Ce inseamna Long Tail si cum te poate ajuta

4 octombrie 2013

Long Tail este un concept important in comertul electronic in baza caruia specialistii din marketing-ul online si SEO identifica termeni de cautare specifici care, folositi in mod corect, ajuta magazinele online sa obtina mai multe conversii.

Ce inseamna Long Tail?

Long Tail se refera la termenii de cautare care contin mai mult de 3 cuvinte (fraze de cautare), folosite de utilizatori atunci cand navigheaza pe Internet. Acesti termeni reprezinta expresii mai lungi si mai putin intalnite, care insa atrag trafic nisat pentru gasirea unor rezultate specifice.

Opusul termenilor Long Tail il reprezinta termenii Head (cap), definiti de cele mai populare si intalnite formulari folosite la cautare. Graficul urmator, realizat de Elliance, o companie specializata in eMarketing, ilustreaza cateva exemple de termeni de cautare, plasati pe curba in functie de volumul de cautare pe care il inregistreaza, tinand cont de tipul termenilor, head sau long tail.

Prin comparatie, termenii long tail sunt mai putin competitivi si astfel mai ieftini in cadrul campaniilor Cost per Click, iar efortul de a reiesi la cautari este mai scazut. Acestia vor genera insa mai putine cautari si respectiv mai putin trafic pe site, dar sansele de conversie sunt mai mari, fie ca este vorba de rezultatul unei campanii de promovare sau de optimizarea site-ului din punct de vedere SEO. In plus, traficul provenit din termenii de cautare long tail se afla in crestere, in timp ce cautarile tip head inregistreaza scaderi.

Experian Hitwise a analizat procentajul termenilor de cautare din intregul volum si iata rezultatele:

  • top 100 termeni – reprezinta 5.7% din totalul traficului de cautare;
  • top 500 termeni – reprezinta 8.9% din totalul traficului de cautare;
  • top 1.000 termeni – reprezinta 10.6% din totalul traficului de cautare;
  • top 10.000 termeni – reprezinta 18.5% din totalul traficului de cautare.

Se observa faptul ca majoritatea volumului de cautare nu este format din cele mai populare expresii de cautare, ci din cele mai rare, fiind majoritare de tipul long tail.

 

Cum poti identifica cele mai potrivite expresii Long Tail:

  • urmareste sugestiile Google, care sunt listate in momentul in care incepi sa tastezi un cuvant in casuta pentru cautare.  Nu toate se vor potrivi cu afacerea ta, insa iti poti face o idee despre cei mai populari termeni. De asemenea te poti folosi de cautarile similare (Related Searches), regasite sub rezultatele organize;
  • foloseste tool-ul Google Keyword Planner, accesibil prin intermediul Adwords, care te ajuta sa gasesti noi cuvinte cheie, sa obtii o estimare de performanta pentru acestea, si pe care le poti folosi atat pentru a optimiza site-ul, cat si pentru a le adauga in campania de promovare Adwords;
  • incearca Google Trends, un instrument care te ajuta sa afli tendintele de cautare pentru anumiti termeni, dar si care sunt cele mai populare cautari din intreaga lume;
  • verifica datele din Google Analytics si afla ce termeni de cautare sunt folositi de utilizatori pe motoarele de cautare pentru a accesa site-ul tau, dar si ce pagini de pe site inregistreaza cele mai multe afisari;
  • fa o cercetare asupra continutului regasit pe site-urile competitorilor si asupra codurilor sursa pentru a afla ce elemente meta folosesc acestia.

 

Lasa un comentariu