Cum pot instala aplicatia Multi Store?

Acesta este sectiunea de help pentru versiunea Legacy a panoului de control. Daca utilizati panoul de control Flex, puteti gasi aici sectiunea de help relevanta.

Administrarea mai multor magazine online utilizand un singur stoc comun se poate realiza in mod facil prin intermediul aplicatiei Multi Store.

Afla ce pasi trebuie sa urmezi pentru a configura sincronizarea automata a catalogul si stocului de produse la nivelul tuturor magazinelor conectate.

Instalarea aplicatiei Multi Store

Pentru a putea avea acces la functionalitatile furnizate de aplicatia Multi Store, trebuie sa parcurgi cateva etape de instalare si setare atat in magazinul Sursa, cat si in magazinul Target.

Operatiunile necesare sunt urmatoarele:

Pasul 1: Setari magazin Target (secundar)

Mai intai este necesara generarea unei Chei API pentru a putea conecta magazinul Target la magazinul Sursa. Aceasta operatiune se va efectua in cadrul aplicatiei Acces API, instalata in magazinul Target, iar generarea va fi realizata de catre suportul tehnic MerchantPro.

Dupa crearea cheii API, vei primi un fisier care contine toate datele pentru a activa aplicatia Multi Store.

Pasul 2: Setari magazin Sursa (primar)

  1. Mergi in magazinul Sursa si acceseaza pagina App Store;

  2. Identifica aplicatia Multi Store si apasa butonul Instaleaza;

  3. Acceseaza sectiunea Setari conectare si adauga datele de conectare corespunzatoare magazinului Target. Pe baza acestei conexiuni stabilite intre magazine se va importa si actualiza catalogul de produse in magazinul Target.

    Deschide fisierul pentru cheia API, din care vei putea prelua urmatoarele date de conectare, pe care sa le introduci in campurile urmatoare:
    a. API URL - link-ul introdus trebuie editat manual pentru a avea formala finala: https:{domain}/api/v2 (ex: https://demo.ro/api/v2, unde demo.ro este domeniul magazinului Target);
    b. Cheie API - se gaseste in fisierul pentru cheia API (ex: kWyeUXs2SGJkUqK7UWmkJb9N8);
    c. API secret - se gaseste in fisierul pentru cheia API (ex: 96234480348c467140b686a99975adbc).

  4. Mergi la sectiunea Setari generale pentru a alege preferintele pentru trimiterea produselor catre magazinul Target si pentru actualizarea catalogului;

  5. Pentru setarea Cum vrei sa trimiti produsele catre magazinul Target (secundar), alege configuratia adecvata, avand la dispozitie urmatoarele variante:

    • Trimite automat toate produsele (se pot aplica excluderi manuale) - optional, pot fi excluse produsele in mod individuale, direct din catalogul de produse;
    • Selecteaza categorii de produse - vei putea selecta categoriile de produse care vor fi trimise; selectia se va aplica pentru categoriile selectate si subcategoriile acestora;
    • Nu trimite produsele automat (produsele trebuie selectate manual) - vei putea selecta fiecare produs in mod individual din pagina de listing produse;
  6. Selecteaza unul dintre urmatoarele campuri de identificare produs dupa care se va face actualizarea informatiilor despre produse in magazinul Target (descrieri, campuri, atribute etc):
    a. ID produs - aceasta informatie este alocata automat in momentul adaugarii manuale sau a importarii produsului, in catalog;
    b. SKU (Stock Keeping Unit);
    c. EAN (European Article Number);
    Cele doua coduri de identificare pot fi adaugate direct din pagina de editare a produsului (sau prin import inventar). Pentru a putea introduce codurile SKU si EAN, este necesar sa activezi optiunile corespunzatoare din pagina Setari sistem;

  7. Selecteaza unul dintre urmatoarele campuri de identificare produse dupa care se va face actualizarea stocului si a preturilor:
    a. SKU;
    b. EAN;

  8. Optional activeaza setarea Salveaza ID-ul produsului din magazinul Sursa (primar) ca referinta externa.

    Astfel ID-ul de produs din magazinul Sursa va fi salvat in campul Referinta Externa al produselor importate pe magazinul Target;

    Pentru a se putea utiliza ID-ul ca referinta externa, este necesara activarea optiunii Referinta Externa in magazinul Target, din pagina Setari sistem. Cu ajutorul referintei externe poti sa filtrezi mai usor produsele provenite de la un anumit furnizor, sa aplici operatiuni de import sau export doar pentru acestea, sa filtrezi comenzile care contin produsele respective etc.

