Cum permit postarea comentariilor de produse in cadrul magazinului?

In cazul in care doresti sa cresti increderea vizitatorilor magazinului tau online MerchantPro in produsele si serviciile pe care le oferi, dar sa imbunatatesti totodata si performantele SEO ale site-ului, ai posibilitatea de a instala in shop aplicatia Comentarii produse; aplicatia le permite cumparatorilor plasarea de review-uri pentru produsele/serviciile achizitionate, care pot fi marcate suplimentar si ca achizitii verificate, pentru un plus de credibilitate.

Descopera in continuare cum poti instala aplicatia Comentarii produse si cum poti gestiona comentariile de produs din magazinul tau MerchantPro.

Instalarea si setarea aplicatiei

Pentru a instala si a seta aplicatia Comentarii produse in cadrul magazinului tau MerchantPro, urmeaza pasii descrisi in continuare:

  1. Acceseaza Setari > Aplicatii;
  2. Mergi la aplicatia Comentarii produse si apasa butonul Instaleaza;
  3. Continua in pagina Setari aplicatie si mergi la sectiunea Setari generale, unde poti introduce preferintele pentru postarea de comentarii de produse in cadrul magazinului tau;
  4. Mergi la Cine poate posta comentarii si selecteaza tipul de utilizatori care pot plasa comentarii de produs; ai la dispozitie optiunile:
  • Oricine - atat utilizatorii logati, cat si cei nelogati pot posta comentarii de produs in magazin;
  • Doar utilizatorii logati - permisiunea pentru postarea de comentarii de produs va fi permisa doar pentru utilizatorii autentificati in site;
  • Doar cei care au achizitionat produsul - postarea de comentarii va fi permisa exclusiv pentru cumparatorii unui anumit produs. Este necesara logarea in magazin si achizitionarea produsului respectiv, in caz contrar fiind afisat un mesaj de atentionare in acest sens sub campul de continut; daca ambele conditii sunt intrunite, comentariul postat in pagina de produs va afisa si un marcaj specific de Achizitie verificata.
  1. Mergi la Modalitatea de aprobare a comentariilor si defineste cum vor fi aprobate comentariile de produs in magazin; ai la dispozitie urmatoarele optiuni:
  • Aprobare manuala - va fi necesar sa aprobi manual fiecare dintre comentariile de produs ale utilizatorilor;
  • Aprobare automata (nerecomandata) - aprobarea comentariilor de produs va fi realizata in mod automat, imediat dupa plasarea acestora de catre utilizatori; pentru a evita publicarea unui continut vulgar sau defaimator, aceasta varianta este nerecomandata;
  • Aprobare manuala si aprobare automata pentru utilizatorii cu comentarii anterioare deja publicate - optiunea iti permite sa aprobi manual comentariile utilizatorilor, cu exceptia celor care au mai postat in trecut comentarii deja aprobate.
  1. Mergi la Permite postarea de raspunsuri la comentariile existente - prin activarea butonului de tip glisor, utilizatorii vor putea posta raspunsuri la comentariile deja publicate;
  2. Mergi la Ordoneaza comentariile in functie de data si selecteaza ordinea in care vor fi afisate cronologic comentariile, Descendent sau Ascendent.
  3. Mergi la Trimite notificare prin email cand se posteaza un comentariu nou si activeaza butonul tip glisor pentru a primi notificari prin email atunci cand este postat un comentariu; este necesar sa activezi si receptionarea notificarilor corespunzatoare din setarile contului tau de administrator;
  4. Mergi la Activeaza functia de Rating si activeaza butonul glisor daca doresti ca utilizatorii sa poata acorda un rating produselor in momentul in care plaseaza un comentariu;
  5. Mergi la Afiseaza Rating-ul in listing produse - optiunea devine disponibila in pagina de setari doar dupa activarea optiunii Activeaza functia de Rating. Prin activarea functiei de afisare a rating-ului, rating-ul produsului va fi afisat in paginile de listing si in paginile de produs din cadrul magazinului; rating-ul unui produs este determinat ca medie a rating-urilor individuale lasata de utilizatori;
  6. Mergi la Activeaza functia de incarcare imagine - prin activarea acestei functii, utilizatorii vor putea incarca o imagine in momentul in care publica un comentariu;
  7. Mergi la Afiseaza marcaj de Achizitie verificata - prin activarea acestei setari, in dreptul comentariilor postate de utilizatori care au cumparat produsul se va afisa un marcaj specific de Achizitie verificata;
  8. Mergi la Format data si selecteaza modul in care va fi afisata data publicarii comentariului de produs; poti selecta una dintre urmatoarele optiuni:
  • Data efectiva;
  • Interval de la publicare.
  1. Mergi la Format afisare si selecteaza felul in care doresti sa fie afisate in magazin comentariile de produs postate de utilizatori; poti opta pentru Afisare tip lista sau pentru Afisare tip Grid;
  2. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

