Cum este optimizat SEO un magazin MerchantPro?

Optimizarea pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization) este procesul prin care iti poti imbunatati pozitionarea (ranking-ul) website-ului in rezultatele afisate in diferite motoare de cautare (Google, Bing, etc.).

Chiar daca factorii care determina pozitia in rezultatele cautarilor se schimba frecvent, magazinele construite prin platforma MerchantPro tin cont de cele mai bune si mai noi practici din domeniu.

Avand in vedere experienta acumulata si numarul mare de magazine create deja prin platforma noastra, am dezvoltat si implementat diverse strategii si unelte care vor ajuta magazinul tau sa fie prezent in rezultatele din cautari pe pozitii cat mai bune, astfel incat nu sunt necesare cunostinte tehnice pentru a imbunatati performanta SEO a magazinului tau online.

Sitemap-ul (harta site-ului)

Platforma MerchantPro genereaza si conecteaza automat mai multe sitemap-uri pentru magazinul tau in forma unor fisiere XML de tip sitemap, fisiere care prezinta ierarhia paginilor (URL-urilor) si a imaginilor pentru o indexare rapida de catre motoarele de cautare. Toate acestea sunt centralizate intr-un fisier de tip sitemap index.

Pentru a vedea lista cu sitemap-urile generate trebuie sa adaugi "/sitemap.xml" in continuarea URL-ului magazinului tau.
Exemplu: www.demo.ro/sitemap.xml

<sitemapindex xmlns="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9 http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/siteindex.xsd">
 <sitemap>
  <loc>http://demo.ro/sitemap_static.xml</loc>
 </sitemap>
 <sitemap>
  <loc>http://demo.ro/sitemap_brands.xml</loc>
 </sitemap>
 <sitemap>
  <loc>http://demo.ro/sitemap_tags.xml</loc>
  </sitemap>
 <sitemap>
   <loc>http://demo.ro/sitemap_cat.xml</loc>
 </sitemap>
<sitemap>
  <loc>http://demo.ro/sitemap_blog.xml</loc>
</sitemap>
<sitemap>
  <loc>http://demo.ro/sitemap_images.xml</loc>
</sitemap>
</sitemapindex>

Se vor genera automat urmatoarele sitemap-uri pentru entitatile din cadrul magazinului:

  • Pagini statice - sitemap_static.xml;
  • Brand-uri - sitemap_brands.xml;
  • Categorii - sitemap_cat.xml;
  • Tag-uri - sitemap_tags.xml ;
  • Blog - sitemap_blog.xml;
  • Imagini - sitemap_images.xml.

Nu in ultimul rand, platforma MerchantPro iti asigura trimiterea automata a sitemap-ului catre Google odata cu instalarea aplicatiei Google Search Console, crescand astfel sansele pentru o mai buna indexare. Afla mai multe pe site-ul oficial Google Search Console.

Pentru a instala aplicatia Google Search Console urmeaza pasii urmatori:

  1. Acceseaza pagina App Store, sectiunea Marketing;
  2. Apasa butonul Instaleaza;
  3. Conecteaza-ti magazinul la contul Google Search Console prin click pe butonul Continua catre Google. In pagina de administrare Google Search Console vei vedea toate datele privind performanta magazinului tau.

URL-uri usor de citit

Toate paginile de produse, de categorii (listing produse) sau alte pagini statice din magazinele MerchantPro au URL-uri usor de citit (indexat) de catre motoarele de cautare si de catre utilizatori.

Forma URL-urilor ajuta foarte mult din punct de vedere al experientei utilizatorului (navigare in cadrul magazinului, retinerea adreselor etc.) dar si din punct de vedere SEO. Iti poti personaliza felul in care vor fi generate URL-urile magazinului tau instaland aplicatia SEO Friendly URLs.

Redirect-uri automate

In cazul in care un URL sufera o modificare (ai editat numele unui produs/categorie, ai modificat structura categoriilor sau ai editat un URL etc.) acesta va fi automat redirectat catre URL-ul nou creat, prin intermediul unui redirect de tip 301. Nu este necesara nici o interventie din partea ta.

