Cum pot conecta magazinul cu Google Analytics?

Google Analytics este un instrument gratuit de analiza care te ajuta sa masori traficul site-ului tau si care iti permite accesul la informatii despre modul in care interactioneaza vizitatorii cu acesta, prin intermediul unor rapoarte intuitive si detaliate. Astfel, Google Analytics este un serviciu esential pentru planificarea strategiilor de marketing si de conversie a vizitatorilor, prin analizarea centralizata a datelor despre afacerea ta si furnizarea de informatii detaliate despre comportamentul clientilor.

Google Analytics este activat prin instalarea unui cod unic de urmarire in cadrul site-ului; platforma MerchantPro iti ofera posibilitatea integrarii Google Analytics cu magazinul tau online, iar codul cod unic de urmarire va fi adaugat in mod automat pe site-ul tau.

Conectarea la Google Analytics

Pentru a integra Google Analytics cu magazinul tau online, este necesar mai intai sa iti creezi un cont in platforma Google, dupa care sa creezi proprietatea/proprietatile dorite pentru analiza.

Crearea unui cont Google Analytics

Pentru a crea un cont Google Analytics, urmeaza acesti pasi:

  1. Mergi la Google Marketing Platform si apasa butonul Incepeti gratuit;
  2. Creeaza un cont Google Analytics urmand pasii din platforma;
  3. Dupa parcurgerea pasilor, vei avea acces la pagina de administrare.

NOTE
In Google Analytics sunt disponibile 2 modele de masurare a datelor: Universal Analytics (GA3) si Google Analytics 4 (GA4). Pentru mai multe detalii despre modul de functionare al fiecarui model de date in parte, citeste topicul dedicat.

Crearea unei proprietati Google Analytics 4

Pentru a crea o proprietate Google Analytics 4, este necesar sa urmezi acesti pasi:

  1. Apasa butonul Creeaza proprietate/ Create property vizibil in contul Google Analytics; pagina te va directiona in mod default catre crearea unei proprietati Google Analytics 4;
  2. Mergi la Nume proprietate/Property name si adauga numele proprietatii;
  3. Mergi la Fusul orar pentru raportare/ Reporting time zone si adauga fusul orar din tara in care va fi realizata raportarea;
  4. Mergi la Moneda/Currency si alege moneda care vrei sa se afiseze in cadrul proprietatii;
  5. Apasa butonul Urmatorul/Next si completeaza optional informatiile suplimentare despre afacerea ta, care vor ajuta Google sa personalizeze informatiile afisate in proprietatea GA4:
  • Industria;
  • Dimensiunea afacerii;
  • Cum intentionezi sa utilizezi Google Analytics pentru afacerea ta - poti selecta mai multe optiuni.
  1. Apasa Create si vei fi directionat catre o noua pagina in care va trebui sa setezi pentru ce platforme se va aplica fluxul de date pentru inceperea colectarii informatiilor:
  • Web - completeaza campurile dedicate cu URL-ul website-ului tau si cu numele folosit pentru identificarea acestuia; optiunea Enhanced Measurement este activata default si permite masurarea automata personalizabila a interactiunilor si continutului din site, aditional masurarii standard a paginii;
  • Android App - este necesara completarea informatiilor specifice pentru inregistrarea aplicatiei;
  • iOS App - este necesara completarea informatiilor specifice pentru inregistrarea aplicatiei.

Crearea unei proprietati Universal Analytics

Pentru a crea o proprietate Universal Analytics, parcurge pasii descrisi in continuare:

  1. Apasa butonul Creeaza proprietate/Create property vizibil in contul Google Analytics; pagina te va directiona in mod default catre crearea unei proprietati Google Analytics 4;
  2. Mergi la Arata optiuni avansate/Show advanced options; dupa apasarea butonului va deveni disponibil un meniu dropdown Creeaza o proprietate Universal Analytics/Create a Universal Analytics property;
  3. Apasa butonul de tip glisor pentru a putea vedea celelalte setari disponibile;
  4. Mergi la Website URL si adauga URL-ul website-ului tau;
  5. In continuare vei avea urmatoarele posibilitati de configurare:
  • Creeaza o proprietate Google Analytics 4 si o proprietate Universal Analytics - aceasta optiune iti permite crearea a doua proprietati cu etichete de site conectate, astfel ca va fi necesar sa etichetezi website-ul tau o singura data;
  • Creeaza doar o proprietate Universal Analytics - aceasta optiune iti va permite sa creezi doar o proprietate GA3.
  1. Apasa butonul Urmatorul/Next si completeaza optional informatiile suplimentare despre afacerea ta, care vor ajuta Google sa personalizeze informatiile afisate in proprietatea GA3:
  • Industria;
  • Dimensiunea afacerii;
  • Cum intentionezi sa utilizezi Google Analytics pentru afacerea ta - poti selecta mai multe optiuni.
  1. Apasa Creeaza/Create pentru a finaliza crearea proprietatii Universal Analytics.

