Cum se poate recupera un cart abandonat?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Pe langa imbunatatirea si optimizarea experientei utilizatorului in folosirea cartului, un alt aspect foarte important este recuperarea carturilor abandonate.

Mai jos iti sunt prezentate modalitati prin care poti recupera carturile abandonate din cadrul magazinului tau online MerchantPro.

Recuperarea carturilor abandonate

In ciuda eforturilor tale de a reduce numarul de carturi abandonate, intotdeauna un procentaj dintre vizitatorii tai vor parasi magazinul tau avand produse in cart.

Exista doua metode principale pentru a ajunge la acei utilizatori si a recupera carturile abandonate:

  1. Email-uri catre utilizatorii cu carturi abandonate
    In cazul in care un utilizator logat in contul sau alege sa abandoneze cosul de cumparaturi, ii vei putea trimite ulterior un mesaj de notificare pe email. O practica intalnita in aceasta situatie este oferirea unui discount daca se intoarce pe site si finalizeaza tranzactia respectiva.

  2. Retargetarea vizitatorilor cu carturi abandonate
    Retargetarea prin anunturi platite este o unealta puternica in strategia de recuperare a carturilor abandonate. Prin retargetare (remarketing) folosind platforme populare precum Google sau Facebook, poti ajunge la acei clienti care au adaugat produse in cart insa nu au finalizat comanda. Avantajul retargetarii este ca aceasta functioneaza chiar daca vizitatorul nu a introdus adresa de email si, astfel, poti ramane in mintea potentialului client in timp ce acesta navigheaza pe Internet.

    In platforma MerchantPro ai deja integrata aplicatia Retargeting, instrumentul de marketing cu care iti poti creste vanzarile colectand mai multe date despre actiunile vizitatorilor si transformandu-i astfel din vizitatori in clienti prin automatizarea comunicarii personalizate cu fiecare in parte.

Carturile abandonate in magazinele MerchantPro

Pentru a vedea carturile abandonate din magazinul tau, acceseaza pagina Carturi abandonate.

In functie de setarile paginii de checkout, cat si de informatiile adaugate de client in contul sau, ai acces la urmatoarele informatii:

  • Client - numele si adresa de email a clientului (daca s-a inregistrat);
  • Continut cart - produsele adaugate in cosul de cumparaturi si numarul de unitati;
  • TOTAL - suma totala de achitat (contine valoare produse, transport, posibile reduceri de pret aplicate);
  • Cod cupon - in cazul in care clientul a utilizat un cupon de reducere, se va afisa valoarea DA;
  • Modificat - data si ora la care cosul de cumparaturi a fost modificat, dar comanda nu a fost plasata;
  • Notificat - data si numarul de notificari trimise catre clientii inregistrati, care pot primi mesaje email informative despre faptul ca nu au finalizat comanda;

Notificarea clientilor

In dreptul fiecarui cart abandonat de catre un utilizator inregistrat exista optiunea de trimitere rapida a unui email de notificare (prin click pe icoana plic). Continutul emailului poate fi editat si salvat inainte de trimitere.

Inregistrarile carturilor abandonate

Datele inregistrate despre carturile abandonate se impart in doua categorii principale:

  • Vizitatori nelogati (au plasat produse in cos fara a se loga in contul de utilizator)
  • Clienti inregistrati (au plasat comanda dupa logarea in contul de utilizator)

Filtrarea carturilor abandonate se poate face in functie de urmatoarele optiuni:

  • Data crearii - data la care a fost abandonat cartul;
  • Data modificarii - data la care a fost modificat cartul abandonat;
  • Cupon discount - in functie de existenta sau nu a unui cupon de discount utilizat in procesul de checkout.

Stergerea unei inregistrari

Inregistrarea unui cos de cumparaturi abandonat poate fi stearsa prin folosirea optiunii Sterge din meniul Mai multe optiuni. Atentie, aceasta actiune este ireversibila!

Ultima modificare: 29 Jan 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?