Cum colectez feedback de la clientii magazinului meu?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

In platforma MerchantPro ai posibilitatea de a colecta feedback in mod automat de la clientii magazinului tau, prin intermediul aplicatiei Feedback clienti; aplicatia iti permite sa expediezi emailuri automate dupa expedierea sau livrarea comenzilor, dar si sa selectezi intervalul dupa care clientii vor primi solicitarea de a oferi feedback.

Afla in continuare mai multe detalii despre instalarea aplicatiei Feedback clienti in cadrul magazinului tau MerchantPro, dar si despre cum poti administra feedback-ul primit de la clienti.

Instalarea si setarea aplicatiei

Pentru a instala si a seta aplicatia Feedback clienti in magazinul tau MerchantPro, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Acceseaza Setari > Aplicatii;
  2. Mergi la aplicatia Feedback clienti si apasa butonul Instaleaza;
  3. In pagina Setari aplicatie mergi la sectiunea Setari generale si defineste preferintele generale pentru feedback-ul clientilor;
  4. Mergi la Eveniment declansator si alege tipul de eveniment care va declansa trimiterea email-ului de colectare a feedback-ului; poti alege una dintre urmatoarele optiuni:
  • Dupa ce comanda a fost expediata - clientul va primi in mod automat email-ul de feedback dupa marcarea comenzii ca expediata, la intervalul de timp pe care il poti defini ulterior;
  • Dupa ce comanda a fost livrata (receptionata) - clientul va primi in mod automat email-ul de solicitare feedback dupa marcarea comenzii ca livrata. La selectarea acestei optiuni va deveni activa in pagina si setarea Marcheaza in mod automat comanda ca livrata (receptionata); activarea optiunii va face disponibila optiunea Numarul de zile pana la marcarea automata a comenzii ca livrata (receptionata), unde poti selecta numarul de zile dupa care comanda va fi marcat drept livrata (maximum 30 de zile); email-ul de feedback va putea fi trimis dupa intervalul pe care il vei defini ulterior pentru aceasta operatiune, contorizat din momentul marcarii comenzii ca livrata.
  1. Mergi la Doresc sa fiu notificat si selecteaza una dintre urmatoarele optiuni:
  • Nu - prin selectarea acestei optiuni nu vei primi informatii referitoare la actiunile de trimitere a email-urilor de colectare feedback sau de receptionare a feedback-ului de la clienti;
  • Da - prin selectarea acestei optiuni vei primi notificari referitoare la actiunile de trimitere a email-urilor de colectare feedback sau de receptionare a feedback-ului de la clienti;
  • Anumite adrese de email - prin selectarea acestei optiuni va fi necesar sa adaugi in campurile dedicate adresele de email la care vor fi trimise informatiile referitoare la actiunile de expediere/primire a email-urilor de feedback.
  1. Mergi la Numar de zile pana la trimitere email si introdu numarul de zile dupa care va fi expediat email-ul de solicitare a feedback-ului, calculat din momentul producerii Evenimentului declansator ales;
  2. Mergi la optiunea Dezactiveaza colectarea de feedback pentru clientii care au primit deja un email. La activarea butonului de tip glisor va deveni disponibila optiunea Numarul de luni dupa care se va trimite un nou email de feedback; selecteaza numarul de luni in care trimiterea de emailuri va fi dezactivata (maximum 6 luni); sistemul va trimite automat un nou email de colectare feedback in cazul in care clientul plaseaza o noua comanda dupa intervalul de timp introdus;
  3. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

TIP
Pentru a edita subiectul si continutul email-ului de solicitare feedback, mergi in Website > Elemente editabile si acceseaza filtrul Aplicatie; selecteaza aplicatia Feedback clienti din meniul dropdown, iar apoi apasa butonul Cauta; in listing vor fi afisate variabilele pentru subiectul si email-ul de colectare feedback care vor fi trimise clientilor si pe care le poti edita prin apasarea butonului Editeaza din dreptul acestora.

NOTE
Email-ul de solicitare feedback contine in mod implicit si o invitatie de a lasa un review pentru produsele achizitionate; in cazul in care doresti sa afisezi in magazin respectivele review-uri de produse, este necesar sa instalezi in magazin aplicatia Comentarii produse.

Vizualizarea si administrarea feedback-ului de la clienti

Ulterior expedierii mailurilor de colectare a feedback-ului de la clienti, poti vedea raspunsurile acestora in cadrul paginii Feedback clienti, pe care o poti accesa din categoria Clienti a meniului principal sau din sectiunea Aplicatiile mele.

In pagina sunt disponibile urmatoarele informatii:

  • Nume - numele clientului care a raspuns email-ului de colectare feedback;
  • Evaluare - calificativul acordat magazinului;
  • Continut - raspunsurile clientului la intrebarile din email-ul de colectare a feedback-ului;
  • Comanda - comanda in urma careia a fost trimisa solicitarea de feedback catre client;
  • Data trimiterii - data la care a fost trimis feedback-ul de catre client.

TIP
In cadrul paginii Feedback clienti ai la dispozitie optiunea de arhivare a unuia sau mai multora dintre review-urilor procesate, care pot fi regasite ulterior in tabul Raspunsuri arhivate.

In panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti de asemenea sa urmaresti statusul solicitarilor de feedback trimise catre clienti, in pagina Cereri feedback clienti, pe care o poti accesa din categoria Clienti a meniului principal sau din sectiunea Aplicatiile mele.

In pagina sunt disponibile urmatoarele informatii:

  • Subiect - titlul email-ului de solicitare feedback trimis catre un client al magazinului;
  • Tip solicitare - va fi afisat tipul cererii de review, respectiv Feedback magazin;
  • Client - numele si adresa de email ale clientului catre care a fost trimisa solicitarea de feedback;
  • ID comanda - numarul de identificare al comenzii in urma careia a fost trimisa solicitarea de feedback;
  • Data trimiterii - data la care a fost trimisa solicitarea de feedback;
  • Status - va fi afisat unul dintre statusurile Raspuns sau Asteapta raspuns, in functie de onorarea sau nu a solicitarilor de feedback de catre clienti.

TIP
In cazul in care exista solicitari fara raspuns, din pagina Cereri feedback clienti poti accesa butonul Retrimite solicitare, care permite retrimiterea rapida a solicitarii de feedback catre unul sau mai multi clienti; solicitarile cu raspuns din partea clientilor vor putea fi regasite in tabul Solicitari cu raspuns.

Afisarea feedback-urilor pe site sub forma de marturii

Pentru a afisa in cadrul magazinului tau feedback-ul sau testimonialele obtinute de la clienti, este necesar sa instalezi in prealabil aplicatia Marturii clienti). Ulterior, in cazul in care vrei sa adaugi o marturie de client pe baza feedback-ului obtinut, acceseaza butonul Adauga marturie din dreptul fiecarei recenzii; vei avea posibilitatea sa editezi diferite elemente, inclusiv continutul feedback-ului. Aceasta actiune va determina totodata afisarea feedback-ului in sectiunea de Marturii din website-ul tau.

Ultima modificare: 02 Nov 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?