Integrarea Google Analytics cu magazinul tau MerchantPro

Pentru a realiza integrarea Google Analytics cu magazinul tau trebuie mai intai sa instalezi aplicatia dedicata din Setari > Aplicatii. Dupa instalare, mergi in Aplicatiile mele, apasa butonul Setari din dreptul aplicatiei Google Analytics si acceseaza pagina Google Analytics - Conectare, pentru a realiza conectarea cu magazinul:

Mergi la Ce tip de proprietate Google Analytics vrei sa conectezi?, unde ai urmatoarele doua optiuni:

  • Selecteaza o proprietate Universal Analytics disponibila;
  • Adauga o proprietate Google Analytics 4 (GA4).

TIP
Principalele diferente dintre modelele de date Universal Analytics si Google Analytics 4 sunt detaliate in sectiunea Universal Analytics vs Google Analytics 4 din topicul dedicat.

Conectarea cu proprietatea Universal Analytics

Daca selectezi optiunea Selecteaza o proprietate Universal Analytics disponibila, vei putea vedea in pagina proprietatile Google Analytics la care utilizatorul tau Google are acces; pentru a realiza conectarea, urmeaza acesti pasi:

  1. Mergi la Selecteaza proprietatea pe care vrei sa se faca trackingul si alege o proprietate;
  2. Apasa butonul Continua si mergi in pagina Google Analytics - Setari;
  3. Mergi la Setari tracking si defineste preferintele suplimentare pentru personalizarea codului de tracking Google Analytics care va fi adaugat in magazin:
  • ID cont Google Analytics - poti edita ID-ul proprietatii Universal Analytics;
  • Activeaza ECommerce Tracking - prin activarea optiunii poti adauga functia ECommerce Tracking; este necesar sa activezi Ecommerce Tracking si din contul tau Google Analytics, din pagina de setari profil a website-ului. Ecommerce tracking este o functionalitate care iti permite sa urmaresti achizitiile clientilor tai. Prin utilizarea acestei optiuni, in Google Analytics vei avea acces la informatii referitoare la modul in care utilizatorii navigheaza pe magazinul tau si vei vedea ce pagini au o conversie mai buna, dar poti identifica si produsele cu performante slabe care ar putea beneficia de diverse reduceri sau promotii;
  • Activeaza Enhanced Ecommerce - prin activarea optiunii, Google Analytics urmareste evenimentele de pe site-ul tau, adica permite masurarea interactiunilor utilizatorilor cu produsele din magazinul tau; vei avea acces la informatii referitoare la afisarile de produse, clicuri pe produse, adaugarea sau eliminarea unui produs in cosul de cumparaturi, initierea platii; prin activarea optiunii, tag-urile de Google Analytics sunt adaugate automat in Tag Manager (daca optiunea este activa si tagurile nu apar in Tag Manager, ar trebui reinstalata aplicatia sau dezactivata optiunea si apoi reactivata);
  • Activeaza Remarketing - activarea optiunii te poate ajuta sa cresti conversiile datorita capacitatilor de segmentare din Google Analytics, care iti permit sa te adresezi utilizatorilor cu o probabilitate mai mare de a achizitiona produsele din magazinul tau;
  • Activeaza User-ID - activarea acestei optiuni permite setarea ulterioara din Google Analytics a tracking-ului cross-device; functionalitatea permite identificarea comportamentului utilizatorilor pe mai multe dispozitive si modul în care se desfasoara orice activitate specifica;
  1. Apasa butonul Actualizeaza dupa verificarea tuturor setarilor.

NOTE
In cazul in care instalezi tagul predefinit Google Tag Manager (GTM), trebuie avut in vedere ca acesta va crea si event-urile pentru datalayer. Astfel, daca vrei sa utilizezi GTM, nu activa optiunile Enhanced Ecommerce si Ecommerce Tracking din Google Analytics. Pentru detalii, te invitam sa citesti topicul despre integrarea magazinului cu Google Tag Manager sau te rugam sa ne contactezi.

TIP
Datele inregistrate vor fi disponibile in widget-ul Statistici vizitatori din pagina principala a dashboard-ului magazinului tau MerchantPro.

Conectarea cu proprietatea Google Analytics 4

Daca selectezi optiunea Adauga o proprietate Google Analytics 4 (GA4) va fi necesar sa introduci manual in campul dedicat din pagina respectiva ID-ul proprietatii GA4 (vizibil in pagina de admin a Google Analytics, in categoria Fluxuri de date/Data Streams, dupa accesarea fluxului de date dorit).

NOTE
In acest caz, datele inregistrate vor fi disponibile doar in contul tau Google Analytics, deoarece proprietatile de tip GA4 nu permit momentan preluarea si afisarea statisticilor in cadrul panoului de control al magazinului MerchantPro.

Resurse utile

Detalii despre masurarea Ecommerce

Ghid pentru developeri Enhanced Ecommerce (UA)

Ultima modificare: 28 Jun 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.