Cum pot realiza migrarea magazinului online in platforma MerchantPro?

La migrarea unui magazin online dintr-o alta platforma la MerchantPro poate fi realizata atat preluarea catalogului de produse, cat si a altor informatii, precum clienti, comenzi, comentarii de produs, articole de blog etc.

In cazul in care doresti migrarea anumitor seturi de date din magazinul actual, este necesar sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti MerchantPro si sa ne furnizezi link-ul si datele de acces catre panoul de control al shop-ului si/sau datele de acces la FTP, astfel incat sa putem analiza posibilitatea de a prelua informatiile dorite (datele vor ramane confidentiale, urmand a fi utilizate strict de catre personalul tehnic care va realiza procesul de migrare).

De asemenea, echipa noastra te poate asista si cu setarea redirecturilor 301 ale link-urilor din site-ul actual catre cele noi din magazinul creat pe MerchantPro, astfel incat sa nu fie afectata indexarea curenta din cadrul motoarelor de cautare.

Setarea domeniului in cadrul magazinului creat in platforma MerchantPro va trebui sa se realizeze dupa preluarea informatiilor dorite si adaugarea redirecturilor 301.

TIP
Daca doresti sa iti gazduiesti domeniul pe serverele MerchantPro, este important de retinut ca adresele de email care utilizeaza acel domeniu vor deveni nefunctionale odata cu schimbarea gazduirii. Le vei putea recrea apoi in sistemul MerchantPro, dar inainte de schimbarea setarilor domeniului este recomandata realizarea unui back-up pentru adresele de email (contacte, email-uri importante etc).

Durata migrarii unui magazin in platforma MerchantPro depinde de complexitatea operatiunilor si de eventualele solicitari suplimentare transmise catre echipa MerchantPro.

Descopera in continuare care sunt pasii prin care poate fi realizata migrarea unui magazin online la platforma MerchantPro.

Transferul catalogului de produse

Pentru transferul catalogului de produse, este necesara generarea unui export din magazinul actual si apoi incarcarea acestuia in magazinul MerchantPro, cu ajutorul functiei de import. Mai multe detalii sunt disponibile in topicul despre realizarea unui import de produse.

TIP
In cazul importului de produse cu variante, este recomandata solicitarea ajutorului din partea Centrului de Asistenta Clienti, pentru o mai buna acuratete la transferul informatiilor.

Redirectarea 301 a link-urilor vechi

Pentru setarea redirect-urilor 301 a link-urilor din site-ul actual catre noile link-uri din magazinul creat in platforma MerchantPro, este necesara parcurgerea pasilor de mai jos:

  1. Se va accesa sectiunea Setari din panoul de control al magazinului MerchantPro;
  2. Se va accesa pagina Redirectionare URL-uri, unde sunt disponibile doua moduri de adaugare a redirect-urilor:
  • Adauga redirect - la accesarea butonului vor putea fi introduse in mod manual URL-ul vechi si noul URL catre care cel vechi va redirectiona;
  • Importa lista redirect-uri - la accesarea butonului pot fi adaugate in mod automat fisierele de import in format .csv sau .txt, continand URL-urile vechi, respectiv URL-urile noi catre care cele vechi vor redirectiona;

Migrarea design-ului (optional)

Pentru efectuarea pe cont propriu a migrarii design-ului site-ului actual in platforma MerchantPro sunt necesare cunostinte de HTML si CSS; te rugam sa ne contactezi pentru mai multe detalii.

Configurarea domeniului in platforma MerchantPro

Dupa definitivarea setarilor domeniului, poate fi efectuata si configurarea acestuia in platforma MerchantPro, dupa cum urmeaza:

  1. Este necesara accesarea Setari > Domenii & SSL din panoul de control al magazinului MerchantPro;
  2. Se va accesa butonul Adauga domeniu;
  3. Din overlayer-ul Ce tip de domeniu doresti sa adaugi?, se va accesa butonul Adauga domeniu de redirect;
  4. In overlayer-ul Adauga domeniu este necesara introducerea domeniului care va redirectiona la domeniul principal al magazinului, urmata de apasarea butonului Salveaza;
  5. Din pagina Domenii & SSL, se va accesa butonul Modifica domeniul principal si se va selecta din overlayer domeniul nou adaugat.

Schimbarea Nameserverelor si recomandari

Pentru ca magazinul online sa functioneze pe domeniul propriu, este recomandata pointarea Nameserverelor catre MerchantPro. Prin setarea Nameserverelor MerchantPro pentru domeniu, va fi alocata in mod automat si o inregistrare de tip MX, care va permite crearea de adrese de email pentru domeniu, direct din panoul de administrare al magazinului.

Descopera detalii in capitolul despre setarea Nameserverelor din topicul dedicat configurarii domeniului in MerchantPro.

