Cum imi conectez magazinul cu Google Ads?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Pentru a putea sa desfasori campanii de advertising in Google Ads in scopul promovarii magazinului tau online, in platforma MerchantPro ai la dispozitie aplicatia dedicata Google Ads, care iti permite sa activezi automat sau in doar cateva click-uri codurile de tracking pentru conversii ori evenimente precum Purchase, Add_to_cart, View_item sau View_item_list.

Afla in continuare mai multe detalii referitoare la conectarea magazinului tau MerchantPro cu Google Ads.

Instalare si setare

Pentru a instala aplicatia Google Ads in magazin, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Acceseaza Setari > Aplicatiile mele si mergi la aplicatia Google Ads; apasa butonul Instaleaza;

  2. Continua in pagina de setari a aplicatiei si personalizeaza modul de functionare al acesteia;

  3. Mergi la ID-ul de conversie si Eticheta de conversie si introdu datele specifice pe care le gasesti dupa logarea in contul tau Google Ads; mergi din nou in magazin pentru a le introduce in campurile dedicate.

  4. Mergi la Valoarea de conversie si selecteaza modul in care se va trimite valoarea comenzii in cadrul evenimentului de conversie:

  • Valoarea comenzii cu taxe si transport;
  • Valoarea comenzii cu taxe si fara transport;
  • Valoarea comenzii fara taxe si fara transport.
  1. In cazul in care derulezi campanii de retargetare, mergi la Activeaza remarketing si activeaza butonul de tip glisor pentru a monitoriza evenimentele in cadrul campaniilor respective; evenimentul Purchase specific pentru remarketing in Google Ads va fi adaugat in mod automat; de asemenea in lista Tracking evenimente vor fi selectate in mod predefinit si alte evenimente pe care poti alege daca le urmaresti in scop de remarketing, precum:
  • Adaugare in cos (add_to_cart) - permite retargetarea vizitatorilor care au adaugat unul sau mai multe produse in cart; codul de tracking va fi adaugat in toate instantele in care se regaseste cosul de cumparaturi;
  • Vizualizare pagina produs (view_item) - codul de tracking va fi adaugat in paginile de produs din magazin si permite retargetarea vizitatorilor care au vizualizat respectivele pagini;
  • Vizualizare pagini catalog (view_item_list) - codul de tracking va fi adaugat in paginile de listing din magazin si permite retargetarea vizitatorilor care au accesat respectivele pagini ale catalogului de produse.

TIP
Pentru aceste 3 evenimente se va trimite in Google Ads si lista de produse vizate de actiunile respective ale vizitatorului in shop.

  1. Apasa butonul Instaleaza aplicatia dupa verificarea tuturor setarilor.

TIP
Odata cu instalarea corecta a aplicatiei, vor fi adaugate in mod automat Eticheta globala de site in magazin, respectiv evenimentul standard de conversie in pagina de after checkout; suplimentar, odata cu activarea functiei de Remarketing, evenimentul Purchase va fi de asemenea adaugat automat in site.

Scripturi de tracking

Descopera in continuare care sunt scripturile pentru fiecare dintre tag-urile adaugate automat la instalarea aplicatiei, respectiv cele instalate automat sau care pot fi selectate la activarea functiei de Remarketing:

Tag-uri adaugate automat la instalarea aplicatiei

Eticheta globala de site

(function (e, x, i, s, t) {
    s = e.createElement(x); t = e.getElementsByTagName(x)[0]; s.async = 1; s.src = i; t.parentNode.insertBefore(s, t);
})(document, 'script', '//www.googletagmanager.com/gtag/js?id=AW-CONVERSION_ID');
window.gtag_loaded = true;
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag('js', new Date());
gtag('config', 'AW-CONVERSION_ID', {'allow_enhanced_conversions':true});

Evenimentul standard de conversie (after-checkout)

gtag('event', 'conversion', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID/AW-CONVERSION_LABEL',
    'value': '123',
    'currency': 'RON',
    'transaction_id': 'AB123456'
});

Taguri adaugate la activarea Remarketing

Purchase (automat)

gtag('event', 'purchase', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'value': '123',
    'currency': 'RON',
    'transaction_id': 'AB123456',
    'items': [
        {
            'id': 123,
            'google_business_vertical': 'retail',
        }
    ]
});

View_item (optional)

gtag('event', 'view_item', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'items': [{
        'id': 123,
        'google_business_vertical': 'retail',
    }],
});

View_item_list (optional)

gtag('event', 'view_item_list', {
    'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
    'items': [
        {
            'id': 123,
            'google_business_vertical': 'retail',
        }
    ]
});

Add_to_cart (optional)

gtag('event', 'add_to_cart', {
     'send_to': 'AW-CONVERSION_ID',
     'items': [
         {
             'id': 123,
             'google_business_vertical': 'retail',
         }
     ]
});

Resurse utile

Ce este si cum functioneaza Eticheta globala de site

Configurarea in Google Ads a modalitatilor de urmarire a conversiilor

Adaugarea unui tag standard de conversie

Ce este functia remarketing din Google Ads si cum te ajuta

Cum verifici daca tag-urile Google sunt instalate corect in paginile site-ului

Ultima modificare: 01 Mar 2024
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?