Ce este Google Adwords si cum te poate ajuta sa iti dezvolti afacerea online
Dezvoltarea mediului online aduce oportunitatea de a iti face cunoscut mesajul comercial catre milioane de utilizatori care investigheaza, impartasesc opinii, compara produse si servicii, apoi iau decizia finala de cumparare.
Google Adwords sustine afacerile online pentru a oferi persoanelor aflate in cautarea a zeci de produse si servicii, o experienta de shopping online de calitate.
Despre Google
Google atinge aproximativ 90% dintre utilizatorii de Internet, cu 2.5 miliarde de pagini afisate in fiecare zi, declansate de catre cei 456 de milioane de vizitatori unici pe luna. In plus, detine reteaua de advertising numarul 1 din lume, Google Adwords, inclusa de companii de pe intreg mapamondul in cadrul a mii de campanii de promovare online. Prin intermediul aceastei platforme se administreaza bugete de marketing, cu scopul de a aduce un profit considerabil firmelor.
Ce este Google Adwords
Adwords este platforma de publicitate a Google, ce ajuta advertiserii sa atraga oameni catre website-ul lor, prin intermediul reclamelor tip text sau imagine, relevante pentru fiecare dintre acestia. Daca vrei ca mesajul tau de marketing sa ajunga la milioanele de utilizatori ai motorului de cautare, atunci acest serviciu al gigantului Google te poate ajuta sa iti atingi obiectivele de vanzare.
- Google Search Network
Chiar daca magazinul tau online nu se afla in topul rezultatelor pe motoarele de cautare, promovarea prin intermediul Adwords va putea afisa reclama ta in prima pagina a rezultatelor motorului de cautare, facand astfel posibil ca si mesajul tau sa ajunga la utilizatori. Acest timp de promovare poarta numele de Google Search Network si afiseaza ad-ul tau nu doar in paginile afisate in rezultatele cautarilor pe motorul Google, dar si in alte pagini ce au legatura cu rezultatele cautarii sau in directoare partenere precum AOL, Google Images, Maps si Shopping.
In plus, daca ai o afacere locala ce ofera produse sau servicii pentru consumatorii dintr-un anumit areal sau o anumita tara, atunci vei putea targeta doar acele zone care te intereseaza, in limba locala. Astfel iti poti promova business-ul doar potentialilor clienti pe care ii ai in vedere, fara a consuma buget pentru click-urile provenite de la alti utilizatori.
- Google Display Network
Adwords ofera de asemenea si un serviciu prin care anuntul tau poate fi afisat si pe alte site-uri, nu doar pe motorul de cautare Google, in cadrul retelei Display (GDN – Google Display Network). Anunturile apar pe anumite site-uri in functie de cuvintele cheie pe care le setezi, cuvinte care se regasesc si pe acele site-uri, facand astfel posibila targetarea utilizatorilor interesati de acelasi domeniu de activitate cu cel al business-ului tau.
- Adwords pe mobil
Nu in ultimul rand, vei putea tinti si utilizatorii care navigheaza prin intermediul device-urilor mobile. Milioane de oameni folosesc deja in acest mod Internetul, cauta produse sau servicii, dau click-uri pe reclamele Adwords si apoi acceseaza site-ul tau. In acest mod, afacerea ta se regaseste oriunde s-ar afla si potentialii tai clienti, care pot deveni fideli prin intermediul unei campanii coerente de loializare ce foloseste cu succes reclamele Adwords.
Cum functioneaza
Conceptul de functionare al Adwords este foarte simplu. Adaugi cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta si apoi Google afiseaza reclama ta utilizatorilor care au folosit respectivele cuvinte cheie pentru a cauta un produs, un serviciu sau o informatie online. Odata vizualizate reclamele, oamenii decid sa dea click pe cele relevante pentru cautarea respectiva, intra pe site-ul tau si odata ajunsi aici, pot deveni clientii tai.
