Cum functioneaza aplicatia Multi Store?
Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.
Vrei sa administrezi mai multe magazine online utilizand un singur stoc comun? MerchantPro iti pune la dispozitie aplicatia Multi Store, care iti permite sa utilizezi un singur catalog de produse si stocurile aferente in cadrul mai multor magazine, beneficiind de sincronizarea automata a stocului si a inventarului la nivelul tuturor magazinelor conectate.
Aplicatia este destinata in special comerciantilor care administreaza mai multe magazine online care contin aceleasi produse sau produse comune, cum ar fi magazine separate adresate mai multor piete internationale.
- Modul de functionare al aplicatiei
- Sincronizarea automata a catalogului de produse
- Sincronizarea automata a preturilor
Modul de functionare al aplicatiei
Modul de functionare a aplicatiei Multi Store are la baza existenta unui magazin Sursa (primar) din care vor fi preluate produsele pe care doresti sa le comercializezi si intr-un alt magazin MerchantPro. Aceste produse vor fi trimise catre cel de-al doilea magazin, care poarta denumirea de magazin Target (secundar).
Astfel, aplicatia Multi Store sincronizeaza produsele, stocurile si preturile intre:
- Magazinul Sursa (primar) este acel magazin care contine produsele pe care doresti sa le comercializezi si intr-un al doilea magazin. Acest magazin va fi sursa produselor care vor fi copiate si apoi listate in magazinul Target (secundar).
La un magazin Sursa pot fi conectate unul sau mai multe magazine Target.
- Magazinul Target (secundar) este magazinul catre care se vor transmite produsele din magazinul Sursa.
Urmatoarele informatii vor fi sincronizate intre magazinele conectate (Sursa si Target) si se vor actualiza in toate locatiile:
-
Modificari de stoc, care apar in momentul inregistrarii uneia dintre urmatoarele actiuni:
- Comanda noua (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target);
- Editare comanda (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target);
- Anulare comanda (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target);
- Stergere comanda (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target);
- Retur (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target);
- Modificare directa a stocului (aceasta operatiune poate fi efectuata doar in magazinul Sursa, care detine controlul asupra stocurilor);
- Orice alta actiune care are ca efect modificarea stocului (in oricare dintre magazinele Sursa sau Target).
-
Modificari la nivelul catalogului de produse, care apar in magazinul Sursa, precum:
- Adaugarea de produse noi;
- Editarea si actualizarea produselor existente;
- Stergerea produselor;
- Modificarea statusului produselor.
Aplicatia Multi Store iti permite sa trimiti fie toate produsele din magazinul Sursa catre magazinul Target, fie sa definesti o selectie de produse care vor fi trimise catre magazinul Target.
Selectarea produselor care vor fi trimise spre magazinul Target se poate face prin:
- Trimiterea automata a tuturor produselor, cu posibilitatea de a exclude anumite produse;
- Selectarea unor categorii de produse care vor fi trimise;
- Selectarea individuala a produselor care vor fi trimise sau excluse de la trimiterea catre magazinul Target.
NOTE
Pentru a putea utiliza aplicatia Multi Store este necesara activarea in cadrul magazinului Target a resurselor API, pe baza carora se va realiza interconectarea dintre magazine.
Sincronizarea automata a catalogului de produse
Magazinul pe care instalezi aplicatia Multi Store va servi drept magazin Sursa (primar) si va detine controlul asupra stocurilor. Celelalte magazine pe care alegi sa le conectezi vor functiona ca magazine de tip Target (secundare) si vor prelua stocul si produsele din magazinul Sursa.