In cazul in care doresti sa utilizezi gazduirea MerchantPro doar pentru domeniu, dar nu si pentru mailserver, este necesara obtinerea inregistrarilor MX de la gazda serverului si trimiterea acestora la Centrul de Asistenta Clienti pentru adaugarea lor in sistemul MerchantPro.

Transferul mailserver-ului (optional)

In cazul transferului mailserver-ului in platforma MerchantPro, este recomandata efectuarea unui backup al datelor din serverul vechi, pentru permiterea in continuare a accesului la respectivele email-uri; in cazul alegerii gazduirii in serverele MerchantPro, accesul va fi permis doar la email-urile receptionate incepand din momentul respectiv.

Actiuni recomandate pentru evitarea erorilor de afisare la schimbarea Nameserverelor

Imediat dupa schimbarea Nameserverelor, in cazuri izolate pot aparea situatii in care la accesarea domeniului, utilizatorilor site-ului le va fi afisata eroarea "Site cannot be reached". Vezi mai jos cateva actiuni recomandate in cazul in care observi aceasta eroare, exemplificate, in functie de caz, pentru browser-ul Chrome.

Stergerea fisierelor temporare din browser, a istoricului si cookie-urilor

  • Click pe iconita More din dreapta-sus a browser-ului Chrome;
  • Click pe “More tools” > Clear browsing data;
  • In partea de sus, se va selecta intervalul de timp; pentru stergere totala, se va selecta optiunea “All time”;
  • Ulterior, vor trebui selectate optiunile “Cookies and other site data” si “Cached images and files”;
  • Click pe “Clear data”.

Resetarea modemului Wi-Fi

  • Este necesara decuplarea cablului de alimentare al router-ului Wi-Fi;
  • Se va apasa butonul de reset timp de 10-15 secunde;
  • Butonul de reset va fi eliberat dupa ce luminile modemului incep sa se aprinda intermitent;
  • Dupa 3-5 secunde, beculetul Internet devine verde si se incearca reconectarea la Internet;
  • Exista posibilitatea sa fie necesara introducerea de informatii privitoare la cont pentru resetarea modemului.

Restartarea clientului DNS

  • Se va deschide aplicatia “Run” din meniul "Start" al sistemului de operare Windows;
  • Se introduce “cmd” in casuta de text, urmat de apasarea tastei “Enter”; linia de comanda Windows va porni;
  • Se va introduce “net stop dnscache” pentru intreruperea serviciului (poate dura cateva secunde);
  • Se va introduce “net start dnscache” in linia de comanda, urmat de apasarea tastei “Enter”; comanda va restarta serviciul DNS al dispozitivului.

Eliminarea extensiilor din Chrome

  • Click pe iconita “More” din dreapta-sus a browser-ului Chrome;
  • Click pe optiunea “Extensions” din meniul lateral;
  • Se va trage de slider-ul albastru pentru dezactivarea pe rand a extensiilor;
  • Se va verifica daca o anumita extensie de browser este responsabila pentru o eroare si apoi va fi eliminata.

Scanarea de malware a dispozitivului

Conexiunea la Internet poate fi afectata si de o eventuala infectare a computer-ului cu un software de tip malware, care redirectioneaza traficul de internet catre servere proxy. Acest tip de malware cauzeaza in Chrome aparitia erorii “This site can’t be reached”, care poate indeparta utilizatorii de site-ul tau, de aceea este recomandata rularea unei scanari antivirus a computerului.

Instalarea unui alt browser web

  • Se va accesa pagina Control Panel, urmata de accesarea optiunii "Uninstall a program" pentru dezinstalarea Chrome din computer;
  • Se va accesa folderul C:\Users\%your_name%\AppData\Local\Google\ si se vor sterge toate inregistrarile;
  • Va fi necesara apoi descarcarea celei mai recente versiuni Chrome si instalarea acesteia;
  • Se va restarta computerul, iar apoi se va redeschide website-ul.

Activarea unui certificat SSL pentru domeniu

Pentru securizarea domeniului unui magazin MerchantPro, este recomandata parcurgerea pasilor descrisi in topicul despre activarea unui certificat SSL.

In cazul utilizarii unui Certificat SSL care nu a fost achizitionat prin MerchantPro, este necesar sa se verifice daca arhiva receptionata la achizitionarea certificatului contine toate componentele necesare instalarii acestuia in cadrul magazinului. Mai multe detalii sunt disponibile in capitolul despre instalarea unui certificat SSL dintr-o sursa externa.

NOTE
Daca URL-urile din site-ul vechi sunt indexate prin protocolul HTTPS, este necesara activarea unui certificat SSL in domeniul din MerchantPro, pentru evitarea afisarii in paginile site-ului a avertismentelor privitoare la siguranta acestuia.

Ultima modificare: 07 Apr 2022
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.