Cum functioneaza aplicatia Wallet?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Aplicatia Wallet permite crearea automata in cadrul magazinului tau a unui portofel virtual de client destinat acumularii de credite valorice, ce pot fi utilizate ulterior pentru plata partiala sau integrala a viitoarelor comenzi.

Descopera in continuare felul in care functioneaza aplicatia Wallet si cum poate fi folosita ca metoda de plata de catre clientii magazinului tau.

Instalare si setare

Pentru a instala aplicatia Wallet in magazinul tau, urmeaza acesti pasi:

  1. Acceseaza pagina Metode de plata;
  2. Mergi la aplicatia Wallet;
  3. Apasa butonul din dreapta pentru a Activa aplicatia;
  4. Apasa butonul Instaleaza aplicatia;
  5. Mergi la sectiunea Setari generale si selecteaza pentru ce tipuri de plati vrei sa permiti utilizarea Wallet-ului:
    • Plati partiale - prin activarea optiunii, clientii vor putea sa achite o parte din contravaloarea comenzii utilizand suma eligibila disponibila in Wallet, iar diferenta de plata va fi achitata cu una dintre celelalte metode de plata disponibile; in anumite situatii si in functie de setarile aplicabile, intreaga contravaloare a comenzii va putea fi achitata din Wallet;
    • Plati integrale - optiunea de a plati din Wallet va fi afisata in lista metodelor de plata la checkout doar daca suma eligibila disponibila in Wallet este mai mare sau egala cu valoarea comenzii.
  6. Mergi la sectiunea Setari afisare si defineste conditiile pe baza carora se va afisa metoda de plata Wallet in functie de tara, metode de livrare, grupuri de clienti, categorii de produse sau valoarea comenzii;
  7. Mergi la sectiunea Mod developer, care ofera posibilitatea introducerii unor IP-uri de test pentru verificarea metodei de plata in magazin, fara ca aceasta sa fie vizibila si pentru clienti; dupa finalizarea testelor este necesara eliminarea acestor IP-uri;
  8. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Modalitati de acumulare a punctelor in Wallet

Functia Wallet este disponibila doar pentru clientii care detin un cont de utilizator in cadrul magazinului.

In functie de setarile realizate de comerciant la instalarea aplicatiei Wallet, clientii au posibilitatea de a acumula credite valorice pe baza urmatoarelor mecanisme:

  • Din obtinerea de puncte de loialitate (este necesara instalarea in magazin a aplicatiei Puncte de loialitate, disponibila in pagina Aplicatii);
  • Prin aplicarea unei Reguli de discount de tip Cart cu optiune de Bonus Cashback, prin care un anumit procent din valoarea comenzii va fi oferita inapoi clientului sub forma de credite valorice in Wallet;
  • Ca urmare a deciziei clientului de a primi contravaloarea unui retur sub forma de credite in Wallet;
  • Prin acordarea manuala de credite valorice in Wallet-ul clientului.

TIP
Toate operatiunile care au loc la nivelul Wallet-urilor clientilor sunt listate in panoul de control, in sectiunea Clienti > Tranzactii Wallet.

Adaugarea de tranzactii manuale in Wallet

Optiunea permite acordarea manuala de credite valorice, prin care clientii fideli ai unui magazin pot fi recompensati suplimentar. De asemenea, este disponibila si optiunea de debitare de credite din Wallet-ul clientului, pentru situatiile care impun acest lucru (ex: erori de creditare).

Pentru a adauga o tranzactie in mod manual in Wallet-ul unui client, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Mergi in Lista clienti din panoul de administrare;
  2. Selecteaza clientul al carui Wallet doresti sa-l creditezi/ debitezi;
  3. Apasa iconul Adauga tranzactie in Wallet din dreptul acestuia;
  4. Selecteaza tipul de tranzactie pe care vrei sa o adaugi: Creditare in Wallet/Debitare din Wallet;
  5. Introdu suma cu care va fi creditat/debitat contul;
  6. Bifeaza optiunea Trimite email de notificare catre client pentru informarea acestuia despre modificarea efectuata (mesajul predefinit poate fi modificat din sectiunea Website > Elemente editabile sau personalizat punctual in caseta text care se va deschide la bifarea optiunii);
  7. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Vizualizarea Wallet-ului in magazin

Clientii care detin un cont de utilizator pot monitoriza in sectiunea Contul meu > Wallet din magazin atat statusul punctelor din Wallet, cat si lista completa a tranzactiilor.

Efectuarea de plati prin intermediul Wallet-ului

Daca sunt indeplinite conditiile necesare pentru permiterea platii din Wallet, clientii pot vedea optiunea Plateste din Wallet in lista metodelor de plata disponibile din pagina de finalizare a comenzii (checkout). Utilizarea creditelor in magazin poate fi realizata, in functie de setarile comerciantului sau de particularitatile clientului/comenzii, pentru:

  • Plata partiala - diferenta de plata poate fi achitata printr-o alta metoda de plata la alegere;
  • Plata integrala - pentru achitarea intregii contravalori a comenzii;

In cazul anularii unei comenzi sau in cel al unui retur, creditele utilizate la achitarea produselor vor fi realocate automat in Wallet-ul clientului.

Ultima modificare: 01 Aug 2023
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?