Reclamele afisate de Google Adwords sunt platite in regim Cost Per Click (CPC), oferindu-ti avantajul de a plati doar vizitele care au ajuns la tine pe site, sau Cost Per Thousand Impressions (CPM), metoda recomandata pentru promovarea in GDN. Pentru fiecare cuvant cheie pe care il adaugi, trebuie sa oferi un bid (o licitatie) in functie de care se va afisa ad-ul tau. Bid-ul reprezinta suma maxima pe care esti dispus sa o cheltui pentru fiecare cuvant cheie in parte, valoare ce va influenta numarul de afisari al reclamelor.
Adwords foloseste un algoritm care selecteaza reclamele ce se vor afisa, cu scopul de a oferi utilizatorilor o experienta online de calitate. Pentru promovarea pe Google Search, cu cat sistemul de analiza Adwords va considera ca sunt mai relevante pentru vizitatori, cu atat reclamele vor fi pozitionate mai sus, in paginile motorului de cautare. Modul in care sunt selectate ad-urile tine cont de scorul de calitate al cuvintelor cheie si de bid-urile pentru fiecare dintre acestea, in felul urmator:
Pozitia din pagina = CPC Maxim x Scorul de calitate
Scorul de calitate reprezinta o estimare a relevantei ad-urilor, cuvintelor cheie si al landing page-urilor pe care o persoana le va vedea atunci cand da click pe o reclama. Cu cat este mai mare acest scor, cu atat vor fi mai mici bid-urile, iar pozitia din motorul de cautare se va imbunatati. Reclamele cu un istoric bun al scorului de calitate vor costa mai putin in timp, generand valoare campaniei tale de marketing.
Locurile in care pot fi afisate reclamele text la cautarea pe Google sunt coloana din dreapta si zonele de deasupra si dedesubtul rezultatelor organice (naturale, neplatite).
Campaniile de promovare de pe Adwords pot fi organizate pe ad-grupuri, in functie de marci, linii de produse, tipuri de servicii sau alte criterii care te vor ajuta sa imparti reclamele pe categorii tematice, in care sa poti gestiona cat mai usor cuvintele cheie si sa le asociezi unui anumit ad. Atunci cand un utilizator foloseste un cuvant cheie pe motorul de cautare, Adwords declanseaza afisarea unei reclame care este asociata cu acel cuvant cheie.
De asemenea, fiecarei reclame i se asociaza un link catre o pagina din site-ul tau. Impartind reclamele pe ad-grupuri, poti organiza mai usor link-urile respective, oferind astfel utilizatorilor cel mai scurt drum catre paginile care i-ar putea interesa, fara a risca sa ii pierzi de-a lungul navigarii prin site. Chiar si fiecare cuvant cheie poate avea un link asociat, daca doresti sa trimiti utilizatorii catre pagini foarte bine selectate din site-ul tau. Actiunile din online se petrec foarte repede, iar deciziile de navigare se iau in doar cateva secunde, asa ca este indicat sa indrumi potentialii clienti exact catre zonele de interes din site.
Google Adwords te poate ajuta sa atragi noi clienti si sa cresti business-ul online, organizand si controland bugetele de advertising pe care le consumi. Tu esti cel care decide care este suma maxima pe care vrei sa o cheltuiesti. Bugetul zilnic trebuie alocat in asa fel incat sa iti aduca un numar cat mai mare de clienti, la un cost cat mai mic. Adwords poate face parte din campania ta de marketing pentru cresterea profitabilitatii afacerii online, permitand potentialilor clienti sa te gaseasca, oriunde si oricand, transmitandu-le mesajul ca esti disponibil si ca esti gata sa le oferi exact ceea ce ei au nevoie.
Inainte de inceperea primei campanii Adwords, iti recomandam sa consulti resursele oferite de Google, pe blogul oficial sau pe site-ul Support.google.com/adwords
Lasa un comentariu