Cum imi conectez magazinul la Google Analytics 4?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Incepand cu 1 iulie 2023, Google inlocuieste complet modelul de masurare a datelor Universal Analytics cu Google Analytics 4. Colectarea datelor in Universal Analytics va fi permisa pana la termenul anuntat, iar ulterior utilizatorii le vor putea accesa timp de inca 6 luni, dupa care acestea vor deveni indisponibile in interfata de analiza.

In acest context, Google Analytics 4 (GA4), care este in prezent proprietatea default la crearea unui cont Google Analytics, devine singurul instrument de masurare a datelor de trafic pus la dispozitie de Google. Pentru modelul de analiza GA4 exista deja posibilitatea integrarii cu magazinele din platforma {MerchantPro}, despre care poti afla detalii in continuare.

Principalele modificari din GA4

Spre deosebire de Universal Analytics, in modelul de masurarea GA4 fiecare accesare a unui vizitator al site-ului constituie un eveniment, iar intre tipurile de accesare nu exista nicio diferenta. O alta modificare este aceea ca evenimentele Google Analytics 4 nu includ categorii, actiuni si etichete, astfel ca nu sunt afisate in rapoarte. Iata in continuare alte schimbari aduse de GA4:

  • Google Analytics 4 permite masurarea datelor inregistrate pe mai multe platforme si dispozitive, utilizand multiple forme de identitate. Acestea includ date de la prima entitate, precum si informatii de la utilizatorii care au activat functionalitatea "Google Signals" pentru personalizarea reclamelor. In plus, GA4 utilizeaza in continuare cookie-uri acolo unde acestea sunt disponibile pentru tracking;
  • GA4 poate monitoriza intr-o singura proprietate Google Analitycs atat vizitele din aplicatii, cat si pe cele de pe site-urile web;
  • In Universal Analytics, fiecare proprietate poate contine multiple vizualizari, care permit filtrarea si configurarea datelor; in prezent, aceasta functionalitate nu mai este disponibila in GA4;
  • Utilizarea de machine learning pentru imbunatatirea si simplificarea informatiilor analizate;
  • Posibilitatea de a vedea in continuare datele despre sesiuni, cu diferenta ca interactiunile utilizatorilor vor fi colectate si stocate ca evenimente in website sau aplicatii; evenimentele furnizeaza informatii despre ceea ce se intampla in website-ul sau in aplicatiile tale, cu referire la vizualizarile de pagini, click-uri pe butoane, actiuni ale utilizatorilor sau evenimente din sistem;
  • Evenimentele pot colecta si trimite parti de informatie care precizeaza mult mai bine actiunea efectuata de un utilizator sau adauga context suplimentar evenimentului ori utilizatorului; informatiile pot include aspecte precum valoarea achizitiei, titlul paginii vizitate de utilizator sau localizarea geografica a acestuia.

Setarea Google Analytics 4 in MerchantPro

Pentru magazinele care utilizeaza noua interfata MerchantPro Next, activarea modelului de analiza a datelor Google Analytics 4 se face astfel:

  1. Din panoul de control al magazinului tau MerchantPro, acceseaza Setari > Setari sistem;
  2. Mergi la sectiunea Setari Analytics si activeaza butonul de tip glisor al optiunii Activeaza Google Analytics 4;
  3. Mergi la Google Analytics 4 ID si introdu codul de masurare al fluxului de date dorit, disponibil in contul tau Google Analytics (ex: G-XXXXXXXXX);
  4. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

NOTE
In cazul in care utilizezi aplicatia Google Analytics disponibila in versiunea precedenta MerchantPro Next, in pagina Setari sistem ai la dispozitie setarea Format DataLayer, care iti permite sa configurezi extragerea informatiilor din Data Layer in formatul specific pentru Google Analytics 4 si Universal Analytics (optiunea GA4 este selectata in mod default); de asemenea, daca ai deja setarile efectuate in Google Tag Manager pentru modelul Universal Analytics, se recomanda actualizarea maparilor in formatul specific Universal Analytics, pentru a receptiona in continuare date despre evenimentele urmarite.

Daca magazinul tau utilizeaza vechiul sistem de storefront (V3), iata cum poti seta Google Analytics 4:

  1. Acceseaza Website > Manager taguri;
  2. Click pe Adauga un nou tag;
  3. Click pe Google Analytics 4;
  4. Adauga codul de masurare al fluxului dorit de date, disponibil in contul tau Google Analytics (ex: G-XXXXXXXXX);
  5. Apasa Salveaza.

TIP
Dupa realizarea setarilor, tagul global de Analytics va fi adaugat in mod automat si se vor crea automat evenimentele specifice GA4; acestea pot fi vizualizate in pagina Manager tag-uri, in sectiunea GoogleAnalytics4 (Predefinit).

Tipurile de evenimente GA4 implementate in MerchantPro

Odata activat tracking-ul in Google Analytics 4 pentru magazinul tau online, va incepe in mod automat si monitorizarea evenimentelor implementate in MerchantPro; poti urmari evenimente precum:

  • view_item_list (Vizualizare pagina catalog);
  • view_item (Vizualizare pagina produs);
  • add_to_cart (Adaugare in cos);
  • add_to_wishlist (Adaugare in favorite);
  • view_cart (Vizualizare cos de cumparaturi);
  • remove_from_cart (Eliminare produse din cosul de cumparaturi);
  • begin_checkout (Inceperea procesului de achizitie);
  • purchase (Achizitie efectuata).

Resurse utile

Cum realizez migrarea colectarii datelor de la Universal Analytics la Google Analytics 4 pentru eCommerce

Principalele diferente dintre modelele de analiza Universal Analytics si Google Analytics 4

Impactul upgrade-urilor din 2022 in GA4 asupra afacerii tale online

Cum contribuie GA4 la strategia ta privitoare la protectia datelor clientilor

Ultima modificare: 01 Mar 2024
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.