Principii de design aplicabile la crearea unui logo pentru magazinul tau online

Logo-ul este unul dintre elementele cele mai importante ale unui site, deoarece ajuta la consolidarea identitatii unui brand si are o influenta semnificativa asupra loializarii clientilor si chiar a performantelor unei companii.

La crearea unui logo este recomandat sa apelezi la serviciile unei agentii specializate; in cazul in care totusi alegi sa creezi logo-ul pe cont propriu, atunci este necesar sa tii cont de o serie de principii de executie, pentru a livra un mesaj clar catre potentialii clienti si a-i atrage pe acestia in magazinul tau.

Afla in continuare detalii despre procesul de creatie a unui logo pentru magazinul tau online.

Intrebari esentiale inainte de crearea unui logo

Indiferent daca alegi sa creezi personal un logo pentru afacerea ta sau cu ajutorul unui designer, este necesar sa incepi prin a-ti pune cateva intrebari esentiale pentru stabilirea identitatii afacerii tale:

  1. Care este obiectivul brandului in piata?
  2. Care este specificul brandului?
  3. Cum se diferentiaza brandul fata de concurenta?
  4. Care este publicul-tinta caruia i se adreseaza brandul?
  5. Care sunt valorile brandului?

Tipuri de logo

Cea mai importanta calitate a unui logo este aceea de a putea fi recunoscut usor de catre clientii unei afaceri si de a fi asociat imediat cu brandul de catre acestia. Astfel, poti opta pentru crearea unuia dintre urmatoarele tipuri de logo-uri:

  • Monograme sau acronime - utilizabile atunci cand denumirea brandului permite crearea unei astfel de denumiri usor de retinut (ex: NASA, CNN, IBM etc.);
  • Typography - numele intreg al brandului este scris cu un font personalizat (ex: Coca-Cola, Google, VISA etc.);
  • Pictoriale sau simboluri - reprezentarea grafica a unor simboluri sau obiecte asociate cu numele brandului (ex: Apple, Twitter etc.);
  • Abstracte - logo-uri care nu au forme comune si care sugereaza prin forma lor obiectul de activitate al brandului (ex: Adidas, Pepsi etc.);
  • Mascote - reproduceri artistice ale unui personaj reprezentativ pentru brand, real sau fictiv (ex: KFC, Starbucks etc.);
  • Elemente grafice + text - compozitii care sunt o combinatie intre logo-urile typography si pictoriale si care transmit astfel mai multe informatii despre brand (ex: Burger King, Channel etc.);

Principii de baza in crearea unui logo

Cand creezi un logo pentru magazinul tau online, este recomandat sa tii cont de o serie de principii, precum:

  • Simplitatea - in cazul unui logo personalizat este indicat sa nu adaugi foarte multe elemente in acesta, pentru a-l putea utiliza si in alte contexte; evita sa utilizezi umbre si gradients la imbinarea dintre culori, pentru a nu risca sa pierzi din claritatea mesajului pe care doresti sa il transmiti;
  • Scalabilitatea - creeaza o imagine vectoriala a logo-ului, pentru a-l redimensiona si adapta pentru utilizare in multiple contexte, fara a risca diminuarea calitatii imaginii si pentru a-l face usor de vizualizat inclusiv la dimensiuni mai reduse;
  • Aplicabilitatea - alege sa creezi atat o versiune color a logo-ului, cat si una monocroma (recomandabil in alb-negru), pentru a avea la dispozitie alternative in cazul aplicarii acestuia pe diverse materiale grafice in scopuri de marketing; incepe cu o varianta de layout pe orizontala, mai des utilizata si mai usor de declinat, dar creeaza si o versiune pe verticala, pentru a permite utilizarea eficienta a logo-ului si in alte medii (ex: articole media digitale sau printate);
  • Forma - selecteaza cu atentie forma logo-ului, pentru a te asigura ca transmiti mesajul corect catre publicul tau tinta (ex: o forma rotunjita sugereaza blandete si sensibilitate, in timp ce o forma cu multe unghiuri sugereaza durabilitate);
  • Culoarea - utilizeaza maximum doua culori pentru logo-ul pe care doresti sa il creezi si inspira-te in selectarea acestora de la brandurile relevante din segmentul in care activezi (acceseaza link-ul pentru mai multe exemple ale evolutiei unora dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume); de asemenea, selecteaza culorile in functie de starea si pozitionarea pe care doresti sa le transmiti (ex: verde - calm, albastru - incredere, rosu - pasiune, negru - rafinament);
  • Fontul - evita sa utilizezi font-uri neclare sau populare la un moment dat si opteaza in schimb pentru unele atemporale si usor de citit dintr-o privire (ex: Helvetica, Garamond); ai in vedere totodata sa separi textul de imaginea din logo, pentru a nu complica perceptibilitatea acestuia in versiunile de mici dimensiuni;
  • Relevanta - creeaza logo-ul astfel incat sa fie la fel de relevant si dupa 10 ani de la lansarea acestuia; evita sa utilizezi mascote sau simboluri populare in prezent si care ar putea deveni depasite dupa o anumita perioada de timp.
Ultima modificare: 11 Oct 2022
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.