Cum pot adauga clientii problematici in Blacklist?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Pentru a beneficia de un control sporit asupra clientilor cu istoric negativ de cumparare in magazinul tau online, din panoul de control MerchantPro ai posibilitatea de a instala aplicatia Blacklist.

Aplicatia iti permite sa definesti o serie de reguli personalizate pe baza carora poti sa restrictionezi accesul anumitor clienti sau tipologii de client la procesul de plasare a comenzilor in shop, precum si la alte functionalitati ale magazinului. Totodata, poti adauga respectivii clienti in Blacklist, pentru a-i identifica ulterior mai facil in listele de comenzi.

Astfel, poti reduce riscul de aparitie a potentialelor fraude in magazin si in acelasi timp, poti scadea cheltuielile nedorite prin limitarea plasarii comenzilor false si prin restrictionarea clientilor rau-platnici.

Descopera in continuare cum poti instala si utiliza aplicatia Blacklist in shop-ul tau din platforma MerchantPro.

Instalare si setare

Pentru a instala aplicatia Blacklist in magazin, urmeaza pasii de mai jos:

  1. Acceseaza Setari > Toate aplicatiile si identifica aplicatia Blacklist; apasa butonul Instaleaza aplicatia;
  2. Continua in sectiunea Aplicatiile mele si acceseaza icon-ul Reguli Blacklist din dreptul aplicatiei Blacklist;
  3. Din listing-ul de reguli, apasa butonul Adauga regula noua pentru a incepe sa definesti o regula pe baza careia clientii problematici vor fi adaugati in blacklist sau vor fi restrictionati de la utilizarea anumitor functionalitati din magazin;
  4. Continua in overlayer-ul Adauga reguli multiple si mergi la setarea Actiune, unde ai la dispozitie urmatoarele optiuni:
  • Marcaj grafic intern - clientii vor fi semnalizati in panoul de control printr-un marcaj grafic in listingurile de clienti si comenzi; la selectarea acestei optiuni devine disponibila si setarea Dezactiveaza plata ramburs, care iti permite sa alegi daca restrictionezi utilizarea optiunii de plata la livrare pentru clientii adaugati in blacklist;
  • Restrictioneaza accesul - clientii vor avea accesul restrictionat la paginile de Inregistrare si Autentificare din magazin.
  1. Mergi la Motiv si introdu in campul dedicat mai multe detalii despre includerea in blacklist, care vor fi afisate exclusiv in panoul de control;
  2. Mergi la Reguli si defineste criteriile, respectiv elementele de identificare pe baza carora clientii vor fi adaugati in blacklist; poti adauga maximum 4 astfel de reguli, iar in meniul dropdown ai la dispozitie urmatoarele optiuni:
  • Email client - poti introduce in campul alaturat o anumita adresa de email pe care doresti sa o adaugi in blacklist sau poti folosi expresii regulate precum *@adresa.ro pentru a aplica regula tuturor utilizatorilor care folosesc adresele respective;
  • Telefon client - poti introduce in campul alaturat un anumit numar de telefon pe care doresti sa il adaugi in blacklist sau poti folosi expresii regulate precum 07XYZZZ* pentru a aplica regula tuturor utilizatorilor ce folosesc numere de telefon care incep cu seria respectiva;
  • IP Client - poti introduce in campul alaturat un anumit IP pe care doresti sa il adaugi in blacklist sau poti folosi expresii regulate precum 168.210.* pentru a aplica regula tuturor IP-urilor care incep cu seria respectiva;
  • Tara IP-ului - poti introduce in campul alaturat indicativul tarii (Ex: RO, BG, GR etc.) de unde provine un anumit IP de client pe care doresti sa il restrictionezi; regula de blacklist se va aplica tuturor IP-urilor din tara respectiva.

TIP
In functie de preferintele pe care le definesti, conturile utilizatorilor care intra in conflict cu regulile de blacklist setate pot fi doar semnalizate specific in panoul de control al magazinului sau le poate fi restrictionat accesul la anumite actiuni in shop (Ex: inregistrarea sau autentificarea in site, plasarea de comenzi cu plata ramburs).

  1. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

NOTE
Este necesar ca valorile introduse la adaugarea regulilor de blacklist sa fie unice.

Administrarea regulilor de Blacklist

Dupa setarea regulilor, acestea se vor regasi in listing-ul disponibil la accesarea Clienti > Reguli Blacklist, unde ai posibilitatea de a realiza actiuni precum:

  • Editarea regulilor - prin accesarea meniului Optiuni > Editeaza sau editarea rapida prin utilizarea butonului disponibil pe coloana Regula de filtrare, in dreptul fiecarei inregistrari;
  • Modificarea statusului regulilor - ai posibilitatea de a activa/inactiva individual o regula folosind butonul de tip glisor din dreptul acesteia sau in mod bulk prin accesarea optiunii dorite din tab-ul Modifica status, dupa selectarea in prealabil a regulilor dorite;
  • Filtrarea regulilor - ai la dispozitie posibilitatea de a filtra regulile dupa Tip, Actiune, Regula de filtrare si/sau Data adaugarii;
  • Stergerea regulilor - ai posibilitatea de a elimina individual o regula accesand meniul Optiuni > Sterge sau in mod bulk prin accesarea butonului Sterge, dupa selectarea in prealabil a regulilor pe care doresti sa le stergi.
Ultima modificare: 03 Feb 2023
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?