Ce este un cart de cumparaturi abandonat?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Cosurile de cumparaturi abandonate apar in momentul in care un potential client incepe un proces de achizitie pentru o comanda online, dar renunta la aceasta inainte de finalizare. Orice produs adaugat in cart care insa nu ajunge sa fie cumparat este considerat un produs abandonat de catre vizitator.

Optimizarea procesului de checkout (finalizare a comenzii) trebuie sa reprezinte o prioritate pentru orice comerciant care detine un magazin online. O solutie care poate avea un impact major asupra cresterii numarului de produse comandate este prevenirea aparitiei (reducerea) carturilor abandonate in magazin.

Mai jos iti sunt prezentate situatii si modalitati prin care poti reduce la minim numarul de carturi abandonate din cadrul magazinului tau online MerchantPro.

Reducerea ratei de abandon a carturilor

Rata de abandon a cosurilor de cumparaturi este calculata prin impartirea numarului total de tranzactii finalizate la numarul total de tranzactii initiat. Acest raport va identifica ce procent dintre utilizatorii care au vizitat site-ul, au intentia de a achizitiona un produs, dar nu finalizeaza comanda.

Rata de abandon a carturilor este un indicator important pentru site-urile de eCommerce, care trebuie monitorizat constant deoarece o rata de abandon mare poate semnala existenta anumitor probleme (experienta slaba a utilizatorului in procesul de achizitionare, lipsa increderii etc.).

Reducerea acestei rate va conduce in mod direct la crestera numarului de vanzari, asadar optimizarea procesului de checkout este un obiectiv important pentru majoritatea comerciantilor.

Existe multe posibile cauze care pot duce la o rata mare a carturilor abandonate. Primul pas in a le rezolva este de a crea ipoteze despre motivele care duc la abandonarea cartului. Acest lucru se poate face prin:

  • analiza periodica a datelor din sistemele de tracking (Google Analytics, Hotjar etc.);
  • gasirea punctelor in care majoritatea clientilor renunta la continuarea tranzactiei;
  • crearea de sondaje in randul potentialilor clienti;
  • compararea procesului de finalizare a comenzilor cu cel al competitorilor.

Motive des intalnite de abandon al carturilor

  1. Lipsa increderii in comerciant este unul dintre principalele motive pentru care potentialii clienti renunta sa mai cumpere produsele adaugate in cos. Desi utilizatorii sunt tot mai obisnuiti cu platile online, multi potentiali clienti sunt inca reticenti in a oferi detalii financiare pe site-uri care nu le sunt familiare.

    In acest caz, poti implementa diferite solutii rapide pentru a spori increderea utilizatorilor in magazinul tau online. Cateva solutii practicate in mod uzual sunt:

    • adaugarea zonelor de testimoniale si recenzii ale produselor;
    • imagini care confera incredere (logo-urile bancilor si procesatorilor de plati online cu care colaborezi etc.);
    • garantia de returnare a banilor;
    • proces simplificat de returnare a comenzilor;
    • posibilitatea de verificare a coletelor la primire;
    • creare de parteneriate strategice cu branduri cunoscute in piata etc.

    Toate aceste solutii pot fi testate, pe rand, pentru a vedea ce influenta au asupra ratei de abandon a carturilor.

  2. Obligativitatea crearii unui cont pentru a putea achizitiona in cadrul magazinului tau este un alt motiv major care impiedica utilizatorii sa plaseze o comanda. Multi utilizatori sunt reticenti in momentul in care li se solicita sa isi creeze cont pe o noua platforma. In momentul in care afla ca este necesar sa isi creeze un cont pentru a putea finaliza o comanda, probabilitatea ca acestia sa renunte la comanda respectiva este foarte mare.

    Pentru a testa aceasta ipoteza in cadrul magazinului tau MerchantPro, permite plasarea de comenzi activand si optiunea Guest Checkout din Setari checkout. In functie de volumul de comenzi pe care il ai, poti verifica la interval de 2-4 saptamani spre exemplu, daca aceasta modificare a dus la o scadere a ratei de abandon a cosurilor.

Creand astfel de ipoteze si urmarind progresul realizat in urma optimizarilor facute, iti poti imbunati constant si semnificativ Rata de conversie a magazinului tau online si creste incasarile fara a fi nevoie sa investesti suplimentar in cresterea traficului catre acesta.

Alte motive uzuale pentru carturile abandonate

Magazinele online sunt diferite intre ele, insa exista o multitudine de motive comune care conduc catre o rata de abandon a carturilor semnificativa:

  • Costuri de livrare mari
    Vizitatorii deseori abandoneaza carturile in momentul in care vad care este costul de livrare pentru comanda lor. Evita acest risc oferind promotii pentru livrare gratuita.

  • Complexitate a comenzilor
    Cumparatorii online sunt interesati de un proces de cumparare cat mai lin si simplu de urmat. In cazul in care acest proces devine complicat multi dintre ei renunta si astfel rata de abandon a carturilor iti va creste simtitor. Acest risc poate fi evitat testand procesul de plasare a comenzilor cat mai des posibil pe diferite dispozitive (desktop, mobil, tableta etc.) si activand diferite optiuni pentru pagina de checkout.

  • Lipsa metodelor de plata
    Deseori vizitatorii au obiceiuri bine stabilite in ceea ce priveste metoda de plata si vor finaliza o comanda doar daca metoda lor preferata este disponibila. Poti reduce acest risc punand la dispozitia clientilor cat mai multe optiuni de plata Online (ex: plata cu cardul, plata in rate) si Offline (ex: sistem de plata ramburs, plata la sediu).

    In Help Center poti afla totul despre metodele de plata disponibile in platforma MerchantPro si despre cum poti configura o metoda de plata.

  • Intentia de cumparare
    Multi vizitatori care adauga obiecte in cart si nu finalizeaza comanda, au o intentie scazuta de a cumpara. Poti impulsiona acesti vizitatori sa cumpere imediat oferind promotii limitate in timp si creand o senzatie de urgenta.

  • Pretul este prea mare
    Utilizatorii compara deseori preturile pe diferite site-uri pentru a vedea ofertele cele mai avantajoase. Ei pot adauga produsele in cos dupa care sa faca aceasta cautare si comparare a preturilor. Pentru a preveni abandonarea cartului, le poti oferi reduceri sau cupoane de reducere pentru a creste sansa ca acestia sa achizitioneze de la tine.

Ultima modificare: 29 Jan 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?