Modificarile la nivelul catalogului de produse din magazinul Sursa se vor propaga in magazinele Target, la fiecare rulare a procesului de import automat. Aceste modificari includ:
- Editarea numelui si a descrierii produsului;
- Actualizarea imaginilor de produs;
- Modificarea categoriei pe care este asignat produsul (categoriile trebuie sa fie mapate intre magazinul Sursa si magazinul Target pentru ca aceste date sa se actualizeze);
- Modificarea altor campuri de produs, precum:
- Cuvinte cheie (tag-uri);
- Producator;
- Atribute - este necesara o mapare a atributelor daca magazinul Target este setat intr-o limba diferita;
- Caracteristici informative ale produsului;
- Statusul de disponibilitate;
- Campuri aditionale - pentru actualizarea campurilor aditionale intre magazine, identificatorul intern al campului aditional trebuie sa fie identic in magazinul Sursa si in magazinul Target;
- Modificarea preturilor prin:
- Schimbarea valorii preturilor nete si brute;
- Setarea unei reduceri de pret de tip Pret vechi - Pret nou; alte tipuri de promotii (ex: Reguli de discount) nu se vor propaga in magazinul Target;
NOTE
Nu se recomanda modificarea identificatorilor SKU/EAN ai produselor sau variantelor de produse, deoarece relatiile dintre produsele din magazinul Sursa si magazinul Target vor fi afectate.
In situatia in care este neaparat necesara modificarea unui identificator, aplicatia va functiona in felul urmator:
- In cazul in care aplicatia foloseste identificatorul SKU pentru actualizarea produselor in magazinul Target si se modifica SKU-ul in magazinul Sursa, atunci produsele cu SKU modificat se vor adauga ca produse noi in magazinul Target, deoarece sistemul nu mai poate stabili corespondenta intre produsele din Sursa si Target; similar se intampla si in cazul in care aplicatia foloseste identificatorul EAN si au loc modificari ale codului EAN;
- In cazul in care aplicatia foloseste identificatorul ID produs pentru actualizarea produselor in magazinul Target si se modifica SKU-ul in magazinul Sursa, atunci produsele din magazinul Target se vor actualiza in mod normal, deoarece sistemul stabileste corespondenta intre produsele din Sursa si Target pe baza ID-ului de produs, care a ramas nemodificat.
De asemenea, produsele nou adaugate in magazinul Sursa (primar) se vor importa automat in magazinele Target (secundare), in functie de setarile pe care le-ai definit in acest sens in cadrul aplicatiei (trimiterea automata a tuturor produselor din catalog, a anumitor categorii de produse sau a unei selectii de produse).
NOTE
Modificarile aduse direct in magazinul Target, pentru produsele si stocurile preluate din magazinul Sursa, nu se vor pastra intrucat aplicatia Multi Store este cea care controleaza importul de produse. Chiar daca se incearca editarea unui produs din Target, informatiile vor fi rescrise la urmatorul import. In situatia in care sunt excluse ulterior de la trimitere anumite campuri de produs, acele campuri nu se vor mai actualiza.
Sincronizarea automata a preturilor
Magazinul Sursa (primar) va detine controlul asupra preturilor, iar magazinele Target (secundare) vor prelua automat preturile produselor.
In aplicatia Multi Store poti configura modul in care vor fi preluate preturile in magazinul Target, avand la dispozitie posibilitatea:
- Sa pastrezi moneda, in cazul in care ambele magazine vor folosi aceeasi moneda;
- Sa modifici moneda, in cazul in care magazinul Target foloseste o alta moneda, pentru ca aplicatia sa tina cont de conversia de pret - la cursul BNR (ex: deschizi un al doilea magazin in alta tara);
- Sa pastrezi aceeasi valoare a preturilor si in magazinul Target;
- Sa aplici o crestere de pret procentuala produselor in momentul in care le trimiti catre magazinul Target (majorarea va fi aplicata automat tuturor produselor trimise si in plus la nivel de categorie de produse se poate defini un procent suplimentar de majorare);
- Sa aplici o rotunjire a preturilor in sus sau in jos, catre cea mai apropiata valoare.
In cazul in care ai setate taxe locale aplicabile preturilor, spre exemplu daca ai TVA in magazinul Sursa, iar in magazinul Target se vor utiliza alte tipuri de taxe, atunci ai posibilitatea sa trimiti catre Target doar pretul net (fara TVA) caruia sa ii aplici automat taxele setate in acel magazin.