Ce inseamna content marketing si cat de important este

4 februarie 2014

Numeroase companii aleg sa implementeze noi strategii creative de marketing pentru a-si mentine competitivitatea pe piata in care activeaza. Una dintre cele mai utilizare metode este content markting-ul pentru atragerea si pastrarea clientilor.

Cum poti sa planifici si tu o strategie de content marketing? Afla acum informatiile de baza.

Ce inseamna content marketing?

Content marketing-ul, cunoscut si ca branded content, este o strategie de marketing axata pe crearea si distribuirea de continut relevant pentru atragerea de clientilor si declansarea comportamentului de cumparare, dezvoltarea loialitatii si crearea de oportunitati viitoare.

Acest tip de marketing este folosit cu succes de companiile care doresc sa genereze mai multe lead-uri, sa „educe” piata pe care activeaza si sa creasca awareness-ul marcilor. Specialistii isi pot folosi creativitatea pentru a produce un continut interesant, indiferent de tipul acestuia, si folosirea sa cu scopul de a atrage audienta targetata.

Continutul care face subiectul acestui articol se refera in mare masura la cel de tip online, folosit cu precadere, precum articole, videoclipuri, infografice, carti electronice, ghiduri digitale, white papers, studii de caz s.a., insa si cel offline poate fi folosit inteligent de cei care doresc sa profite de aceasta oportunitate (direct mail, flyere, afise, advertoriale, interviuri etc).

Care este diferenta dintre content marketing si copywriting?

Content marketing-ul este creat din dorinta de a construi loialitate din partea cumparatorilor prin livrarea de informatii de valoare, este o metoda de comunicare cu consumatorii si potentialii clienti, si nu se focuseaza pe vanzare in mod direct.

Copywriting-ul in schimb este creat pentru atragerea persoanei care ia contact cu continutul, sa realizeze o actiune specifica: cumparare, confirmare email, creare cont etc. si se refera la scrierea efectiva a textului care sa fie cat mai convingator.

Marile brand-uri si content marketing-ul

Care este cel mai bun mod de a crea continut care sa aduca rezultate? Daca aruncam o privire asupra graficului de mai jos vom observa da la moment video-ul este regele continutului. Aproape 87% dintre companiile analizate au dezvoltat continut video, in timp de 67% au creat postari pentru blog-uri.

Ce este de facut?

Publicul doreste sa vada sau sa citeasca un continut relevant, cat se poate de interesant si distractiv daca se poate. Continutul de calitate va crea intotdeauna o legatura deschisa intre afacerea ta si public, iar ori de cate ori vor intra in contact cu brand-ul tau vor stii ca primesc informatii relevante, dezvoltand astfel obiceiuri in randul potentialilor clienti.

Pune-ti creativitatea la contributie si inspira-te din lista de mai jos pentru a incepe cat mai repede crearea de continut si exercitarea strategiilor de marketing.

> Blog – Creeaza o imagine de lider si cunoscator in domeniul tau prin publicarea de articole tematice pe blog. Poti face referire si la surse externe de informatii ca sa atragi cat mai mult trafic pe blog, respectiv pe site. Daca vrei sa cunosti mai mult lucruri despre promovarea prin intermediul unui blog, afla de ce Blog-ul este un element cheie pentru succesul business-ului tau online.

> Videoclipuri – Acest format prinde din ce in ce mai bine la public si din fericire au aparut in ultima perioada variate camere video si foto la preturi decente care iti permit sa realizezi videoclipuri chiar si cu un buget restrans. Exista deja o multitudine de videoclipuri originale realizate chiar si cu un telefon sau compuse din fotografii sub forma de stop-motion. Indiferent de resursele la care ai acces, nu ezita sa creezi un astfel de continut pentru a-ti face cunoscuta marca si produsele.

> Workshop gratuit video – Daca tot vorbim de formatul video, iti recomandam sa creezi si o mini serie de workshop-uri cu acces gratuit. Tu vei oferi informatii utile pentru utilizatori iar ei te vor recompensa cu trafic pe site si poate chiar cu achizitionarea de produse. Doua variante intalnite de a oferi cursurile video sunt publicarea lor pe platforme video (ex: Youtube, Vimeo) sau trimiterea unui link pe email doar celor care se inscriu. Astfel cresti si baza de emailuri sau abonati la newsletter.

> Carte digitala – Blogul nu este suficient pentru anumite tipuri de informatii? De ce nu incerci sa scrii o carte electronica pe care sa o publici online. Ai putea oferi gratuit un demo care sa starneasca reactii de cumparare a cartii complete pentru o suma simbolica de bani.

> White paper – Ai realizat un studiu pentru a cunoaste mai bine piata in care este activa afacerea ta? Ai putea sa il publici tocmai pentru a dovedi ca firma ta poate produce un continut de calitate si oferi informatii utile. Te poti inspira din sutele de documente online postate de companii din intreaga lume.

> Ghiduri de cumparaturi – Ajuta-ti cumparatorii sa achizitioneze cele mai bune produse pentru nevoile lor si sa o faca in mod corect. Cel mai usor este de publici pe site (si nu numai) unul sau mai multe ghiduri de cumparaturi care sa contina informatii tehnice, sugestii de culori, instructiuni de folosire sau orice alte date utile pentru luarea unei decizii de cumparare. Ghidurile pot fi publicate sub forma de imagine, fisier pdf, document etc.

> Social media – indiferent ce tip de continut ai creat pana acum, din cele prezentate de noi sau altele, toate ar trebui publicate si promovate in cadrul uneia sau mai mult platforme social media, unde se afla deja probabil mare parte din publicul tau tinta.

Content marketing inseamna crearea si impartasirea de continut de valoare pentru atragerea potentialilor clienti si convertirea acestora in cumparatori. Insa, nu este de ajuns sa creezi un continut de calitate si texte bine alcatuite, daca vizitatorii nu ajung sa le citeasca sau nu iti viziteaza deloc site-ul. Continutul trebuie promovat pe canale de comunicare specifice audientei tale, iar calitatea acestuia va determina de la sine reactii pozitive pentru business-ul tau.

Implementeaza chiar acum un calendar al activitatilor pentru creare de continut!

Lasa un comentariu