Aplicatia Program de afiliere - intrebari frecvente
Descopera in continuare raspunsuri la cateva dintre cele mai frecvente intrebari din partea utilizatorilor referitoare la utilizarea aplicatiei Program de afiliere in cadrul magazinelor MerchantPro.
- Afiliatii pot fi atat persoane fizice, cat si juridice?
- De ce este obligatoriu ca partenerul afiliat sa fie persoana juridica?
- Cum isi poate activa contul de afiliat un client existent (model Referrer)?
- Se pot muta un client sau comenzile acestuia de la un afiliat la altul?
- Cum pot fi generate link-uri de afiliere pentru diferite pagini din magazin?
- Cum asociez un cupon de reducere unui afiliat?
- Cum poate un afiliat sa-si monitorizeze performantele?
- Cum poate solicita un afiliat retragerea unei sume?
- Unde gasesc solicitarea afiliatului pentru retragerea unei anumite sume?
Afiliatii pot fi atat persoane fizice, cat si juridice?
Pentru modelul de afiliere tip Parteneri afiliati, doar persoanele juridice pot aplica pentru a deveni afiliati. In cadrul acestui model, in dashboard-ul de afiliat devine disponibil si butonul de retragere comision.
Pentru modelul de afiliere tip Referrer, orice client poate deveni afiliat, insa comisioanele nu pot fi retrase, ci doar utilizate in cadrul magazinului la plata din Wallet.
De ce este obligatoriu ca partenerul afiliat sa fie persoana juridica?
In cazul afiliatilor care pot face o retragere este necesara emiterea unei facturi pentru suma respectiva, lucru care este posibil pentru clientii persoane juridice, insa nu si in cazul clientilor persoane fizice.
Cum isi poate activa contul de afiliat un client existent (model Referrer)?
Pentru a aplica pentru programul de afiliere (model Referrer) este necesara crearea in prealabil a unui cont de client in cadrul magazinului. Ulterior, in pagina Contul meu din magazin va fi disponibil butonul Recomanda-ne si castiga un comision, iar la accesarea acestuia, utilizatorul va fi directionat intr-o pagina unde va gasi detalii despre modul de functionare al programului si de unde poate accesa butonul Vreau sa devin afiliat. Contul de afiliat va fi activat instant, iar in dashboard-ul de afiliat va deveni disponibil totodata si link-ul de afiliat.
Se pot muta un client sau comenzile acestuia de la un afiliat la altul?
Pentru asignarea unui client pe contul unui afiliat este necesar ca respectivul cont de client sa fi fost creat folosind link-ul de afiliat; comenzile clientilor recomandati vor fi alocate intotdeauna afiliatului al carui link a fost utilizat la plasarea comenzii. Atentie, insa: conturile de client recomandat nu pot migra de la un afiliat la altul; exceptia de la aceasta regula este reprezentata de setarea Recurenta comisioane, de la adaugarea unui grup de afiliati, caz in care exista urmatoarele scenarii:
- La selectarea optiunii Acorda comisionul in mod recurent, pentru orice tranzactie a afiliatului, comanda si implicit comisionul se acorda intotdeauna primului afiliat al carui cod/link/cupon a fost folosit;
- La selectarea optiunii Acorda comisionul o singura data, doar la prima tranzactie a afiliatului, comanda si implicit comisionul se acorda afiliatului al carui cod/link/cupon a fost folosit; in aceasta situatie, insa, contul de client in cadrul magazinului nu se muta, ci ramane asignat primului afiliat.
Cum pot fi generate link-uri de afiliere pentru diferite pagini din magazin?
Pentru a crea un link de afiliat strict pentru o anumita categorie sau pentru un anumit produs, trebuie sa copiezi link-ul pentru care vrei sa generezi un URL de afiliat, iar apoi sa accesezi butonul Creeaza un URL din pagina de dashboard afiliat.
In overlayer-ul deschis este necesar sa introduci link-ul pentru care vrei sa generezi URL-ul de afiliat, dupa care acesta va fi generat in mod automat pentru pagina dorita.
Cum asociez un cupon de reducere unui afiliat?
Pentru a asocia un cupon de reducere unui afiliat, urmeaza acesti pasi:
- Acceseaza Setari > Aplicatii;
- Mergi in pagina de setari a aplicatiei Program de afiliere;
- La adaugarea sau editarea unui grup, activeaza optiunea Creeaza automat cupon de reducere pentru fiecare afiliat;
- Selecteaza un cupon de reducere creat in prealabil din pagina Cupoane de reducere;
- Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.
Cum poate un afiliat sa-si monitorizeze performantele?
Dupa finalizarea inregistrarii, un afiliat isi poate urmari activitatea in pagina Dashboard afiliat, disponibila in sectiunea Contul meu a magazinului; afiliatii au acces in pagina la urmatoarele informatii:
- Link de afiliat - link-ul pe care un afiliat in poate distribui si castiga comisioane pentru comenzile plasate pornind de la acesta;
- Structura comision - procentul de comision acordat pentru generarea unei tranzactii; procentul comisionului standard se aplica pentru toate categoriile de produse din magazin, cu exceptia celor pentru care au fost setate valori diferite de comision (care vor fi afisate in aceeasi sectiune);
- Referrals - numarul total de conturi de client care au fost create pornind de la link-ul de afiliere;
- Total click-uri - numarul total de click-uri efectuate pe link-ul de afiliere;
- Rata de conversie - raportul procentual dintre comenzile generate de afiliat si numarul de click-uri pe link-ul de afiliere;
- Total castiguri - valoarea totala a comisioanelor active (confirmate) inregistrate de afiliat;
- Sold curent - valoarea totala a fondurilor disponibile pentru retragere;
- Comisioane in asteptare - valoarea totala a comisioanelor care asteapta confirmare;
- Total retrageri - suma totala retrasa de catre afiliat din Wallet.
Cum poate solicita un afiliat retragerea unei sume?
Retragerea comisioanelor este disponibila doar in cazul modelului Parteneri afiliati. In acest caz, in dashboard-ul de afiliat este disponibil si butonul de retragere.
La accesarea butonului, se va deschide o fereastra noua, in care afiliatul poate introduce suma dorita pentru retragere, urmand ca ulterior administratorul shop-ului sa valideze suma pentru retragere; odata inaintata cererea de retragere, butonul nu va mai fi afisat pana la solutionarea cererii.
Unde gasesc solicitarea afiliatului pentru retragerea unei anumite sume?
Solicitarea de retragere apare ca Tranzactie in asteptare in pagina Tranzactii Wallet; poti procesa solicitarile prin apasarea butoanelor Approve, respectiv Reject, disponibile in pagina Tranzactii Wallet.