Cum setez Facebook Conversion API in magazin?
Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.
Seteaza Facebook Conversion API in magazinul tau MerchantPro si urmareste conversiile din Facebook Ads, pentru a sti in permanenta care sunt cele mai eficiente campanii de advertising pe care le derulezi.
Setarea Facebook Conversion API se realizeaza prin parcurgerea a doua etape:
Configurarea setarilor in Facebook Business Manager
Pentru a folosi Facebook Conversion API, ai nevoie de un cod de acces (token) pe care il poti obtine urmand pasii descrisi in continuare:
- Logheaza-te in contul tau Business Manager si verifica daca Facebook Pixel este deja instalat, respectiv daca este activ si inregistreaza date; poti folosi pentru verificare si extensia Facebook Pixel Helper din Google Chrome;
- Mergi la: Facebook Business Manager > Events Manager > Surse de date > Setari > sectiunea API Conversii > Incepe. Pe ecran vei vedea sursele de date care sunt accesibile/conectate cu contul tau; selecteaz-o pe cea de care ai nevoie/pixelul aferent magazinului tau online;
- Apasa butonul Continua;
- Selecteaza evenimentele care doresti sa se transmita in mod automat prin Facebook Conversion API; sunt disponibile evenimente precum Achizitie/Purchase, Adaugare in cos/Add to cart, Adaugare in favorite/Add to Wishlist, Inregistrare completa/Complete registration, Contact si Initiere checkout/Initiate checkout.
NOTE
In cazul in care magazinul tau nu utilizeaza versiunea de storefront MerchantPro Next, singurul eveniment care se va trimite va fi cel de Achizitie/Purchase.
- Selecteaza parametrii pe care vrei sa-i monitorizezi. Parametrii se refera la date importante despre evenimente, dar si despre clienti, care iti vor oferi informatii despre profilul cumparatorului tau si te vor ajuta sa setezi campanii mai performante in viitor. Parametrii trimisi de sistemul MerchantPro sunt:
- Nume eveniment / Event name;
- ID eveniment / Event ID;
- URL-ul sursei de evenimente / Event source URL;
- Data eveniment / Event time;
- Tip de continut / Content type;
- ID-uri de continut / Content IDs;
- Moneda / Currency;
- Valoare / Value.
Daca activezi optiunea Utilizeaza optiunea Advanced Matching din aplicatia Facebook Pixel, vor mai putea fi trimisi si urmatorii parametri de catre sistemul MerchantPro:
- Adresa email / Email address;
- Numar de telefon / Phone number;
- Adresa IP client - fara hash / Client IP address - do not hash;
- Agent utilizator client - fara hash / Client user agent - do not hash;
- Cookie ID browser (fbp) - fara hash / Browser ID (fbp) cookie - do not hash;
- Cookie ID clic (fbc) - fara hash / Click ID (fbc) cookie - do not hash.
- Verifica datele introduse/bifate pana in aceasta faza si confirma configurarea. Daca ai gresit un parametru, poti apasa butonul Inapoi pentru a reveni in panoul de configurare;
- Apasa butonul Finalizare pentru a termina configurarea sau Inapoi pentru a modifica setarile anterioare;
- Mergi la Events Manager > Surse de date > Setari > API Conversii si identifica optiunea Genereaza token de acces. Copiaza codul si salveaza-l pentru a-l folosi la setarile din panoul de control al magazinului tau; este recomandat sa-l pastrezi si pentru utilizari ulterioare. Dupa generarea token-ului, vei avea acces la un nou tab in Business Manager numit Implementation.
Setarile din panoul de control MerchantPro
Dupa realizarea setarilor din contul tau Facebook Business Manager, mergi in panoul de control al magazinului tau si urmeaza acesti pasi pentru a finaliza setarile pentru Facebook Conversion API:
- Asigura-te ca pixelul este configurat si ca pasii de mai sus au fost urmati corect;
- Logheaza-te in contul tau MerchantPro si mergi la Setari > Aplicatii > Aplicatiile mele;
- Selecteaza butonul Setari din dreptul aplicatiei Facebook Pixel;
- Mergi in sectiunea Setari conectare la setarea Facebook Pixel ID si introdu identificatorul unic Pixel ID disponibil in contul tau Facebook Business Manager; pentru a-l obtine, acceseaza sectiunea Manager Reclame, deschide bara de navigare si selecteaza Manager evenimente, dupa care copiaza codul numeric Pixel ID de sub denumirea site-ului tau;
- Mergi la setarea Token si introdu tokenul de acces pe care il poti obtine din contul tau Facebook Business Manager, la accesarea sectiunii Manager Reclame; alege pixelul pe care doresti sa il implementezi, selecteaza tab-ul Setari, identifica sectiunea Conversii API, apasa link-ul Genereaza token de acces din Configurare manuala si urmeaza instructiunile;
- Mergi la Cod eveniment test si verifica functionarea codului folosind codul de testare a evenimentelor generat in Surse de date > Test events > Test Server events din Facebook Business Manager (gaseste detalii pe pagina dedicata setarilor Facebook Conversion API); odata ce ai finalizat testarea inregistrarii evenimentelor, elimina codul de testare pentru a permite inregistrarea evenimentelor reale;
- Mergi la Verificare domeniu si adauga in campul dedicat eticheta meta pentru a putea verifica domeniul in Facebook;
- Continua in sectiunea Setari generale si mergi la setarea Utilizeaza optiunea Advanced Matching, care permite folosirea anumitor informatii introduse de vizitatori pe site-ul tau (email, telefon, nume, detalii adresa), cu scopul targetarii lor ulterioare pe Facebook; pentru companiile din UE, activarea optiunii poate presupune luarea unor masuri aditionale cu privire la politica de cookies, pe care le poti controla din sectiunea Setari confidentialitate;
- Mergi la Identificator produse si alege din meniul dropdown identificatorul unic pe care doresti sa il utilizezi (ID produs, Cod produs - SKU, ID varianta de produs, SKU varianta de produs); nu este recomandat sa expui variantele de produs prin ID sau SKU de varianta, iar in cazul in care identificatorul ales nu va putea fi folosit pentru trackingul anumitor evenimente, se va folosi automat un alt identificator compatibil;
- Mergi la Valoarea asignata evenimentului Purchase si selecteaza modul in care se va trimite valoarea comenzii in cadrul evenimentului de achizitie; ai la dispozitie urmatoarele variante:
- Valoarea comenzii cu taxe si transport;
- Valoarea comenzii cu taxe si fara transport;
- Valoarea comenzii fara taxe si fara transport.
- Mergi la Tracking evenimente si selecteaza evenimentele pe care doresti sa le inregistrezi cu ajutorul pixel-ului:
- Adaugare in cos (add_to_cart);
- Adauga la favorite (add_to_wishlist);
- Comanda plasata (purchase);
- Initiere proces checkout (begin_checkout);
- Vizualizare pagini catalog (view_item_list);
- Contact submitted;
- Inregistrare;
- Inregistrare newsletter;
- Vizualizare pagina produs (view_content).
- Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.
TIP
Pentru ca evenimentele pe care doresti sa le urmaresti sa fie si inregistrate , este obligatoriu sa te asiguri ca acestea sunt bifate atat in contul Facebook Business Manager, cat si in aplicatia Facebook Pixel din magazinul tau.
NOTE
In cazul versiunilor de storefront MerchantPro mai vechi, anumite evenimente sunt indisponibile.