domeniu complet nou poate declansa filtrele de spam.

Autentifica in mod corect emailul magazinului

Procesul de autentificare a adresei de email inseamna ca autorizezi serverul sa trimita mesaje in numele magazinului tau. Din ratiuni de securitate online, nerespectarea acestei practici poate determina marcarea email-urilor ca spam.

In cazul in care domeniul tau foloseste nameservere MerchantPro, trimiterea email-urilor din platforma este optimizata pentru a iti asigura succesul.

Daca domeniul tau nu foloseste nameservere MerchantPro, sunt necesare anumite actiuni, despre care gasesti detalii in topicul dedicat de optimizarea trimiterii de mesaje email.

Foloseste doar adrese email care ti-au acordat permisiunea

Asigura-te ca ai permisiunea de a trimite campanii de email catre fiecare abonat din lista. Persoanele care s-au inscris voluntar au mai putin sanse de a marca campaniile tale ca spam. Iti recomandam chiar sa folosesti abonarea la newsletter cu optiunea double opt-in activata (va fi necesara confirmarea adresei de email de catre fiecare abonat in parte).

O modalitate excelenta de a asigura acest lucru este de a incuraja abonatii sa se aboneze in newsletter, adaugand formulare de abonament la newsletter pe site-ul tau sau pe pagina de checkout si oferindu-le stimulente sa faca asta (reduceri sau puncte de fidelizare).

TIP
Nu cumpara niciodata liste cu adrese de email si nu folosi o asemenea lista daca nu stii de unde provine, filtrele spam pot detecta foarte usor folosirea unor asemenea liste.

Sugereaza clientilor tari sa iti adauge adresa la contactele lor

Incurajeaza oamenii sa adauge adresa de email de pe care faci trimiterea mesajelor la contactele lor (address book). Aceasta este o optiune excelenta in special pentru persoanele care te contacteaza pentru a te anunta ca mesajele tale au intrat in spam. Daca filtrul de spam va vedea ca adresa de email de pe care faci trimiterea mesajelor se afla in lista de contacte a destinatarului, acestia vor incepe sa primeasca mesajele tale.

Include in mesajul emailului o companie si o adresa legala

Asigura-te ca adresa pe care o adaugi in footerul mesajului este valida. Unele filtre spam verifica aceste informatii pentru a confirma validitatea acestor adrese.

Nu cere conturi bancare sau de credit card

Nu folosi campaniile de email pentru a solicita numere de carduri de credit, numere de cont bancar sau alte date sensibile. Asemenea solicitari vor activa anumite filtre de protectie scam care vor avea ca efect marcarea automata a mesajelor tale ca nesolicitate.

Pastreaza continutul simplu si coerent

Pastreaza continutul relevant, precis si la obiect. Furnizorii de servicii de email pot semnala o copie promotionala excesiv. Examineaza rezultatele si, daca este posibil, realizeaza un A/B testing pentru a vedea cu ce tip de continut rezoneaza cel mai bine abonatii tai.

Gandeste-te la ce vor sa primeasca abonatii tai

Pe langa filtrele de spam continut, abonatii pot marca emailurile ca spam manual. Daca destule persoane iti marcheaza campaniile ca spam, este posibil ca filtrele de spam sa-ti blocheze campaniile viitoare.

Nu exista reguli ferme pentru a sti exact ce continut ar trebui sau nu ar trebui folosit, gandeste-te ce ai vrea tu sa primesti daca ai fi pus in locul abonatilor tai. Evita trimiterea de continut care ar putea fi perceput ca iritant sau abuziv.

Mai pot face si altceva pentru a limita marcarea ca spam a mesajelor?

Iti recomandam sa instalezi in magazin aplicatia Email Monitor, care iti va asigura detectia automata de soft bounces (mesaje returnate din motive temporare, ex: lipsa spatiu) si hard bounces (mesaje returnate din motive permanente, ex: lipsa utilizator) prevenind astfel retrimiterea de emailuri catre adresele invalide. Aceasta aplicatie iti va oferi in plus si o serie de statistici relevante privind livrabilitatea campaniilor tale de email, rapoarte privind ratele de vizualizare si click.

NOTE
Strategia de marketing nu intra in sfera de aplicare a asistentei MerchantPro. Deoarece furnizorii de servicii de email utilizeaza algoritmi complecsi pentru filtrele lor si pentru ca nevoile de marketing ale tuturor sunt unice, nu putem oferi sfaturi specifice clientilor.

Ultima modificare: 12 Jan 2024
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?