Cum generez si configurez Pixelul Facebook in magazin?
Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.
Pixelul Facebook este un cod pe care il poti folosi pentru a monitoriza campaniile Facebook si diferite evenimente rezultate in urma lor. Pixelul poate fi adaugat foarte usor in magazinul tau MerchantPro, daca urmezi cele doua etape descrise in continuare.
- Generarea Pixelului in platforma Facebook
- Configurarea Pixelului Facebook in magazinul tau MerchantPro
- Probleme frecvente in configurarea evenimentelor
- Resurse utile
Generarea Pixelului in platforma Facebook
Pentru a genera Pixelul Facebook, urmareste pasii de mai jos:
- In contul de reclame Facebook Ads, mergi la sectiunea Business Settings din Facebook Business Manager. Alege business-ul pentru care vrei sa generezi Pixelul (daca exista mai multe in contul tau) si mergi apoi la Data Sources; alege optiunea Pixels;
- Apasa butonul Add (+);
- Introdu numele Pixelului - alege ceva relevant si usor de memorat si adauga domeniul magazinului (cu "www." in fata!); apasa butonul Continue;
- Alege Continue managing my business; vei finaliza astfel instalarea Pixelului in magazinul tau MerchantPro;
- Copiaza ID-ul numeric al Pixelului Facebook si salveaza-l intr-o locatie usor accesibila, deoarece va trebui sa il introduci in panoul de control MerchantPro ulterior;
- Apasa butonul Continue.
Configurarea Pixelului Facebook in magazinul tau MerchantPro
Urmeaza acesti pasi pentru a configura Pixelul Facebook si a-l conecta la magazinul tau online:
- Acceseaza panoul de control din dashboard-ul tau MerchantPro.
- Mergi in Setari > Aplicatii si instaleaza aplicatia Facebook Pixel;
- Completeaza campul Facebook Pixel ID cu ID-ul de Pixel copiat din platforma Facebook si selecteaza evenimentele pe care doresti sa le monitorizezi; poti monitoriza diferite evenimente precum comenzi plasate, termeni de cautare, vizualizare pagina produs, adaugare in cos si altele relevante pentru campaniile tale Facebook.
Pentru a afla cum sa completezi celelalte campuri din aceasta sectiune, vezi topicul Cum setez Facebook Conversion API in magazin.
Probleme frecvente in configurarea evenimentelor
In anumite cazuri, exista posibilitatea ca pixelul Facebook sa inregistreze date neconforme cu cele pe care le-ai definit in panoul de control al magazinului tau MerchantPro. Descopera in continuare cateva dintre cele mai frecvente astfel de situatii, precum si solutiile pe care le poti aplica:
-
Dublarea evenimentelor inregistrate - situatia poate aparea in cazul setarii unor evenimente custom in magazin sau in configuratorul de evenimente din contul Facebook Business. In primul caz, este recomandat sa verifici in panoul de control MerchantPro evenimentele setate, sa elimini/dezactivezi evenimentele custom setate si sa pastrezi doar evenimentele trimise prin intermediul aplicatiei (efectele se vor reflecta imediat in site). Pentru a verifica daca evenimentele sunt setate si in interfata Facebook, poti testa prin dezactivarea aplicatiei Facebook Pixel din magazin, iar apoi sa monitorizezi evenimentele; daca acestea sunt inregistrate in continuare cu setarile din contul tau Facebook Business, identifica evenimentele respective si elimina-le din lista.
-
Generarea mai multor pixeli - in cazul in care ai generat mai multi pixeli in contul tau Facebook Business, acorda atentie sporita pixelului pe care il adaugi in setarile aplicatiei Facebook Pixel din magazin, pentru a permite inregistrarea datelor corecte in magazin.
-
Evenimente care nu se executa - situatia poate fi cauzata de anumite evenimente pe care nu le-ai setat sa se execute din aplicatia Facebook Pixel; de asemenea, o alta cauza poate fi reprezentata de evenimente custom pentru alte platforme, care nu sunt configurate corect si care, daca prezinta erori de JavaScript, pot impiedica executia tuturor celorlalte evenimente.
-
Trimiterea de catre server a adreselor IP de client cu multipli utilizatori - aceasta eroare poate fi cauzata de neutilizarea unui IP in format IPv6, deoarece exista furnizori de internet care utilizeaza in continuare IP-uri in format IPv4. Desi sunt acceptate in continuare ambele formate (conform documentatiei Meta), este necesar sa contactezi Meta pentru rezolvarea acestei erori in cazul in care apare, deoarece aceasta este o eroare intalnita frecvent a platformei Facebook si poate afecta atribuirea si optimizarea campaniilor pe care le derulezi in Facebook.
-
Functionarea incorecta a evenimentelor Facebook Conversion API - pentru a inregistra corect conversiile din Faceboook, este necesar sa te asiguri ca evenimentele setate in Facebook Conversion API sunt realizate conform indicatiilor descrise in topicul dedicat; dupa ce incepi sa trimiti datele catre Facebook, poti verifica in aproximativ 20 de minute daca acestea se inregistreaza in contul tau Business Manager.
-
Neinregistrarea datelor prin server - anumite evenimente pot fi trimise catre Facebook atat prin browser (Facebook Pixel), cat si prin server (Facebook Conversion API); in acest caz, Facebook utilizeaza o functie de deduplicare a evenimentelor, astfel incat cele trimise prin Facebook Conversion API nu vor fi inregistrate. Singura exceptie o reprezinta datele inregistrate de la dispozitivele Apple (care a restrictionat inregistrarea evenimentelor prin browser), astfel ca evenimentele sunt trimise doar prin Facebook Conversion API.
-
Ad-blockere - evenimentele inregistrate de Facebook Pixel pot fi impiedicate sa inregistreze date si din cauza existentei unui ad-blocker instalat in browser sau a unor extensii similare; in acest caz, evenimentele vor putea fi inregistrate doar prin Facebook Conversion API.
TIP
Pentru a verifica trimiterea informatiilor intre sisteme, iti recomandam sa instalezi extensia Facebook Pixel Helper, disponibila pentru browser-ul Google Chrome. De asemenea, verificarea poate fi realizata si din consola paginilor din magazin pe care este instalat pixelul Facebook, accesibila la click-dreapta pe pagina si selectarea optiunii Inspect.
Resurse utile
Cum setezi Facebook Conversion API in magazinul tau MerchantPro