Cum utilizez aplicatia Puncte de loialitate in magazin?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Aplicatia Puncte de loialitate este un instrument care iti permite sa acorzi clientilor diferite bonusuri in credite valorice la efectuarea de cumparaturi sau la finalizarea anumitor actiuni in cadrul magazinului tau online MerchantPro. Punctele pot fi alocate in functie de criteriile definite de tine, iar clientii le pot utiliza pentru a beneficia de reduceri sau pentru plata integrala a comenzilor in magazin.

Afla mai multe in continuare despre modul in care functioneaza aplicatia Puncte de loialitate:

Instalare si setare

Pentru instalarea si setarea aplicatiei Puncte de loialitate este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:

  1. Acceseaza pagina Aplicatii;
  2. Mergi la aplicatia Puncte de loialitate;
  3. Apasa butonul Instaleaza aplicatia;
  4. Mergi la sectiunea Reguli acordare puncte pentru a seta in ce situatii vrei sa acorzi puncte de loialitate clientilor, precum si cuantumul acestora:
    • La plasarea primei comenzi cu creare de cont (clientul va putea utiliza punctele dupa marcarea comenzii ca livrata);
    • La postarea unui comentariu pentru un produs sau la postarea unui comentariu cu achizitie verificata (este necesara instalarea aplicatiei Comentarii produse; punctele vor putea fi folosite de client dupa publicarea comentariului, in functie de setarile pe care le-ai definit);
    • Ca urmare a aplicarii unei reguli de tip Bonus cashback; un procent sau o valoare fixa din totalul comenzii revin in Wallet-ul clientului sub forma de credite valorice (clientul va putea folosi punctele dupa marcarea comenzii ca livrata).
  5. Mergi la sectiunea Setari puncte si defineste preferintele cu privire la modul in care pot fi utilizate punctele in magazin.
  6. Alege care va fi Durata de valabilitate a punctelor, selectand una dintre urmatoarele optiuni:
    • Nelimitat - punctele nu vor expira si vor putea fi folosite oricand, fara o data limita;
    • Punctele expira dupa o anumita perioada - punctele vor putea fi utilizate de client doar pe parcursul intervalului de timp introdus in cadrul campului Perioada de valabilitate (durata maxima pe care o poti introduce este 12 luni);
  7. Alege daca vrei sa activezi optiunea Notifica prin email clientul inainte de expirarea punctelor, care iti permite sa informezi in mod automat clientul prin email cu privire la expirarea punctelor;
  8. Daca doresti ca doar un anumit procent din valoarea comenzii sa poata fi platit utilizand puncte din Wallet, introdu valoarea procentuala in campul Procentul maxim din comanda care poate fi achitat din Wallet; procentul introdus se va aplica la valoarea totala a comenzii si va determina suma maxima care poate fi platita din Wallet;
  9. Mergi la Trimite email de notificare catre client si activeaza optiunea daca doresti sa informezi automat clientii in momentul alocarii punctelor de loialitate in Wallet;
  10. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Setarea unei reguli de tip Bonus cashback

Posibilitatea de implementare Bonus cashback este valabila doar in cazul Regulilor de tip cart. Contravaloarea discount-ului va fi creditata automat in Wallet-ul clientului dupa plasarea comenzii, sub forma de Credite in asteptare; punctele devin disponibile pentru utilizare numai dupa ce comanda a fost marcata ca livrata. In cazul anularii comenzii, creditele in asteptare vor deveni indisponibile in contul clientului.

Pentru definirea unei reguli de tip Bonus cashback trebuie parcursi urmatorii pasi:

  1. Acceseaza pagina Reguli de discount din meniul Promotii;
  2. Apasa butonul Adauga regula de discount;
  3. Selecteaza optiunea Reguli de tip cart;
  4. Mergi la sectiunea Setari generale;
  5. Completeaza campul Referinta interna cu numele promotiei, pentru identificarea interna a acesteia in panoul de comanda; denumirea nu se afiseaza si in magazin;
  6. Mergi la Tip promotie si selecteaza optiunea Bonus cashback;
  7. Mergi in continuare la sectiunea Setari continut;
  8. Mergi la Tip discount si alege daca reducerea ta va fi una procentuala sau cu valoare fixa.
  9. Mergi la campul Valoare si completeaza informatiile necesare, in functie de setarea de la pasul Tip discount:
    • Introdu valoarea procentuala a reducerii, in cazul in care discountul va fi unul procentual;
    • Introdu valoarea fixa a reducerii, daca ai ales anterior aceasta optiune.
  10. Daca ai selectat valoare fixa, mergi la Mod de aplicare a discountului fix si defineste felul in care acesta va fi aplicat:
    • O singura data, la totalul cosului de cumparaturi;
    • Pentru fiecare unitate de produs din cosul de cumparaturi.

NOTE
Valoarea corespunzatoare reducerii este transferata in Wallet-ul clientului sub forma de credite in asteptare, care vor putea fi utilizate numai dupa marcarea comenzii ca livrata.

  1. Mergi la Setari filtrare/aplicabilitate si selecteaza conditiile de aplicare a regulii de discount in functie de categorii, producatori, produse si alte criterii, precum si ordinea de aplicare a regulii;
  2. Continuă cu efectuarea celorlalte setari comune tuturor regulilor de discount;
  3. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Vizualizarea si utilizarea punctelor de loialitate de catre client

Clientul este informat referitor la acumularea de puncte de loialitate in urmatoarele moduri:

  • Prin mesajele upsell afisate in magazin, cu privire la progresul utilizatorului in raport cu atingerea pragurilor de aplicare a regulii;
  • In overlayer-ul de Previzualizare cart, dupa adaugarea unui produs in cos (daca aceasta optiune este activata);
  • In pagina de finalizare a comenzii (checkout), sub totalul de plata;
  • In pagina de produs, sub butonul Posteaza comentariu, in situatia in care ai activat acordarea de puncte de loialitate pentru postarea de comentarii.

In toate situatiile de mai sus este necesara inregistrarea clientului in magazin pentru acumularea de Puncte de loialitate. Creditele valorice devin eligibile pentru utilizare in magazin dupa marcarea comenzii ca livrata, respectiv dupa validarea si publicarea comentariului in functie de setarile pe care le-ai definit.

Clientii pot verifica statusul punctelor acumulate in sectiunea Contul meu > Wallet din cadrul magazinului.

Punctele din Wallet pot fi utilizate pentru achizitiile viitoare prin selectarea optiunii Plateste din Wallet, disponibila in lista metodelor de plata din pagina de finalizare a comenzii (checkout). Afla detalii despre cum functioneaza aplicatia Wallet.

Ultima modificare: 03 Dec 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?