Cum influenteaza culorile comportamentul de cumparare

7 mai 2014

Parca dintotdeauna am asociat culorilor cate o semnificatie, indiferent de ocazie. Albul ne duce cu gandul la puritate, bleul la siguranta si stabilitate, rosul la pasiune si lista poate continua. Pe langa aceste semnificatii clasice, pe care le folosim in viata de zi cu zi, mai exista o abordare care ne intereseaza pe noi, care lucram in marketing sau ecommerce. Asta pentru ca aceste simple culori au un impact psihologic destul de mare asupra consumatorilor nostri si a oamenilor pe care vrem sa ii transformam in clienti. 

Culorile pot influenta sentimentele oamenilor, precum si perceptia asupra unui brand sau produs si sunt considerate a fi unul din cele mai importante elemente de design pentru website-uri, newslettere, bannere si alte materiale de marketing. Este bine de stiut faptul ca culorile pot creste recunoasterea brandului cu pana la 80% si consecventa in culorile folosite in elementele de branding ale unei companii poate rezulta in cresterea vanzarilor.

In primul rand este foarte important sa stim cui ne adresam si ce stare vrem sa ii transmitem prin mesajul, designul si culorile pe care le folosim. Daca, de exemplu, este vorba de un site cu flash sales, atunci indicat ar fi ca in mixul de culori de pe site sa predomine culorile rosu si portocaliu, care se adreseaza consumatorilor care cumpara din impuls (impulse shoppers).

In tabelul de mai jos am sintetizat semnificatiile pe care le au culorile si la ce sunt folosite cel mai des.

Culoare

Ce sentiment transmite

Natura asocierii

Unde este cel mai des folosit

Rosu

Energie, foame

Atrage atentia si creste ritmul batailor inimii

Logo-uri si call to action-uri

Portocaliu

Entuziasm, veselie

Asociat cu fructele citrice

Call to action-uri (abonare la newsletter, butoane de “cumpara”)

Albastru

Siguranta, demn de incredere

Asociat cu culoarea cerului (culoare universal placuta)

Intreprinderi financiare (banci, asigurari, etc)

Verde

Calm, stabilitate

Asociat cu culorile primaverii si ale naturii

Testimoniale, chestiuni legate de divertisment si hobby-uri

Negru

Putere, eleganta, mister

Asociat cu absenta culorii

Magazine care vand produse scumpe

Alb

Simplitate, puritate

Asociat cu nunti, policlinici

Moda, produse sau servicii medicale

 

Cum spuneam mai sus, o culoare poate atrage un tip de cumparatori, in timp ce alta va „vorbi” mai bine pentru alt gen de oameni. Mai jos sunt principalele categorii de cumparatori si cum reactioneaza ei la diferite culori.

Culoare Cine reactioneaza cel mai bine
Rosu Cumparatorii impulsivi
Portocaliu
Negru
Roz Cumparatorii “pe buget”
Albastru-culoarea cerului Cumparatorii traditionalisti

Grena

Lasa un comentariu