7 idei creative de promovare pentru un magazin stralucit

9 decembrie 2013

Strategia de marketing pentru un magazin online iti permite sa fii cat se poate de flexibil, creativ si sa explorezi noi teritorii. Ne-am gandit la cateva idei traznite pe care sa le incerci pentru a atrage cat mai multi clienti si prin care te vei evidentia cu siguranta de competitorii tai in perioada sarbatorilor de iarna.

Produse gratuite pentru un Like

Ofera cate un produs gratuit, care nu trebuie sa aibe o valoare mare, tuturor celor care intr-o perioada data de timp dau Like paginii tale de Facebook.

Poti chiar incerca o strategie nebuneasca: incurajeaza fanii si vizitatorii de pe site sa dea Like, iar cand vei ajunge la un anumit numar de fani (Ex: 3.000), trimite tuturor cate un premiu surpriza.

Ca sa nu existe neplaceri, specifica ca vei trimite doar celor care reclama surpriza prin completarea unui formular in care iti ofera adresa, numarul de telefon, adresa de email, se inscriu la newsletter s.a. In acest fel poti creste si baza de date a abonatilor la newseletter, avand acordul persoanelor in cauza.

Stabileste un parteneriat cu un serviciu extern

Complementar sau nu produselor pe care le comercializezi, un serviciu third party ar putea fi o solutie eficienta pentru cresterea vanzarilor. Spre exemplu, un voucher cu valoare fixa sau un bilet de intrare la patinoar, workshop-uri, cafenea, florarie, salon infrumusetare etc. ar putea fi stimulentul de care au nevoie clientii pentru a finaliza o comanda pe site.

In cadrul parteneriatului, stabileste ca magazinul tau sa fie promovat pe site-ul colaboratorilor si pe pagina lor de Facebook.

Confirma telefonic comenzile plasate, chiar si in weekend

Multe comenzi vor fi plasate in weekend, atunci cand cumparatorii nu se asteapta ca magazinul tau sa lucreze. In aceasta perioada i-ai putea surprinde prin confirmea pe email si telefonica a comenzilor, eventual si oferirea unui termen realist de livrare a coletului.

Atentia conteaza! Tine clientii la curent cu statusul comenzii prin email si sms, pentru a acoperi ambele canale de comunicare cu acestia.

Adauga surprize in coletul livrat

Cumparatorii tai se simt ca niste copii in ziua de Craciun atunci cand deschid bucurosi pachetul pe care tu l-ai trimis. Modul de prezentare al acestuia si continutul sau ti-ar putea aduce comenzi noi pe viitor din partea aceleiasi persoane. In perioada aceasta, clientii care sunt obisnuiti sa comande online probabil vor plasa nu doar una, ci mai multe comenzi, asa ca au posiblitatea sa compare modul in care sunt livrate produsele de catre diferite companii. Iata la ce ne-am gandit noi:

  • Nu trimite produse al caror ambalaj original este deteriorat. Asigura-te ca modul de stocare al lor protejeaza cat mai mult produsele.

  • Asigura-te ca factura si certificatul de garantie sunt lipite pe cutia originala si nu pe ambalajul exterior in care este livrat produsul de catre curier. Exista sansa ca documentele respective sa fie pierdute sau aruncate la gunoi din greseala.

  • Inainte de a trimite coletul, intreaba clientii daca produsele respective vor fi oferite cadou. Fa-le apoi o surpriza si adauga in colet un sul de hartie pentru ambalat, panglica si etichete.

  • Orice produs pe care il trimiti gratuit ca bonus, va aduce un zambet pe fetele celor care il primesc. Ca exemple putem enumera mostre, vouchere sau cupoane cadou, produse complementare cu valoare mica (huse, semne de carte, rezerve) sau pachetele cu dulciuri.

  • Poti include invitatii la evenimente pe care tu sau partenerii tai le organizati in perioada urmatoare, workshop-uri sau intalniri.

fera produse pentru review si recomandari

Nu este o metoda noua cea prin care sa oferi bloggerilor sau altor tipuri de publisheri de continut produse spre testare, cu imprumut sau chiar de tot.

