Cum imi pot conecta magazinul cu Google Search Console?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Integrarea dintre MerchantPro si Google Search Console (cunoscut anterior sub numele de Google Webmaster Tools) asigura trimiterea automata a sitemap-ului magazinului tau, astfel incat robotii Google sa cunoasca mai bine modificarile site-ului si sa identifice mai usor cele mai importante pagini ale magazinului.

Totodata, ai acces la rapoarte complete atat pentru analizarea starii site-ului in rezultatele de cautare Google, cat si pentru cea a datelor de trafic. Prin utilizarea Google Search Console vei putea obtine informatii extrem de utile, care pot fi folosite ulterior pentru identificarea si rezolvarea posibilelor probleme de pozitionare sau pentru optimizarea diverselor strategii SEO.

Conectarea la Google Search Console

Pentru a realiza integrarea magazinului tau online cu Google Search Console, este necesar sa detii un cont in aceasta platforma; daca nu ai unul, citeste in continuare cum il poti crea:

  1. Mergi la Google Search Console si apasa butonul Incepeti acum;
  2. Creeaza un cont Google Search Console urmand pasii din platforma;
  3. Dupa parcurgerea pasilor, se vor afisa cateva metode de verificare. Alege metoda de verificare prin HTML Tag; codul meta poate fi copiat si adaugat in sectiunea Website > Manager tag-uri din panoul de control al magazinului.

Integrarea Google Search Console cu magazinul tau MerchantPro

Pentru a realiza integrarea Google Search Console cu magazinul tau, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Acceseaza pagina Setari > Aplicatii si descarca aplicatia Google Webmaster Tools;
  2. In pagina Instaleaza aplicatia apasa butonul Continua catre Google;
  3. Continua in contul tau din Google Search Console si permite accesul si selecteaza proprietatea care corespunde magazinului; dupa finalizarea acestui pas, poti incepe sa utilizezi Google Search Console si sa urmaresti indexarea paginii de catre Google.

Avertismente care pot aparea in Google Search Console

Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente avertismente care pot aparea in Google Search Console:

"Indexat, desi blocat cu robots.txt"

Aplicatia Google Search Console genereaza avertismentul "Indexat, desi blocat cu robots.txt" atunci cand anumite pagini din website sunt blocate prin intermediul fisierului robots.txt. Scopul blocarii acestor pagini este de a evita indexarea unui continut duplicat de catre motoarele de cautare. Citeste in topicul dedicat detalii despre avertisment si despre cum poti evita afisarea acestuia.

"CLS issue: more than 0.1"

CLS (Cumulative Layout Shift) este unul dintre metricii care compun Google Core Web Vitals si reprezinta stabilitatea elementelor vizuale din cadrul paginii. O modificare neasteptata a continutului vizual este neplacuta pentru utilizator (ex: pozele, icon-urile sau orice alt element din continut care isi schimba pozitia in timpul incarcarii paginii), iar Google considera ca acest metric trebuie sa fie sub 0,1 pentru o performanta buna a paginii respective.

Avertismente aparute in urma testului Google Rich Results

In cazul in care datele structurate nu sunt completate conform recomandarilor, avertismentele aferente fiecarui URL introdus vor fi afisate si in Google Search Console. Avertismentele indica faptul ca necompletarea anumitor informatii referitoare la produse poate defavoriza aparitia acestora in rezultatele din Google Search. Pentru mai multe detalii, citeste sectiunea dedicata tipurilor frecvente de avertismente in testul Google Rich Results.

Ultima modificare: 01 Mar 2024
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?