  9. Optional, selecteaza campurile de produs pe care nu vrei sa le trimiti catre magazinul Target (secundar).

    Pentru aceasta, in Campuri excluse de la trimitere trebuie sa introduci denumirea care se regaseste pe coloana Camp, in lista de campuri de produse, utilizate de sistemul MerchantPro

    Exemplu 1: Daca descrierea produselor din magazinul Target este scrisa intr-o alta limba (ex: engleza), atunci poti exclude descrierea (nume camp = "description") de la trimitere. Ulterior poti adauga descrierile direct in magazinul Target, in limba respectiva (ex: engleza).

    Exemplu 2: Daca nu doresti sa trimiti pretul cu taxe catre magazinul Target, poti elimina campul aferent ("price_gross") si ulterior sa adaugi in Target taxele utilizate de acest magazin.

  10. Mergi la sectiunea Setari preturi pentru a alege preferintele cu privire la modul in care vor fi trimise preturile catre magazinul Target;

  11. Alege moneda in care sunt trimise preturile din magazinul Sursa catre magazinul Target (daca monedele celor doua magazine sunt diferite, se va face conversia la cursul BNR);

  12. Adauga procentul de majorare in campul Aplica crestere de pret, daca vrei sa aplici o crestere de pret pentru produsele trimise catre magazinul Target;

    Majorarea se poate aplica in doua moduri:

    • Tuturor produselor trimise catre magazinul Target, daca majorarea se adauga din aplicatia Multi Store;
    • La nivel de categorie de produse, in cazul in care majorarile difera de la o categorie de produse la alta; aceasta operatiune se poate realiza din pagina canalului, regasita in meniul principal.

    NOTE
    Majorarile aplicate la nivel de categorie de produse se vor cumula cu majorarile aplicate direct din aplicatie. Exemplu: Daca in aplicatie este setata o marire de 20%, iar categoriei de produse “Barbati” i se aplica o marire de 10%, atunci categoria "Barbati" va avea in final o marire de pret de 32% (25 ron x 1.2 x 1.1 = 25 ron x 1.32).

  13. Selecteaza modul de rotunjire pe care vrei sa il aplici preturilor in momentul in care le trimiti catre magazinul Target.

  14. Apasa butonul Actualizeaza dupa ce ai aplicat toate configuratiile necesare.

Maparea categoriilor din magazinele conectate

Pentru a putea afisa produsele din magazinul Sursa in magazinul Target, este necesara maparea (asocierea) categoriilor de produse.

Maparea categoriilor presupune asocierea unei categorii Target cu o categorie Sursa, din care sa fie preluate produsele.

Categoriile din magazinul Target pot avea denumiri diferite fata de categoriile din magazinul Sursa.

Fiecare magazin tip Target conectat prin intermediul aplicatiei Multi Store, poarta denumirea de Canal si va afisat in meniul principal al panoului de control al magazinului Sursa (pe care este instalata aplicatia Multi Store).

Procesul este realizat parcurgand acesti pasi:

  1. Acceseaza magazinul Sursa;

  2. Selecteaza canalul dorit;

  3. Mergi la sectiunea Mapare categorii si apasa butonul Importa categoriile pentru a lista toate categoriile din magazinul Target pentru a fi mapate;

  4. Pentru fiecare categorie din coloana Nume categorie, pe care doresti sa o publici in magazinul Target, selecteaza numele categoriei aferente din magazinul Target.

  5. Optional adauga o ajustare de pret procentuala, in functie de preferinte. Pentru a pastra acelasi pret, campul Ajustare de pret poate fi lasat necompletat (se poate adauga o valoare si ulterior maparii).

NOTE
Daca ai setat deja o majorare de pret direct din aplicatia Multi Store, atunci toate majorarile de pret adaugate din pagina de mapare categorii, se vor cumula cu cele din aplicatie.