Exista o sumedenie de tipuri de site-uri de continut, asa ca poti le poti alege pe cele mai potrivite publicului tinta comun.

Beneficiul major pe care il poti obtine astfel este indexarea pe motoarele de cautare a paginilor in care colaboratorii au scris despre produsele pe care le comercializezi, iar vizitatorii au posibilitatea sa lase comentarii. Daca in paginile respective exista si cel putin un link catre magazinul tau online, atunci ai impuscat doi iepuri dintr-un foc.

Seteaza afisarea unei a doua limbi pe site

  • Magazinele MerchantPro pot fi disponibile si in alte limbi straine, selectate din meniul Setari > Localizare. Dupa setarea limbilor, utilizatorii pot schimba limba curenta, folosind butonul dedicat aflat pe interfata magazinului. Vei putea adauga si traducerile textelor personalizate din magazinul tau (Ex: detalii produse, descriere magazin etc.), pentru toate limbile selectate.

  • Cum te poate ajuta aceasta functie? In cazul clientilor care nu cunosc bine limba romana si care plaseaza comenzi din tara sau din afara tarii, cumparaturile online de pe site-ul tau vor fi mult mai usor de realizat.

Ce ar trebui sa modifici in campania Adwords?

In aceasta perioada si campania de promovare prin intermediul Adwords are nevoie de rafinare si adaptare sezoniera. Printre modificari mentionam:

  • Tot mai multi utilizatori vor cauta produse si cadouri pe motoarele de cautare, asadar numarul de click-uri ar putea creste simtitor, consumand mai repede bugetul setat pana acum. Daca ai o campanie optimizata insa vrei mai multe conversii, este posibil sa fie nevoie de setarea unui buget mai mare, care insa va merita fiecare banut daca returneaza mai multe comenzi plasate pe site. Sau…

  • Ar putea fi nevoie de scaderea Cost-per-Click-ului pentru unele adgrupuri sau cuvinte cheie, si cresterea lui pentru cele mai performante dintre acestea, pentru a te incadra in bugetul stabilit pana acum.

  • In perioada aceasta numarul campaniilor active ale competitorilor ar putea creste. Acest lucru poate duce la o crestere a CPC-ului de afisare a reclamelor Adwords pe prima pagina a rezultatelor de cautare, cat si de afisare in partea de sus a paginii.

  • Creeaza adgrupuri noi, de sezon, care sa contina ad-uri text si/sau bannere (pentru campaniile in reteaua Google Display) ce evidentiaza ofertele disponibile pe magazinul tau (preturi reduse, livrare gratuita etc.) si care sa contina cuvinte specifice precum Cadou, Craciun, Promotie s.a.

  • Adauga cuvinte cheie noi, sezoniere, care vor creste sansele ca reclamele tale sa fie cele afisare in pagina Google. Cauta idei cu ajutorul instrumentelor puse la dispozitie de Google (Adwords Keyword Planner, Google Trends) si urmareste sugestiile afisate in Search Box-ul Google in momentul in care incepi sa tastezi un cuvant (ex: cadouri de Craciun) . In cazul in care ai ti-ai optimizat deja site-ul din punct de vedere SEO, atunci ai deja probabil o lista de cuvinte pe care ai folosit-o pentru a imbunatati datele meta, descrierile si titlurile produselor sezoniere. Adauga-le si pe acestea!

  • Daca folosesti pe Adwords cuvinte cheie specifice sezonului de vara sau ai adaugat cuvinte pentru campanii dedicate anumitor sarbatori (Black Friday, Halloween s.a.), este momentul sa le opresti pentru a nu consuma inutil bugetul disponibil si pentru a nu scadea Quality Score-ul campaniei. Atunci cand va fi nevoie, le poti reactiva cu usurinta.

Etichete:

Lasa un comentariu