Administrarea comentariilor de produse

Pentru a administra comentariile de produse plasate de catre utilizatori in cadrul magazinului tau MerchantPro, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Acceseaza Setari > Aplicatii > Aplicatiile mele;
  2. Mergi la aplicatia Comentarii produse si apasa butonul Administrare comentarii din dreptul acesteia;
  3. In pagina Listing comentarii produse vei putea observa lista tuturor comentariilor postate de utilizatori, cu urmatoarele informatii:
  • Produs - produsul pentru care a fost postat comentariul de catre un anumit utilizator;
  • Comentariu - comentariul plasat de un anumit utilizator pentru respectivul produs;
  • Autor - numele utilizatorului care a plasat comentariul;
  • Data - data plasarii comentariului.

In cadrul paginii ai de asemenea optiunea de a edita si de a sterge comentariile plasate de utilizatori, prin accesarea meniului Optiuni. Similar, pentru a sterge unul sau mai multe comentarii (in modul bulk), poti utiliza butonul Sterge situat deasupra listing-ului de comentarii.

Totodata, poti modifica statusul comentariilor de produs din site in Activ sau Inactiv, prin accesarea tabului Modifica status si poti adauga un raspuns la oricare dintre comentarii prin accesarea butonului Adauga raspuns din dreptul comentariului respectiv.

TIP
Instalarea aplicatiei Comentarii produse este necesara in cazul in care doresti sa publici in site si recenziile de produs primite de la utilizatori in urma solicitarilor de feedback trimise din magazin prin intermediul aplicatiei Feedback clienti.

Acordarea de puncte de loialitate pentru comentariile de produs

In cadrul magazinului tau MerchantPro ai inclusiv posibilitatea de a stimula postarea de comentarii de produs prin acordarea de puncte de loialitate. Pentru a permite acest lucru, este necesara in prealabil instalarea aplicatiei Puncte de loialitate, dar si instalarea aplicatiei Wallet, pentru acumularea creditelor obtinute in magazin; ulterior, acceseaza pagina de setari a aplicatiei Puncte de loialitate si efectueaza urmatoarele setari cu privire la acordarea punctelor pentru postarea de comentarii de produs:

  1. Mergi in sectiunea Reguli acordare puncte la functia Acorda puncte la postarea unui comentariu; ai la dispozitie urmatoarele optiuni:
  • Activat (postare comentariu pentru produs) - orice vizitator va putea acumula puncte de loialitate in Wallet in urma postarii de comentarii de produs, in functie si de permisiunile pe care le-ai definit la nivelul aplicatiei Comentarii produse;
  • Activat (postare comentariu pentru produs cu achizitie verificata) - doar clientii care au achizitionat un anumit produs vor putea acumula puncte de loialitate la postarea unui comentariu de produs;
  • Dezactivat - acordarea de puncte de loialitate va fi dezactivata in cadrul magazinului pentru toate comentariile de produse.

Daca selectezi una dintre optiunile de activare a comentariilor de produs, vei putea totodata sa setezi manual valoarea punctelor acordate pentru fiecare comentariu, dar si numarul total de comentarii per utilizator pentru care este permisa acordarea de puncte de loialitate.

Ultima modificare: 07 Sep 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.