Atentie! Umorul pe social media este o arma cu doua taisuri

10 iulie 2017

Modul in care un anumit brand interactioneaza cu clientii sai este cel mai bine reflectat pe retelele de socializare.

Perceptia pe care o au clientii asupra unei companii, brand sau serviciu este adesea influentata pozitiv, sau uneori negativ, in functie de tipul de umor pe care il manifesta in comunicarea pe social media.

Specialistii atrag atentia totusi ca umorul poate fi perceput si ca o lipsa de seriozitate a respectivului brand si ca, de cele mai multe ori, clientii sunt impresionati mai ales de bunavointa si implicarea sociala pe care le prezinta o companie pe retelele de socializare.

Astfel, un studiu recent arata ca aproape trei sferturi dintre clienti afirma ca isi doresc ca brandurile sa aiba o participare amuzanta pe retelele de socializare, in timp ce doar un sfert apreciaza umorul agresiv cu iz de „la misto”.

Majoritatea clientilor gasesc ca este important ca in comunicarea unui brand sa se regaseasca sinceritate (86%), prietenie (83%) si implicare sociala (78%).

Conform aceluiasi studiu, cele mai apreciate canale de comunicare cu ajutorul carora un brand isi poate construi o imagine pozitiva in ochii clientilor sunt: Facebook – 83%, YouTube – 48%, Twitter – 40% si Instagram – 35%.

In timp ce opiniile asupra popularitatii unui brand in functie de canalul de comunicare folosit difera in functie de varsta clientilor, de ex. reprezentatii generatiei millenials agreeaza mai mult Twitter, Instagram si Snapchat, Facebook ramane cea mai populara platforma pentru toate varstele.

Exprimarea de optiuni politice de catre o companie este vazuta in general ca un mare NU din partea clientilor, 71% dintre participantii la acest studiu afirmand ca-i deranjeaza o asemenea manifestare din partea unui brand.

La fel de nepopulare sunt si brandurile care folosesc elemente de jargon pentru a parea cool, acest lucru fiind valabil in special in randul populatiei trecute de 40 de ani.

In cele din urma, studiul demonstreaza ca o simpla prezenta pe social media nu este nici pe departe suficienta. Aproape un sfert dintre respondenti (23%) au declarat ca nici macar nu s-ar gandi sa cumpere produsele unei companii care are o prezenta plicticoasa si deranjanta pe retelele de socializare.

Asa ca, daca vrei sa-ti transformi fanii de pe Facebook, Instagram sau Twitter in clienti, cel mai bine este sa interactionezi cu ei intr-un mod cat mai direct, amuzant si creativ, oferind promotii atractive si continut educativ.

83% dintre clienti considera ca e „cool” atunci cand o companie raspunde intrebarilor adresate de fani pe canalele social media, in timp ce 68% apreciaza cand un brand se implica direct intr-o disputa.

„Includeti umorul in discutiile dvs cu clientii pe canalele de socializare si observati ce feedback primiti din partea audientei. Daca acesta este pozitiv puteti continua. Aveti insa mare atentie la cine va este publicul tinta, pentru ca ati putea sa faceti mai mult rau decat bine companiei lansand campanii de un umor fortat atunci cand nu este cazul”, mai scriu specialistii.

Rezultatele detaliate ale studiului realizat de Sprout Social pot fi gasite in acest raport.

Lasa un comentariu