Cum diferentiezi vanzarile online pentru femei, fata de cele pentru barbati

1 iunie 2012

Shopping-ul este diferit pentru fiecare dintre noi. Cumparaturile realizate online indeplinesc necesitatea unei achizitii rapide, fara a mai consuma timp catre si dinspre magazinul fizic. Insa pentru a achizitiona un produs fara a-l putea vedea si atinge este nevoie de cateva trucuri care sa substituie experienta de shopping traditionala. Astfel ca au fost identificati cativa factori care sa poata diferentia modul in care poti vinde unei femei, fata de cel in care poti vinde unui barbat, atunci cand acestia doresc sa cumpere online.

  • Cum vinzi online femeilor?

Femeile cumpara online
„Femeile sunt fiinte complicate. Ele gandesc, vorbesc, actioneaza si cumpara complicat.”, afirma Gabriela Chesaru (Buburuza.ro).

Deci, cat de complicat este sa vinzi online, sa convingi doamnele sa revina pe site-ul tau pentru a achizitiona un produs? Ei bine, poate fi mai usor decat pare, atata timp cat reusesti sa folosesti toate elementele care vor satisface pretentiile unei femei. Vorbim aici nu doar de design, dar si de surprizele, amanuntele cu care o poti surprinde placut atunci cand navigheaza prin site, cat si de relatia post vanzare pe care o poti pastra cu clientele tale.

In prima faza trebuie sa tii cont de faptul ca atunci cand vinzi unei femei, shopping-ul nu inseamna de fiecare data conversie, navigarea prin magazinul online se va incheia de foarte multe ori fara finalizarea unei achizitii online. Shopping-ul este o activitate complexa, menita nu doar sa asigure obtinerea unor produse utile, ci si relaxare sau o simpla cautare doar pentru gasirea unor produse placute vederii. Femeile iti pot vizita magazinul in repetate randuri intr-o perioada de, sa zicem, cateva luni de zile, si de abia apoi sa decida sa cumpere de la tine doar pentru ca au gasit aici elemente cu care s-au identificat.

Prima impresie conteaza! Vizita femeilor pe un magazin online se poate transforma intr-o adevarata sesiune de shopping daca acesta ofera toate premisele unei experiente complexe si daca vizual indeplineste cateva reguli simple. Ele simpatizeaza mai mult website-uri care redau o stare de liniste, cu imagini non-agresive, ce exprima stari pozitive.

Magazinul online propriu-zis trebuie sa ofere femeilor cat mai multe informatii despre produsele pe care vor sa le achizitioneze. Includem aici detalii cat mai multe despre materialele produselor, dimensiuni disponbile, variantele de culori, modalitati de testare. Cu cat oferi mai multe informatii, cu atat mai bine, si mai ales cat mai multe imagini ale unui produs (unghiuri diferite, detalii, culori). Exceptie facand prea multe date tehnice, ce ar putea fi ignorate, insa daca afisezi modul in care functioneaza un produs si rezultatele pe care le aduce, atunci vei ocupa un loc in topul magazinelor online pe care le indragesc. In plus, unii analisti spun ca un consumator ar putea plati pana la 66% in plus pentru un produs daca il percepe ca fiind frumos.

In final, femeile vor analiza cat mai mult posibil inainte de a recurge la cumpararea propriu-zisa. Ele pun pe primul loc emotia si cumparaturile vor fi influentate de acest lucru. Dupa satisfacerea cerintelor acestora, este bine sa le oferi un plus de beneficii, actiuni prin care sa le acorzi atentie, mentinand o relatie post-vanzare prin servicii precum de intretinerea produselor, oferte personalizate, cadouri etc.

  • Cum vinzi online barbatilor?

Barbatii cumpara online

Pentru barbati, shopping-ul este ceva mai simpla: nevoie, identificare, analiza, decizie, cumparare. Ei stiu exact ce cauta si ce au nevoie. Aparent lucrurile par ca si rezolvate. Totusi, nici barbatii nu lasa deoparte satisfactia unei achizitii, doar ca acest accent este pus dupa ridicarea produsului, comparativ cu femeile, care obtin satisfactii inca din momentul inceperii sesiunii de cumparaturi. Shopping-ul in sine nu este la fel de incitant asa cum este pentru femei, insa pentru barbati conteaza impactul pe care il are un produs asupra celorlalte persoane. Fie ca este vorba despre lauda si aprecierea pe care le primeste din partea colegilor sai, fie ca este vorba bucuria produsa unei persoane de sex opus, reactiile celor din jur sunt importante.

Dar haide sa analizam modul in care decurge o sesiune de cumparaturi. Pentru barbati este important sa primeasca inainte de orice cat mai multe date tehnice, care sa ii ajute sa afle cat de eficiente sunt produsele, ce rezultate obtin prin folosirea lor, care este raportul calitate pret si cat de mici sunt costurile de intretinere. Ele trebuie sa aibe un efect garantat, deoarece nu isi vor asuma riscuri. Si odata cu achizitia, se asteapta ca aceasta sa includa si servicii de calitate, pre si post vanzare.

 

Shopping online - femei barbati

Profitand de aceste aspecte, practic poti atrage clientii sa petreaca mai mult timp pe site-ul tau si ii poti selecta in functie de cateva caracteristici, prezentate mai sus. Daca ai o clientela foarte clara, femei sau barbati, atunci va fi mai usor sa creezi un site si sa personalizezi continutul in functie de acestia. Daca insa potentialii tai consumatori fac parte din ambele sexe, atunci fii atent la modul in care vei ofera o experienta de shopping multumitoare pentru toti cei care iti vor vizita magazinul online.

Testeaza inainte sa lansezi site-ul si afla ce anume poti modifica pentru a imbunatati rezultatele. Poti face o cercetare pe esantioane barbati/femei, care sa navigheze magazinul tau si sa raspunda apoi catorva intrebari care sa te ajute sa descoperi plusurile si minusurile site-ului.

Lasa un comentariu