Conform bunelor practici de SEO, daca ai sters sau mutat o pagina din cadrul magazinului, platforma MerchantPro iti ofera posibilitatea sa folosesti optiunea de Adauga redirect permanent 301, a paginilor respective catre noile URL-uri.

Daca nu aplici redirecturi manuale, paginile sterse vor raspunde cu eroarea 404 (pentru a indica motoarelor de cautare ca nu mai exista) sau vor redirecta catre pagina de cautare produse in functie de setarile tale.

Limbaj HTML curat

MerchantPro asigura pagini cu cod HTML curat, acestea fiind astfel usor indexabile de catre motoarele de cautare. Nu este nevoie sa adaugi manual tag-uri H1 si H2 in cod, acestea fiind generate in mod automat pentru tine.

De exemplu, in cadrul paginii de produs, tag-ul H1 este automat setat pentru denumirea produsului in timp ce in cadrul paginii de categorie, tag-ul H1 este setat automat pentru denumirea categoriei. Atat in pagina de categorie cat si in cea de produs o navigare de tip breadcrumb este in mod automat generata.

Etichetare automata

Imaginile contin implicit tag-urile ALT si TITLE, imbunatatind astfel indexarea website-ului pentru motoarele de cautare.

Atributul ALT este utilizat in cazul imaginilor pentru a specifica un text alternativ care sa fie afisat in cazul in care imaginea respectiva nu poate fi afisata. Textul alternativ este preluat din numele produsului asociat.

Atributul TITLE specifica care este titlul unei imagini si este preluat din numele produsului.

Meta tag-uri implicite

Intr-un website, tag-urile meta ajuta motoarele de cautare sa identifice titlul site-ului si descrierile paginilor. Acestea pot aparea in rezultatele afisate in motoarele de cautare, in functie de ceea ce cauta vizitatorii.

MerchantPro creeaza automat meta tag-uri pentru magazinul tau dupa cum urmeaza:

  • Titluri meta pentru pagini individuale si paginile de produs/categorie bazate pe titlul produsului sau al categoriei;
  • Descrieri meta pentru paginile produs/categorie bazate pe descrierea produsului sau a categoriei.

Din panoul de control al magazinului ai posibilitatea sa editezi descrierile si titlurile paginilor pentru a controla felul cum vor fi afisate paginile tale in rezultatele motoarelor de cautare.

Alte tipuri de metadate, precum numele imaginilor si data publicarii (in cazul articolelor de blog), ofera continutului tau mai multa relevanta si ajuta utilizatorii sa iti navigheze magazinul mai rapid si eficient.

Rich Snippets

Rich Snippets, cunoscute si sub denumirea de Rich Results sunt rezultatele din motorul de cautare, care afiseaza informatii standard si aditionale. Aceste date sunt extrase din structura HTML a unei pagini web.

  • Exemple standard de Rich Snippets, afisate pentru orice rezultat sunt: titlu, metadescriere si URL.
  • Alte exemple de Rich Snippets aditionale pot fi, in functie de informatiile dintr-o pagina: rating, recenzii, preturi sau data evenimente, ingredientele unei retete, lungime a unui album audio si asa mai departe.

Pentru a creste vizibilitatea in motorul de cautare si implicit Rata de Click a website-ului tau, se pot folosi Rich Snippets (date structurate) care ofera un plus de informatii in rezultatele cautarilor. Astfel iti vor creste sansele ca utilizatori relevanti sa iti acceseze magazinul.

Pentru a ajuta motoarele de cautare sa inteleaga mai bine website-ul tau, platforma MerchantPro insereaza Rich Snippets in paginile acestuia. Datele structurate reprezinta un format standardizat pentru a oferi informatii despre o pagina si clasificarea continutului acesteia.

TIP
Poti testa daca un website foloseste date structurate / Rich Snippets folosind instrumentul de testare date structurate.

Toate magazinele din cadrul platformei MerchantPro sunt construite cu marchaj schema.org (pentru produse, categorii, brand-uri etc.) pentru a facilita aparitia Rich Snippets in motoarele de cautare.

Prin implementarea marcajului schema.org sunt adaugate etichete (tag-uri) in paginile magazinului care sunt specifice continutului de pe website-ului (informatii privind pretul, disponibilitatea, recenzii etc.) si care ofera un plus de vizibilitate in rezultatele cautarilor.

