Cum utilizez Oblio in magazinul meu online?

In cadrul magazinului tau MerchantPro ai la dispozitie aplicatia Oblio, prin intermediul careia iti poti integra shop-ul cu sistemul de facturare si gestiune a stocurilor cu acelasi nume.

Conectarea iti permite sa automatizezi complet procesul de facturare si, de asemenea, sa generezi si sa administrezi facturile direct din panoul de control al shop-ului tau. In plus, nu va fi necesar sa transferi datele comenzilor pentru a emite documente si ai posibilitatea de a importa in mod automat produsele create in Oblio, dar si de a sincroniza stocul magazinului in functie de cel disponibil in sistemul de facturare.

Descopera in continuare mai multe detalii despre integrarea magazinului tau MerchantPro cu Oblio.

Instalare si setare

Pentru a instala si a seta aplicatia Oblio in magazinul tau MerchantPro, urmeaza pasii descrisi in continuare:

  1. Din panoul de control al magazinului, acceseaza Setari > Aplicatii; mergi la aplicatia Oblio si apasa butonul Instaleaza;

Date de autentificare

  1. Continua in pagina Date de autentificare si introdu datele necesare pentru conectarea magazinului la sistemul de facturare si gestiune Oblio; este necesar sa completezi urmatoarele campuri:
  • Email - adauga adresa de email folosita pentru conectarea in interfata Oblio;
  • Cheie API - adauga valoarea aferenta campului API Secret, disponibil in contul tau din sistemul Oblio, in sectiunea Setari Date Cont;
  • Companie - adauga valoarea aferenta campului Cod fiscal, disponibil in contul tau din sistemul Oblio, in sectiunea Setari Date Firma.
  1. Mergi la Platitor de TVA si selecteaza optiunea daca magazinul tau este platitor de TVA;
  2. Apasa butonul Continua dupa verificarea tuturor informatiilor; sistemul te va directiona in pagina Alegere module;

Alegere module

  1. In sectiunea Alegere module, mergi la Generare facturi si selecteaza daca vrei sa activezi optiunea de generare a facturilor;
  2. Mergi la Importa produsele din sistemul ERP in magazin si selecteaza daca vrei sau nu ca produsele create in sistemul ERP sa fie importate automat in magazin;
  3. Mergi la Actualizeaza stocurile din magazin in functie de stocurile din sistemul ERP si selecteaza optiunea daca vrei sau nu ca stocurile din magazin sa fie actualizate automat pe baza valorilor de stoc existente in sistemul ERP;
  4. Continua in sectiunea Setari gestiuni si seteaza preferintele cu privire la utilizarea gestiunii de stoc; aceasta va avea ca efect descarcarea stocului la emiterea facturii si reincarcarea stocului in momentul in care o factura este stearsa sau anulata;
  5. Mergi la Descarca gestiunea la finalizarea facturii si selecteaza optiunea Foloseste denumirea locatiei din care a fost alocat produsul, daca ai instalata in magazin si aplicatia Gestiuni multiple; fiecare produs va folosi pentru campul Gestiune denumirea depozitului din care a fost alocat (in cazul in care un produs a fost alocat din mai multe depozite, factura va include mai multe inregistrari corespunzatoare stocului dedus din fiecare gestiune);
  6. Daca alegi sa utilizezi denumirea locatiei din care a fost alocat produsul, mergi la setarea Mapare depozite si realizeaza maparea depozitelor 1:1 cu cele din gestiunea interna; toate depozitele ERP trebuie asociate pentru asigura o functionare corecta;
  7. Mergi la setarile Camp identificare ERP si Identificator produs utilizat in magazin si selecteaza identificatorii in functie de care va fi realizata sincronizarea produselor din magazin cu cele existente in sistemul Oblio; este necesar sa ai coduri de identificare (SKU, EAN) definite pentru toate produsele/variantele de produse, in caz contrar sincronizarea nu va fi realizata pentru respectivele inregistrari;
  8. Apasa butonul Continua dupa verificarea tuturor setarilor; sistemul te va directiona in pagina Setari facturare, unde vei putea defini preferintele de baza pentru emiterea de facturi;

Setari facturare

  1. Mergi la Zile pana la scadenta si introdu numarul de zile de la data generarii facturarii in functie de care se va calcula data scadentei;
  2. Mergi la Mapare taxe si mapeaza taxele care vor fi sincronizate intre sistemul ERP si magazin;
  3. Mergi la Limba factura si selecteaza limba in care doresti sa generezi facturile prin Oblio;
  4. Mergi la Text footer si adauga in campul dedicat mentiuni suplimentare care vor fi afisate in zona de footer a facturii;
  5. Mergi la Trimite factura pe adresa de email a clientului si selecteaza optiunea pentru a trimite in mod automat factura pe adresa de email introdusa de client la plasarea unei comenzi;
  6. Mergi la Emitent factura si selecteaza una dintre urmatoarele optiuni:
  • Dezactivat - pe factura nu va fi afisat numele emitentului facturii;
  • Afiseaza numele administratorului emitent - pe factura va fi afisat numele administratorului care a intocmit factura respectiva; informatiile despre administrator vor fi completate pornind de la datele existente deja in sistem despre acesta;
  • Defineste lista - prin selectarea optiunii vei putea crea o lista de Emitenti disponibili pentru facturi; ulterior, la generarea documentelor, vei putea selecta persoana corespunzatoare din lista pe care o definesti;
  1. Mergi la Delegat si selecteaza una dintre optiunile:
  • Dezactivat - pe factura nu va figura niciun delegat;
  • Defineste lista - prin selectarea optiunii vei putea crea o Lista delegati pentru facturi; ulterior, la generarea documentelor, vei putea selecta persoana corespunzatoare din lista pe care o definesti.
  1. Continua in sectiunea Setari afisare produse si defineste preferintele de afisare a produselor pe proforma;
  2. Mergi la Mod afisare nume produs si selecteaza una dintre urmatoarele optiuni de afisare pe proforma:
  • Afiseaza numele produsului - va fi afisata denumirea efectiva a produsului;
  • Afiseaza numele produsului si atributele - vor fi afisate denumirea efectiva a produsului si atributele selectate;
  • Afiseaza o denumire alternativa a produsului - va fi utilizata o denumire alternativa a produsului, pe care va fi necesar sa o definesti intr-un camp aditional setat la nivel de produs.
  1. Apasa butonul Instaleaza aplicatia dupa verificarea tuturor setarilor.

Generarea facturilor

Dupa setarea aplicatiei Oblio, parcurge pasii necesari generarii de facturi in cadrul magazinului tau MerchantPro, dupa cum urmeaza:

  1. Mergi in listing-ul de comenzi si acceseaza pagina Comenzi in asteptare;
  2. Selecteaza una sau mai multe comenzi si acceseaza tab-ul Facturi, dupa care da click pe optiunea Genereaza facturi;
  3. In overlayer-ul Genereaza factura, selecteaza Oblio si completeaza data si seria facturii;
  4. Apasa butonul Salveaza dupa verificarea tuturor setarilor.

TIP
Facturile Oblio emise nu vor fi listate in pagina Facturier din magazin, ci vor fi afisate doar in listing-ul Comenzi procesate si in cadrul contului tau din sistemul Oblio.

Ultima modificare: 05 Oct 2022
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?
Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.