8 Modalitati de a creste valoarea medie a comenzii in magazinul tau online

25 iunie 2020

Ai deja un numar mare de comenzi, insa profitul iti pare insuficient? De regula, prima solutie la care te gandesti este sa investesti si mai mult in reclame PPC sau in SEO pentru a creste numarul comenzilor. Insa poate fi mai usor si mai ieftin sa gasesti modalitati de a creste valoarea medie a comenzii.

Valoarea medie a comenzilor se calculeaza foarte simplu: Venit total / Numar de comenzi = Valoarea medie a comenzilor

De exemplu, la un venit total de 10.000 RON si 100 de comenzi, avem o valoare medie de 100 RON. Asta inseamna ca fiecare client cheltuie in medie 100 RON in magazinul tau.

Primul motiv pentru a creste aceasta valoare este ca poate fi pana la de cinci ori mai ieftin sa vinzi unui client existent decat sa convingi un client nou.

O persoana care a decis deja sa plaseze o comanda in magazinul tau poate fi considerata un client existent. Hai sa descoperim impreuna cum sa cresti valoarea medie a comenzii lui.

8 Feluri in care poti creste valoarea medie a cosului de cumparaturi

1. Fii onest si transparent
Modalitatile de mai jos pot fi folosite impotriva intereselor clientilor tai. Noi iti recomandam sa nu faci asta – un client loial este extrem de valoros, la fel ca si buna ta reputatie.

Incearca sa folosesti tehnicile descrise in continuare astfel incat atat tu, cat si clientii tai sa beneficiati de ele.

Platforma MerchantPro te ajuta sa setezi oferte si reduceri usor si rapid, astfel incat sa poti oferi clientilor tai toate motivele de care au nevoie pentru a umple cosul de cumparaturi.

2. Ofera transport gratuit pentru comenzi care depasesc o anumita suma
Probabil ca faci asta deja, insa esti sigur ca o promovezi suficient de bine incat clientii tai sa mai adauge produse in cos pentru a beneficia de transport gratuit?

Te poti asigura ca aceasta oferta este vizibila cu:

  • Un banner mic chiar pe homepage: „Cumpara produse in valoare de minim X RON si beneficiezi de transport gratuit pe tot teritoriul Romaniei!”
  • O notificare in sectiunea de plasare a comenzii. Chiar deasupra butonului „Plaseaza comanda” poti adauga cu usurinta un text scurt si la obiect: „Mai ai nevoie doar de X RON pentru a avea transport GRATUIT. Vrei sa continui cumparaturile?” din meniul Promotii al panoului de control.

    Notificarea din sectiunea de plasare a comenzii poate fi extrem de eficienta. Cumparatorii online tind sa ignore notificarile de pe pagina home, asa ca e bine sa li le reamintesti. Ai grija, insa, ca bannerele si notificarile sa nu fie prea intruzive.

3. Discounturi pentru volum
Pe langa transport gratuit, poti oferi discounturi aditionale pentru un volum mai mare de cumparaturi. De exemplu, 5% pentru cumparaturi care depasesc 300 RON, 10% pentru cumparaturi care depasesc 700 RON si asa mai departe.

Ai grija, insa, la marja de profit! Atunci cand oferi prea multe discounturi care se pot cumula, poti ajunge sa vinzi in pierdere.

4. Oferta unica/one-time offer
OTA (One-Time Offer) este un tip de oferta cu rezultate extrem de bune in eCommerce. De ce? Pentru ca apasa acele butoane psihologice care ii fac pe cumparatori sa reactioneze rapid:

  • Urgenta: oferta este one-time (o singura data, nu te poti intoarce la ea);
  • Personalizare: oferta este potrivita nevoilor lor/complementara comenzii plasate;
  • Tratament VIP/exclusivist: oferta li se adreseaza exclusiv lor, nimeni altcineva nu poate beneficia de ea.

Iata cum o poti folosi: in sectiunea de plasare comanda, activeaza o oferta cu un discount considerabil pentru un produs care poate fi adaugat rapid in cos.

De exemplu, poti oferi o perna cu un discount de 50% unui client care tocmai finalizeaza procesul de achizitie a unei pilote. Explica foarte clar faptul ca aceasta oferta este EXCLUSIV pentru acest client si ca pretul nu poate fi gasit nicaieri altundeva pe site. De asemenea, clientul nu poate plasa o noua comanda pentru acel produs.

Crestere valoare medie comenzi

5. Upselling
Termenul „upselling” desemneaza tehnica de a vinde unui client un produs mai scump decat cel pe care l-a ales initial.

Ai grija, insa, ca produsele sa fie cat se poate de similiare. Nu oferi un laptop cuiva care vrea sa cumpere un telefon.

Poti oferi, insa, un telefon mai bun si usor mai scump. De exemplu: inainte de a plasa comanda pentru un telefon care are capacitate de stocare de 8GB, ii poti afisa clientului un model similar de telefon, de la acelasi producator, insa care are o capacitate de stocare de 12GB si o diferenta de pret de doar 100 RON.

6. Cross-selling
„Cross-selling” este un termen care desemneaza recomandarea de produse aditionale si complementare inainte de finalizarea comenzii. Spre exemplu, unui client care cumpara un telefon ii poti recomanda o husa potrivita pentru acesta sau casti audio.

De asemenea, poti recomanda si servicii, cum ar fi garantia extinsa.

Atentie, insa! Atunci cand setezi aceste recomandari de produse, ai grija ca ele sa fie din aceeasi plaja de preturi. Nu recomanda o husa in valoare de 350 RON pentru un comparator care achizitioneaza un telefon de 500 RON.

7. Pachete de produse
Ajuta-ti clientii sa economiseasca bani oferindu-le pachete de produse. Pe baza istoricului clientilor tai, trebuie sa stii deja care produse se vand cel mai des impreuna.

Pachetul de telefon si husa este un exemplu excelent. Daca telefonul costa 1200 RON, iar husa costa 100 RON, poti oferi intregul pachet la 1250 RON. Clientul economiseste 50 RON, iar tu te bucuri de comenzi mai mari!

Stiai ca platforma eCommerce MerchantPro iti ofera posibilitatea sa construiesti o intreaga strategie in jurul cupoanelor de reducere si a regullilor de discount? Poti adauga noi reguli tip Pret Dinamic, Produse Combo sau de tip Cart, cu ajutorul carora poti cele mai variate promotii pentru produse sau livrare gratuita, pentru a fideliza clientii si creste valoarea comenzilor plasate in magazin.

8. Cresterea vanzarilor prin urgentare
Majoritatea cumparatorilor se tem sa piarda ofertele excelente. Asigura-te ca le semnalizezi corespunzator in magazinul tau online pentru a creste valoarea medie a comenzii. Iata cateva feluri in care poti face asta:

  • Doar doua produse ramase in stoc! Comanda acum!
  • Doar AZI beneficiezi de transport gratuit la comenzi mai mari de 150 RON!
  • Azi e ultima zi in care te bucuri de discount de 15% la toata gama de jucarii!

Evident, poti combina mai multe astfel de promotii, insa nu exagera. Consumatorii observa rapid ca aceasta urgentare este artificiala. Daca anunti ca o anumita promotie este valabila o singura zi, iar apoi o activezi si peste o saptamana, vei pierde si increderea si cosul marit de cumparaturi.

Te incurajam sa experimentezi cu toate aceste technici de crestere a valorii medii a comenzilor. Doar prin testari succesive poti afla care este cea mai tentanta oferta pentru clientii tai, dar si cea mai profitabila pentru tine. Si nu uita de onestitate si transparenta in setarea ofertelor!

Lasa un comentariu