Cum sa ai vanzari explozive in luna cadourilor

3 decembrie 2013

Perioada sarbatorilor iti da batai de cap? Nu iti neglija magazinul online daca doresti sa profiti de luna cadourilor pentru obtinerea unor vanzari explozive. Citeste si aplica sfaturile noastre cu privire la pregatirea, optimizarea si promovarea site-ului.

ASPECT MAGAZIN ONLINE

  • alege un template care sa se potriveasca atmosferei de sarbatoare si personalizeaza-l utilizand editorul de template-uri, disponibil pentru magazinele ShopMania BIZ;
  • adauga bannere si imagini in ton cu sarbatorile de iarna;
  • nu te limita la culorile clasice rosu si verde, ci joaca-te cu combinatii indraznete de culori.

    CATEGORII

  • creeaza o categorie principala pentru sarbatorile de iarna;
  • creeaza subcategorii de produse in functie de sex, varsta, tip produse;
  • activeaza functia pentru stoc care afiseaza pe site produsele cu stoc epuizat sau trimite notificare atunci cand stocul atinge o valoare limita de 2, 3 produse spre exemplu, pentru a-ti tine clientii informatii. Poti face aceste setari din meniul Setari / Setari catalog. Ai grija sa ai permanent un stoc de produse, in special dintre cele mai vandute, ca sa nu pierzi clientii din cauza ca nu vei putea livra produsele dorite. In plus, ar putea comanda si alte produse care sunt pe stoc, insa din cauza timpului scurt vor dori sa le comande pe toate deodata.

PROMOTII

  • ofera clientilor pachete de produse care au pretul final mai mic decat in cazul achizitionarii lor separate;
    Ex: in cazul achizitionarii unui televizor, ofera gratuit sau le pret mai mic, un set de dvd-uri, un media player, perechi de ochelari 3D sau un aparat pentru popcorn
  • in cazul unui parfum, ofera intreaga gama de cosmetice care au aceeasi aroma;
  • la fel de simplu poti oferi un singur produs gratuit;
    Promotiile pot fi activate din meniul Marketing / Promotii produse.

GHIDURI DE CADOURI

  • ghidurile sunt grozave pentru a oferi clientilor idei de produse pentru cadouri, sfaturi de combinatii produse si culori, sugestii pentru diverse categorii de varsta si stil;
  • ghidurile pot fi incarcate sub forma de fisiere .pdf, accesibile sub forma de hyperlink pe text sau imagine;
  • daca pe site comercializezi produse disponibile in mai multe variante de dimensiuni, poti adauga si un ghid in care sa explici diferentele dintre acestea.

CUPOANE CADOU

  • acestea pot fi trimise usor in format digital, rezolvand problema unui cadou dificil, in cazul in care clientii nu stiu ce anume sa ofere drept cadou. Ajuta-i in aceasta privinta si posteaza pe site coduri promotionale;
  • aceste coduri pot fi setate din meniul Marketing / Cupoane de reducere si incarcate pe site sub forma de produs. Odata plasata comanda si achitata suma respectiva, clientul sau persoana care primeste codul promotional, il va putea folosi in momentul in care plaseaza o comanda pe site si scrie codul in campul dedicat din cosul de cumparaturi;
  • posteaza pe site instructiunile de utilizare si termenul de utilizare al cuponului.

VOUCHERE PROMOTIONALE

  • mergand pe aceeasi idee a cupoanelor cadou, seteaza unul sau mai multe coduri promotionale carora sa le atribui o valoare mai mica (ex: 50 lei) sau o reducere de pret (ex: 10%);
  • foloseste codurile pe toate canalele de promovare pentru a atrage clienti in cautare de preturi cat mai mici.

Afla toate detaliile despre cum sa folosesti si cum sa promovezi cupoanele cadou, din acest articol ShopMania BIZ.

COUNTDOWN

  • publica oferte cu termen limita pentru a te asigura ca vizitatorii revin pe site pentru a plasa comenzi inainte de expirarea termenului;
  • atrage atentia lor prin mesaje atractive care sa ii determine sa revina pe site pentru a cauta cele mai noi oferte si tine-i la curent prin intermediul newsletter-ului.

LIVRARE

  • livrarea este una dintre cele mai importante variabile atunci cand vine vorba despre cumpararea cadourilor in general, dar mai ales in cazul celor oferite cu ocazia Craciunului;
  • afiseaza intervalul orar in care se vor face livrarile, programul special de sarbatori si ultima zi in care se poate livra;
  • daca folosesti taxe speciale de transport sau taxe de urgenta pentru livrare instant, atunci asigura-te ca sunt usor vizibile.

OPTIMIZEAZA
Ai trecut pe lista pregatirilor pentru intampinarea noului sezon de cumparaturi tot ce ai citit pana acum? Daca lista ti se pare incompleta, nu te impacienta. Nu vom uitat nicicand de importanta continutului din punct de vedere SEO, pentru ca site-ul tau sa poata fi regasit cu mai multa usurinta pe motoarele de cautare.

PROMOVEAZA
Dupa ce ai pus la punct magazinul online pentru sezonul cadourilor, ia in calcul toate metodele de promovare potrivite domeniului in care activezi si fa-ti cunoscute ofertele. Poti face acest lucru folosind urmatoarele modalitati:

  • promovare pe newsletter, ca sa iti tii vizitatorii la curent cu noutatile;
  • pe platformele de social media, vizibilitatea fiind punctul forte al acestora;
  • postarea produselor pe comparatoarele de preturi, site-uri foarte utilizate in perioada aceasta in special, atunci cand cumparatorii sunt in cautarea celor mai convenabile preturi;
  • promovare platita prin intermediul Google Adwords, pentru o vizibilitate sporita in paginile motorului de cautare;
  • inscriere in retelele de afiliere pentru a-ti face cunoscut site-ul cu ajutorul afiliatilor din variate domenii.

Nu in ultimul rand indrazneste sa mergi in offline, participand la targuri pentru cadouri de sarbatori sau organizeaza workshop-uri si intalniri cu actualii si potentialii clienti ai magazinului tau.

Lasa un comentariu