Link-uri canonical si hreflang

Tag-ul canonical este folosit pentru a transmite motoarelor de cautare ca un anumit URL reprezinta copia principala a unei pagini, astfel evitandu-se probleme legate de continut identic sau duplicat.

Practic, tag-ul canonical arata motoarelor de cautare ce versiune a unui URL sa apara in rezultatele de cautare. In cadrul platformei MerchantPro, acest tag este generat automat.

In cazul in care magazinul tau are multiple limbi setate, platforma MerchantPro transmite automat motoarelor de cautare acest aspect. Astfel sunt create automat link-uri de tip hreflang pentru fiecare pagina din cadrul magazinului tau pentru a evita situatiile neplacute legate de continutul duplicat si eventuale penalizari din partea Google.

Tag-ul Noindex

O alta modalitate de a evita problemele cauzate de continutul duplicat este adaugarea tag-ului noindex. Cu acest tag este prevenit accesul motoarelor de cautare la anumite pagini care nu prezinta interes din punct de vedere SEO.

Pentru paginile de filtrare, logare, administrare, confirmare finalizare comanda, resetare parola etc, tag-ul Noindex este generat automat de catre platforma MerchantPro deoarece aceste pagini nu necesita indexarea in motoarele de cautare.

Certificatele SSL

Certificatul SSL (Secure Sockets Layer) este un protocol de securitate pentru magazinul tau online, care cripteaza comunicatiile dintre server si client. Aceasta criptare protejeaza tranzactiile cu cardul bancar, transferul de date, datele personale, datele de identificare ca utilizator si asigura transmiterea in siguranta a documentelor private prin intermediul Internetului.

Detinerea unui certificat SSL este un factor important din punct de vedere SEO. In cazul in care nu detii un astfel de certificat, este posibil ca magazinul tau sa fie afisat in cautarile din motoarele de cautare pe o pozitie mai slaba.

In cadrul platformei MerchantPro, poti achizitiona si instala un certificat accesand pagina Domenii & SSL, sectiunea Certificate SSL. Afla aici mai multe despre cum iti setezi un Certificat SSL si cum te poate ajuta.

NOTE
Din cauza faptului ca motoarele de cautare isi actualizeaza frecvent algoritmii, te sfatuim sa apelezi la o companie specializata in consultanta SEO, care te poate ajuta in crearea unor campanii si strategii de optimizare pentru motoarele de cautare.

Optimizare implicita pentru mobil

Avand in vedere ca, incepand cu anul 2018, mai mult de 50% din traficul de internet global este realizat pe dispozitive mobile, Google si-a indreptat atentia catre oferirea website-urilor optimizate pentru mobil o prioritate sporita ceea ce inseamna o pozitionare cat mai buna in rezultatele cautarilor.

Astfel, in rezultatele de cautare pe Google, vor avea prioritatea website-urile care sunt optimizate pentru mobil. Aceste website-uri pot fi recunoscute usor prin faptul ca ele se redimensioneaza in functie de rezolutia dispozitivelor de pe care sunt accesate.

Platforma MerchantPro ofera teme/template-uri, optimizate pentru mobil care te vor ajuta sa iti cresti numarul de clienti, implicit si business-ul.

Felul in care arata si se comporta imaginile pe diferite rezolutii/ecrane, este un factor important atat din punct de vedere al experientei utilizatorului (UX) cat si din punct de vedere SEO.

Tocmai din aceste motive iti oferim 2 facilitati care, cu siguranta, te vor ajuta: imagini responsive si modulul Lazy Loading. Prin folosirea primei facilitati, toate imaginile de produs din paginile de listing vor fi afisate direct la o rezolutie compatibila cu ecranul folosit.

Prin activarea modulului Lazy Loading, imaginile din paginile de listing vor fi incarcate treptat pentru a obtine un timp mai scurt de incarcare, in special in cazul paginilor de listare produse (care contin un numar mare de imagini).

Ultima modificare: 29 Jan 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Te rugam sa nu incluzi informatii personale in comentariul tau.
Te rugam sa nu incluzi informatii personale in comentariul tau.
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.