10 idei pentru a obtine o rata de deschidere mai mare a newsletter-ului

30 aprilie 2014

Primim zilnic un numar semnificativ de e-mail-uri, importante sau nu. De la prieteni, de la job, de la magazinele online care ne plac, de la retelele de socializare, spam etc.

Pentru aproape orice business, dar mai ales pentru magazinele online, e-mail marketing-ul este un canal de comunicare foarte eficient, care te ajuta sa iti intelegi mai bine targetul, sa construiesti o relatie cu el si, in final, sa vinzi.

Dar cum ne descurcam sa trimitem mail-uri care aiba o rata de deschidere mare, care sa nu se piarda in multitudinea de informatii din inbox?

Sunt multe lucruri care ne ajuta sa ne convingem abonatii sa citeasca e-mail-ul pe care il trimitem:

1. Cand te apuci de scris newsletter-ul, primul lucru pe care il faci ar trebui sa scrii titlul. Sa iti fie si tie si cititorilor clar despre ce va fi vorba in acel e-mail. Scrie pana la 10 variante, apoi alege-o pe cea mai buna.

  1. Fa-l mai scurt de 60 de caractere. Cele mai multe studii, inclusiv cele de la Mailchimp, spun ca lungimea ideala a unui subject line ar trebui sa fie intre 6-10 cuvinte si pana in 60 de caractere pentru o rata de deschidere si de click mai mare.

  2. Pe principiul „oamenii nu fac lucruri daca nu li se cere”, stabileste ce actiune vrei sa faca cititorul atunci cand citeste subiectul e-mail-ului si e-mail-ul in sine. Foloseste-te de call to action-uri. Spune-le sa intre pe site-ul magazinului tau, sa foloseasca reducerea dintr-un cupon sau sa rasfoiasca noul catalog.

  3. Foloseste-te de numere. Oamenii tind sa fie atrasi de numere si de subiectele care le arata exact ce primesc daca deschid acel e-mail, asa ca include-le in subiectul tau.

5. Creeaza un sentiment de urgenta. Scopul este sa ii faci pe abonatii tai sa deschida newsletter-ul acum si sa cumpere acum, asa ca spune-le cand expira oferta sau valabilitatea cuponului, ca mai sunt doar 3 produse asemanatoare/complementare cu ce a cumparat anterior pe stoc, etc.

  1. Personalizeaza e-mail-ul. Comunicarea pare mai personala atunci cand folosesti prenumele / username-ul persoanei careia te adresezi si in foarte multe cazuri s-a dovedit a fi o metoda eficienta de a creste rata deschiderii.

  2. Introdu numele companiei in subiectul mail-ului. Chiar daca este trecut si in campul From, in multe cazuri ajuta daca este trecut si in subiect. Poti sa il treci la inceputul subiectului, la sfarsit, poti sa il scrii sub forma [Companie] Subiect, sau Companie – Subiect, testeaza mai multe variante si vezi ce functioneaza.

  1. Pune intrebari in subiect. Un exemplu bun este cel de la Banana Republic.

Pe langa subiectul cu care incerci sa captezi atentia abonatilor tai, mai sunt doua lucruri pe care poti sa le personalizezi pentru brandul tau si care te pot ajuta sa iti cresti rata de deschidere: campul „From:” si Preview-ul.

  1. Pentru campul „From:” indicat este sa folosesti numele companiei si, daca tonul iti permite, si prenumele tau.

  1. Recomandarea noastra este ca acel short preview pe care orice e-mail il are sa contina informatii care sa sustina textul din subiectul mail-ului si sa il determine pe cititor sa il deschida. Majoritatea template-urilor de newslettere vin cu partea de „View in your browser” in primul rand din e-mail si asta apare si in acel short preview. Pentru a schimba asta, trebuie doar sa muti acel text cu hyperlink mai jos in pagina (dupa informatia care vrei sa apara in short preview).

Un exemplu de Asa Da:

Un exemplu de Asa Nu:

Pe langa aceste idei de imbunatatire a subiectelor pe care le folosim in e-mail-uri, mai sunt utile cele 4 intrebari pe care Brian Clark (fondatorul Copyblogger) ne recomanda sa le avem in vedere atunci cand scriem un subiect:

Util: Este mesajul promis valoros pentru cititor?
Super-specific: Cititorul stie / intelege ce va primi daca deschide si citeste e-mail-ul?
Unic: Este mesajul atragator si remarcabil?
Urgent: Simte cititorul ca ar trebui sa citeasca acum e-mail-ul?

Secretul in e-mail marketing ca in multe alte lucruri din online este sa testezi. Mailchimp, una din aplicatiile ShopMania BIZ, pune la dispozitie toate tool-urile necesare pentru a face asta cu succes. Gandeste-te ce vrei sa testezi, trimite exact acelasi e-mail, cu doua subiecte diferite catre 2 segmente create aleator, repeta testul de inca 2-3 ori si vezi care ipoteza este adevarata, apoi pastreaza varianta castigatoare si testeaza alte ipoteze.

 

Lasa un comentariu