  1. Apasa butonul Salveaza din dreptul categoriei mapate.
Editarea denumirii unei categorii

Daca se modifica numele unei categorii din magazinul Sursa, numele acesteia se va actualiza automat si in pagina pentru mapare a categoriilor.

Daca se schimba numele unei categorii din magazinul Target, numele acesteia nu se va actualiza si in pagina pentru maparea categoriilor, insa maparea va ramane in continuare setata.

Pentru ca denumirile categoriilor modificate in magazinul Target sa se actualizeze si in pagina pentru mapare, este necesar sa se reimporte categoriile de produse si nu este necesara remaparea categoriilor.

Maparea atributelor din magazinele conectate

Maparea valorilor atributelor este necesara in cazul in care atributele din Target au denumiri diferite de cele din Sursa sau magazinul Target este setat intr-o limba diferita fata de magazinul Sursa.

Exemplu: atributul “alb” din magazinul Sursa va fi mapat “white” pentru magazinul Target care utilizeaza limba engleza

Orice modificare de nume adusa atributelor in pagina de mapare a atributelor se va propaga si in catalogul de produse al magazinului respectiv (Sursa sau Target).

Exemplu: atributul “alb” din magazinul Sursa este modificat in “alb-negru”, din pagina de mapare a atributelor, si se va modifica automat si in catalogul de produse din Sursa

Selectarea individuala a produselor pentru trimitere

Daca doresti sa incluzi sau sa excluzi anumite produse de la trimitere catre magazinul Target, le poti selecta individual direct din listingul de produse, din catalog.

Pentru acesta trebuie sa parcurgi urmatoarele etape:

  1. Selecteaza unul sau mai multe produse;

  2. Mergi la meniul Mai multe optiuni si apasa optiunea Disponibilitate {nume_canal};

  3. Selecteaza una dintre variantele dorite:

    • Marcheaza pentru trimitere catre canal
      Produsele selectate vor fi marcate ca disponibile pentru publicare in cadrul canalului. Acestea vor fi listate in sectiunea Produse disponibile si se vor publica automat odata cu rularea procesului de import.
    • Exclude de la trimiterea catre canal
      Produsele selectate vor fi excluse de la listare pe canalul ales. Prin aplicarea acestei setari unor produse care au fost deja listate in Target, acestea nu se vor mai actualiza in cadrul canalului si vor fi dezactivate de pe Target la urmatoarea rulare a procesului de import.

Verificarea produselor disponibile pentru trimitere

In pagina canalului selectat (din meniul panoului de control al magazinului Sursa), pot fi vizualizate produsele avand diferite statusuri pentru publicarea in magazinul Target.

Selectand una dintre sectiuni vei putea vizualiza urmatoarele informatii:

  1. Produse disponibile - produsele care vor fi trimise catre magazinul Target odata cu fiecare rulare a procesului de import.

    Se vor afisa toate produsele din Sursa, daca s-a optat pentru setarea Trimite automat toate produsele, sau se vor afisa doar produsele selectate (produsele din categorii selectate si produsele selectate individual).

    Daca exista erori, produsele afisate aici pot avea diferite statusuri cum ar fi:
    - Inactiv (ex: accesul API nu functioneaza corespunzator)
    - Eroare procesare (produsele se afla in categorii care nu au fost mapate sau nu au identificatori adaugati - ex: Lipsa SKU)

    In coloana Part number, campul se va completa automat cu ID-ul de produs, dupa importul produselor in Target.

  2. Produse listate - produsele care s-au importat si sunt publicate in magazinul Target;

  3. Produse in asteptare - produsele care se afla in proces de import;

    Produsele disponibile care au statusul Urmeaza sa fie procesat vor fi trimise in Target la urmatoarea rulare a procesului de import, moment in care aceste produse vor fi afisate in aceasta sectiune pe durata importului.

  4. Erori - produsele care nu s-au importat. De regula aici apar produse care au informatii incomplete (ex: lipsa identificator, categorie care nu este mapata) sau pentru care exista diferite erori.

Ultima modificare: 28 May 2021
Te-a ajutat acest articol?
Mai ai nevoie si de alte informatii?