Cum utilizez aplicatia Comenzi & abonamente recurente in magazin
Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.
Prin instalarea aplicatiei Comenzi & abonamente recurente poti oferi clientilor magazinului tau posibilitatea crearii unui abonament cu o frecventa predefinita, pentru achizitionarea anumitor produse. La adaugarea in cos a unui produs pentru care este disponibila optiunea, clientul va putea alege intre o achizitie unica, o achizitie recurenta la anumite intervale de timp sau poti crea inclusiv produse disponibile doar pe baza de abonament.
De asemenea, ai optiunea de a asocia un discount pentru perioadele de recurenta definite, care se va aplica doar pentru comenzile recurente, nu si in cazul comenzii initiale.
Comenzile ulterioare activarii abonamentului vor fi plasate automat, fara vreo interventie din partea clientului.
- Instalare si setare
- Asocierea abonamentelor pe produse
- Plasarea comenzilor recurente in magazin
- Administrarea abonamentelor clientilor
- Gestionarea de catre clienti a propriilor abonamente
Instalare si setare
Pentru a utiliza in magazinul tau aplicatia Comenzi & abonamente recurente este necesara parcurgerea urmatorilor pasi:
- Acceseaza pagina App Store;
- Mergi la aplicatia Comenzi & abonamente recurente;
- Apasa butonul Instaleaza aplicatia;
- Mergi la sectiunea Administrare abonamente;
- Apasa butonul Adauga tip abonament (poti adauga mai multe tipuri de abonamente, in functie de specificul produselor pe care le vei asocia);
- In overlayer-ul care va aparea pe ecran vor fi disponibile urmatoarele optiuni de setare a unui abonament:
- Referinta interna - campul va fi completat exclusiv pentru identificarea abonamentului in panoul de control;
- Tip perioada - selecteaza daca recurenta se va aplica la intervale de zile, saptamani sau luni;
- Perioada - completeaza campul cu numarul de zile, saptamani sau luni, in functie de setarea de la pasul anterior; recurenta se va aplica automat la implinirea termenului stabilit;
- Procent discount - optional, poti stabili o reducere procentuala care se va aplica incepand cu a doua comanda (odata cu intrarea in vigoare a abonamentului).
TIP
Pentru un tip de abonament poti defini mai multe intervale de timp diferite; in momentul adaugarii unui produs in cos, clientul va putea selecta unul dintre aceste intervale de recurenta, iar comenzile automate vor fi plasate in mod automat cu frecventa selectata.
- Selectia abonamentului este obligatorie - prin bifarea acestei optiuni, clientul va fi obligat sa selecteze un abonament la adaugarea produsului in cos;
- Tip recurenta - selecteaza una dintre cele doua optiuni care vrei sa se aplice: Manual sau Auto;
- Daca selectezi Manual, comanda recurenta va fi generata in mod automat, iar clientul va achita comanda in mod manual, ulterior;
- Daca selectezi Auto, comanda recurenta va fi generata automat, iar plata va fi efectuata de asemenea in mod automat, utilizand datele cardului folosit anterior de catre client; doar anumiti procesatori de plati online permit aceasta optiune - contacteaza Centrul de Asistenta Clienti pentru detalii;
- Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.
Asocierea abonamentelor pe produse
Pentru ca unul sau mai multe produse sa poata fi achizitionate recurent in mod automat, este necesara asocierea unui abonament pe fiecare dintre acestea in parte; pentru a realiza aceasta operatiune, acceseaza pagina Lista produse, unde ai la dispozitie urmatoarele optiuni de asociere a unui abonament pe produs:
- Din pagina de produs - acceseaza optiunea Editeaza din dreptul fiecarui produs si mergi la sectiunea Organizare catalog pentru a selecta tipul de abonament asociat produsului;
- Din pagina Lista produse - selecteaza unul sau mai multe produse carora vrei sa le asociezi un abonament si alege optiunea Asociaza un abonament disponibila in tabul Mai multe optiuni; aceasta varianta are avantajul ca un abonament poate fi asociat simultan mai multor produse.
Plasarea comenzilor recurente in magazin
Dupa activarea posibilitatii de plasare a comenzilor recurente, optiunea de selectie a perioadei de recurenta va deveni vizibila in paginile produselor pe care a fost asociat respectivul tip de abonament.
Daca in sectiunea Adauga tip abonament bifezi Selectia abonamentului este obligatorie, clientul va fi obligat la adaugarea produsului respectiv in cos sa activeze comanda recurenta prin selectarea uneia dintre perioadele definite pentru tipul respectiv de abonament; daca nu bifezi optiunea, atunci selectarea abonamentului de catre client devine optionala, iar clientul va putea alege sa achizitioneze produsul o singura data sau sa activeze un abonament pentru comenzi recurente.
In cazul alegerii unui abonament de comenzi recurente, comanda va fi generata automat la implinirea intervalului de recurenta selectat, iar clientul va primi un email de confirmare.
TIP
Dupa plasarea automata a comenzilor recurente, acestea vor putea fi vizualizate in pagina Comenzi in asteptare din panoul de control. Ulterior, va trebui sa procesezi comenzile generate automat ca urmare a derularii unui abonament, la fel ca in cazul comenzilor obisnuite.
Administrarea abonamentelor clientilor
Administrarea abonamentelor de comenzi recurente se realizeaza din pagina Abonamente clienti, disponibila in sectiunea Clienti din panoul de control. In pagina sunt listate toate comenzile recurente activate de clientii magazinului tau, cu urmatoarele detalii:
- Abonament – codul de identificare al abonamentului;
- Client – numele clientului si adresa de email a acestuia;
- Detalii abonament – tipul abonamentului de comenzi recurente selectat de client;
- Comanda initiala – codul de identificare al comenzii initiale (comanda in care a fost activat abonamentul);
- Data – ziua si ora la care a fost plasata comanda initiala;
- Urmatoarea reinnoire – data la care va fi aplicata urmatoarea comanda recurenta;
- Comenzi – numarul de comenzi recurente realizate in baza abonamentului;
- Buton tip switch – prin comutarea butonului poti actualiza statusul unui abonament in Activ sau Inactiv;
- Optiuni – poti selecta Stergere pentru a sterge abonamentul respectiv sau Creeaza comanda noua pentru a genera o noua comanda in contul clientului.
Gestionarea de catre clienti a propriilor abonamente
Clientii magazinului tau au posibilitatea de a monitoriza in contul de client situatia abonamentelor active in sectiunea Abonamente, disponibila in pagina Contul meu; in lista Detalii abonamente sunt disponibile urmatoarele sectiuni si optiuni:
- Abonament - informatiile afisate sunt perioada de recurenta si reducerea asociata abonamentului (in cazul in care ai definit una);
- Urmatoarea reinnoire - data la care va fi plasata urmatoarea comanda recurenta; dupa fiecare comanda plasata, data urmatoarei reinnoiri se actualizeaza in mod automat, pana la anularea abonamentului;
- Produs - produsul pentru care a fost activat abonamentul;
- Cantitate - numarul de unitati din produsul inclus in abonament;
- Pret - pretul per unitate al produselor incluse in abonament;
- Pret total - valoarea totala a comenzii recurente care urmeaza sa fie plasata automat la perioada de reinnoire pe care ai definit-o pentru abonament;
- Anuleaza abonament - prin apasarea acestui buton, clientul poate anula un anumit abonament din magazinul tau.