Cum pot sa permit utilizatorilor sa solicite anularea contului si stergerea datelor personale?

Odata cu crearea unui cont de utilizator pe magazinul tau sau prin plasarea unei comenzi, clientii isi dau consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre magazinul tau. In acelasi timp, legislatia in vigoare permite oricarei persoane care a intrat in contact in aceste moduri cu magazinul tau, sa solicite stergerea contului de utilizator sau a datelor personale salvate.

Anularea contului unui utilizator se poate face in doua moduri: prin Anonimizare sau prin Stergere permanenta a datelor personale. Poti opta pentru varianta dorita si pentru alte setari conexe accesand pagina Confidentialitate & Cookies.

Activarea optiunii de anulare cont

Optiunea de anulare cont permite utilizatorului sa trimita o solicitare pentru anularea contului de utilizator din magazin. Dupa procesarea cererii de anulare, in functie de setarile tale datele utilizatorului fie vor fi anonimizate, fie vor fi sterse permanent, iar utilizatorul nu isi va mai putea accesa contul.

In configuratia standard, optiunea de anulare cont este dezactivata. Pentru a activa aceasta optiune in cadrul magazinului, trebuie sa urmezi acesti pasi:

  1. Acceseaza pagina Confidentialitate & Cookies, sectiunea Informatii personale;

  2. Activeaza optiunea de solicitare anulare cont de utilizator;

    NOTE
    Activarea functiei are ca efect afisarea catre clienti a optiunii de a solicita anularea contului, in contul lor de utilizator din magazin.

  3. Dupa ce ai activat optiunea, vei avea posibilitatea sa modifici mesajul care este afisat in pagina de anulare cont;

  4. Setarea Mod de procesare a anularii contului de utilizator iti permite sa alegi modul in care vor fi eliminate din sistem datele asociate contului anulat:

    • Anonimizare (datele vor fi rescrise intr-un format care sa nu mai permita identificarea acestuia)
      sau
    • Stergere permanenta (contul si toate datele asociate vor fi sterse definitiv)
  5. Alege daca vrei sa confirmi utilizatorului prin email faptul ca a fost procesata cererea sa de anulare cont;

  6. Editeaza subiectul si continutul emailului in functie de preferinte;

  7. Apasa butonul Salveaza dupa ce te-ai asigurat ca ai facut toate modificarile necesare.

Anonimizarea datelor personale

Daca alegi ca anularea contului de utilizator sa se realizeze prin procedeul de Anonimizare a datelor personale, aceste informatii vor fi rescrise intr-un format care sa nu mai permita identificarea utilizatorului, iar acesta nu va mai putea sa isi acceseze contul dupa procesarea cererii sale de anulare.

Datele clientului vor fi anonimizate in toate locatiile din cpanel (comenzi, lista clienti), cu exceptia documentelor fiscale. In cadrul facturilor fiscale si chitantelor datele clientului vor ramane nemodificate, conform prevederilor legale.

NOTE
Comenzile plasate de clienti ale caror date au fost ulterior anonimizate nu vor fi sterse din sistem.

Stergerea datelor personale

Daca alegi ca anularea contului de utilizator sa se realizeze prin procedeul de Stergere permanenta, aceste informatii si contul utilizatorului vor fi sterse din sistem dupa procesarea cererii de anulare.

Datele clientului vor fi sterse din lista de clienti, dar vor ramane disponibile in continuare in cadrul facturilor fiscale si chitantelor, conform legislatiei, precum si in cadrul comenzilor.

NOTE
Comenzile plasate de acesti clienti vor putea fi sterse in cadrul procesarii manuale a cererilor de anulare utilizand o setare dedicata sau poti sa stergi comenzile separat din listingul de comenzi.

Ce trebuie sa faca utilizatorul pentru a-si anula contul?

Imediat dupa ce ai activat optiunea de solicitare Anulare cont, in contul utilizatorului se va afisa un link de anulare a contului, in sectiunea Contul meu.

Apasand pe linkul Anuleaza cont, utilizatorul va putea trimite o cerere de anulare a contului.

Imediat dupa ce s-a trimis cererea de anulare cont, utilizatorul va fi delogat din cont si va primi pe email o confirmare de trimitere a cererii de anulare.

Mai departe, anonimizarea sau stergerea permanenta vor avea loc doar dupa ce a fost procesata cererea de anulare cont.

Daca utilizatorul isi reacceseaza contul cat timp cererea este in asteptare (nu a fost inca procesata), atunci cererea de anulare cont va fi stearsa automat din sistem si astfel nu va mai putea fi procesata. Daca utilizatorul inca mai doreste anularea contului, va fi necesar sa trimita o noua cerere de anulare cont.

Procesarea cererilor de anulare cont

Toate cererile pentru anulare cont se regasesc in meniul Clienti, pagina Solicitari clienti.

Cererile pot fi procesate Automat de sistem sau Manual, utilizand modul de procesare pe care l-ai ales (Anonimizare sau Stergere).

Procesarea automata

Cererile de anulare cont sunt procesate de sistem in mod automat la un anumit interval de timp, pe care il poti defini in functie de preferinte. Pentru a introduce numarul de zile dupa care cererile se vor procesa automat, trebuie sa parcurgi urmatorii pasi:

  1. Acceseaza pagina Confidentialitate & Cookies;
  2. Selecteaza numarul de zile dupa care vor fi procesate cererile de anulare, automat;
  3. Apasa butonul Salveaza dupa ce te-ai asigurat ca ai facut toate modificarile necesare.

In cazul in care vrei sa procesezi o cerere de anulare cont inainte ca aceasta sa fie procesata automat de sistem, o poti procesa manual.

Procesarea manuala

Acest tip de procesare a cererilor de anulare cont se poate face urmand acesti pasi:

  1. Acceseaza pagina Solicitari clienti;
  2. Selecteaza una sau mai multe cereri de anulare cont;
  3. Apasa butonul Proceseaza;
  4. In continuare se va afisa un overlayer in care ti se va solicita confirmarea actiunii de Anonimizare sau Stergere a datelor, in functie de setarile tale.

a. Daca anterior ai optat pentru Anonimizarea datelor, in confirmarea care ti se va cere va fi inclusa si posibilitatea de a trimite o confirmare prin email clientilor dupa finalizarea procesului de anonimizare.

b. Daca anterior ai optat pentru Stergerea permanenta a datelor, in confirmarea care ti se va cere sunt incluse posibilitatea de a sterge si comenzile aferente clientilor, precum si posibilitatea de a a trimite o confirmare prin email clientilor dupa finalizarea procesului de anonimizare.

NOTE
Procesarea cererilor de anulare cont este o actiune ireversibila si nu vei mai putea restaura datele anonomizate sau sterse.

Ultima modificare: 28 May 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.