Cum este organizat sitemap-ul unui magazin MerchantPro

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Un sitemap este un fisier care contine informatii despre paginile si fisierele de diferite tipuri dintr-un site, precum si relatiile dintre acestea. Sitemap-ul transmite catre motoarele de cautare, precum Google, ierarhia paginilor (URL-urilor) si a imaginilor din magazin, precum si alte informatii valoroase despre aceste fisiere (Ex: ultima actualizare a paginii, in cate versiuni de limba este disponibila o pagina).

Un sitemap poate contine pana la 50.000 de URL-uri si nu trebuie sa depaseasca 50 Mb necomprimat. Astfel, in versiunea MerchantPro Next a magazinului tau online sunt generate in mod automat mai multe sitemap-uri, sub forma unor fisiere XML. Index-ul de sitemap-uri poate fi vizualizat prin adaugarea /sitemap.xml in continuarea URL-ului domeniului pe care functioneaza magazinul tau (Ex: www.demo.ro/sitemap.xml).

Tipurile de sitemap-uri din magazinele MerchantPro

Afla in continuare care sunt tipurile de sitemap-uri generate automat pentru magazinul tau MerchantPro si ce informatii contin fiecare dintre acestea.

sitemap_shop.xml

In acest sitemap sunt incluse URL-uri precum cele ale categoriilor, brand-urilor, tag-urilor si ale paginilor statice de tip info.

NOTE
Din cauza limitarilor privitoare la dimensiunea sitemap-urilor, in sitemap-ul magazinului tau vor fi afisate doar 10.000 de tag-uri dintre cele active in site.

TIP
In sitemap-ul de categorii vor fi listate atat paginile de categorii in sine, cat si paginile de categorii cu filtre aplicate, insa numai daca acestea nu sunt marcate pe categorie sau atribute cu meta_noindex.

sitemap_blog.xml

Sitemap-ul include paginile de blog (in cazul in care exista un blog instalat in magazin), precum: categorii de blog, articole de blog, tag-uri de blog.

NOTE
Din cauza limitarilor privitoare la dimensiunea sitemap-urilor, in sitemap vor fi listate maximum 10.000 de tag-uri de blog.

sitemap_products.xml

Sitemap-ul contine doar paginile de produs ale produselor pentru care permiti listarea in magazin (inclusiv cele fara stoc disponibil, daca este cazul).

NOTE
Daca numarul de produse din magazin depaseste limitele mentionate anterior, vor fi generate automat mai multe sitemapuri de forma sitemap_products_page2.xml, sitemap_products_page3.xml etc.

sitemap_images.xml

In sitemap sunt incluse imaginile de produs ale produselor pentru care permiti listarea in magazin.

NOTE
Daca numarul de imagini de produs din magazin depaseste limitele mentionate anterior, vor fi generate automat mai multe sitemap-uri de forma sitemap_images_page2.xml, sitemap_images_page3.xml etc.

Ce tag-uri sunt incluse in sitemap-uri

Tag-urile existente in sitemap-urile generate de platforma MerchantPro sunt construite pe baza recomandarilor Google. Iata in continuare cateva exemple de astfel de tag-uri:

  • <loc> - indica URL-ul propriu-zis al produsului;
  • <lastmod> - indica data ultimei modificari a paginii;
  • <priority> - aceasta valoare indica motoarelor de cautare care sunt cele mai importante pagini din magazin; nu influenteaza importanta pe care Google o acorda Google magazinului tau in comparatie cu alte site-uri;
  • <image:loc> - indica URL-ul propriu-zis al imaginii;
  • <image:title> - indica denumirea produsului.

NOTE
Odata ce ai instalat in magazin aplicatia Google Search Console, platforma MerchantPro iti asigura trimiterea automata a sitemap-ului catre Google, nemaifiind necesara nicio alta actiune din partea ta. Afla mai multe din topicul dedicat despre conectarea magazinului cu Google Search Console din sectiunea Help a site-ului MerchantPro sau de pe site-ul oficial Google Search Console.

Ultima modificare: 28 Feb 2024
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?