Cum sa creezi bannere hero care cresc rata de conversie a magazinului tau
Dureaza 50 de milisecunde ca un vizitator sa-si formeze o impresie despre site-ul tau. Cu alte cuvinte, vizitatorii tai pot decide daca le place sau nu site-ul tau in mai putin timp decat le ia sa clipeasca.
Suna intimidant? Nu trebuie sa fie.
Dimpotriva – poti privi asta ca pe o eternitate. Stiam cu totii demult (din intelepciunea populara) ca primele impresii sunt cele mai valoroase.
Acum avem si posibilitatea de a cuantifica durata acestor impresii.
Ca atare: cum faci sa captezi interesul in 50 de milisecunde sau mai putin.
Cu bannere hero!
Hai sa aflam ce sunt ele si cum putem crea bannere hero ultra-performante.
- Ce este un banner hero?
- Cum sa creezi bannere hero care capteaza atentia vizitatorilor tai
- Importanta bannerului hero
Ce este un banner hero?
Un banner hero este un banner de mari dimensiuni sau o imagine, pozitionata de regula cat mai central. Bannerul hero este primul lucru pe care il vede un vizitator atunci cand acceseaza un site nou (sau ar trebui sa fie).
In general, el consta dintr-o imagine cu text suprapus si poate sa fie static sau dinamic, adica un singur banner sau mai multe, cu subiecte/oferte diferite care se rotesc la anumite intervale predefinite sau in functie de anumiti parametri setati.
Iata un exemplu de banner hero, chiar de pe site-ul MerchantPro:
Acum ca am acoperit lucrurile de baza, e momentul sa aflam cum putem crea bannerul perfect.
Cum sa creezi bannere hero care capteaza atentia vizitatorilor tai
Stim poate parea ciudat sa acorzi atata atentie unui simplu banner. Insa stiai ca 94% dintre participantii la un studiu desfasurat in SUA au spus ca design-ul prost este principalul motiv pentru care isi pierd increderea intr-un site?
1. Pozitionarea este extrem de importanta
Dupa cum poti observa in exemplul nostru, bannerul este plasat fix sub bara de navigatie si este primul lucru pe care il vezi atunci cand accesezi site-ul MerchantPro.
Acesta este rolul unei imagini hero. Dupa cum sugereaza si numele, este „eroul” site-ului tau! Un banner ascuns dupa un meniu sau pozitionat mult mai jos nu este un hero.
2. Alege fotografii relevante
Evita fotografiile foarte incarcate, cu multe elemente. Ceea ce vrei aici este sa poti transmite un mesaj rapid. Daca imaginea e prea incarcata, vizitatorul va fi confuz.
In mod ideal, ai nevoie de o imagine care sa reprezinte produsul tau cat mai bine sau cea mai importanta campanie pe care o ai in derulare.
3. Nu face compromisuri cand vine vorba de calitatea fotografiilor
Fotografiile de calitate joasa, pixelate sau neclare nu au ce cauta aici. De fapt, nu ar trebui sa se gaseasca nicaieri pe site-ul tau, insa in special nu in imaginea hero.
Daca nu ai fotografii bune ale unui anumit produs, iti recomandam sa promovezi un altul aici. Cel putin pana cand poti programa o sedinta foto.
4. Culorile conteaza
Culorile de pe bannerul hero trebuie sa respecte cateva conditii:
- Sa fie in concordanta cu manualul tau de brand si sa se asocieze usor cu cele din logo-ul companiei tale
- Sa creeze un contrast suficient de mare pentru a face mesajul vizibil si pentru a atrage atentia
- Sa fie complementare
- Alege culori care inspira vizitatorii sa urmeze call-to-action-ul tau. Contrastul mare este, din nou foarte important, la fel si modul in care alegi culorile. Iata un ghid scurt despre ce emotii transmite fiecare culoare:
Iti recomandam sa testezi mai multe variante de culori si tipuri de contrast pentru a-l gasi pe cel care functioneaza cel mai bine pentru clientii tai.
5. Alege un mesaj foarte simplu
Textul suprapus peste imagine nu trebuie sa fie foarte lung si, mai important, nu trebuie sa transmita mai multe mesaje. Pe bannerul hero trebuie sa promovezi o singura campanie/produs/gama de produse. Prea multe mesaje sau referinte la produse diverse creeaza confuzie.
Da, spatial e limitat si cu siguranta ai vrea sa spui cat mai multe lucruri, toate importante. Dar daca alegi un singur mesaj scurt si bine scris, vei avea mai multi vizitatori care sa dea click pe banner si sa ajunga in landing page-ul corelat cu bannerul. Iar acel landing page este locul potrivit pentru toate detaliile legate de produsul sau campania ta.
6. Clientul trebuie sa fie eroul bannerului hero
Mesajul tau, dar si imaginea folosita trebuie sa oglindeasca nevoile si preferintele clientului tau, nu pe ale tale.
Daca folosesti imagini care infatiseaza persoane, asiugura-te ca trasaturile lor sunt similare cu cele ale clientului tau ideal (gen, varsta).
Mesajul de pe banner trebuie sa vorbeasca si el despre client si nevoile lui, nu despre produsele tale sau magazinul tau. De exemplu:
- „Am introdus reduceri noi pentru produsele de top din magazinul nostru” poate fi reformulat in: „Bucura-te de cele mai noi reduceri la produsele tale preferate.”
- „Cel mai performant aspirator pentru parul de animale” poate fi reformulat in: „Bucura-te de animalul tau de companie fara stres”.
Dupa cum poti observa in exemplele de mai sus, cheia este sa transformi orice trasatura a produsului tau intr-un beneficiu direct pentru client.
7. Testeaza, testeaza, testeaza!
Stim ca e greu sa gasesti formula perfecta pentru bannerul hero. Cateodata imaginea lasa de dorit, alteori mesajul este usor neclar. De aceea, iti recomandam sa testezi cel putin cate doua variante/combinatii pentru a-l gasi pe cel care functioneaza cel mai bine pentru magazinul tau.
8. Nu trebuie sa folosesti un singur banner
Cateodata, testele sunt neconcludente. Alteori, rezultatele nu sunt pe masura asteptarilor, orice ai face. Poate e greu de acceptat, insa e posibil ca nu bannerul sa fie problema, ci produsul promovat.
Iti recomandam sa folosesti mai multe bannere similare care sa promoveze produse sau linii de produse diferite. Le poti adauga pe toate in acelasi timp (cu un slider) sau le poti inlocui periodic. Astfel, vei vedea si la care dintre produsele tale raspund mai bine clientii.
9. Promoveaza ceea ce e mai important pentru business-ul tau
Ai o mega-campanie de reduceri? Locul ei e pe banner hero!
Ai adus din nou un produs-vedeta in stoc? Nu-l ascunde intr-o pagina obscura, promoveaza-l pe homepage.
Exista un produs sau o categorie de produse care iti aduce o marja de profit mai mare decat altele? Promoveaza-le pe bannerul hero.
Importanta bannerului hero
Acest tip de banner este crucial pentru succesul afacerii tale. Mai mult decat ceva care capteaza atentia si complementeaza culorile brandului tau, bannerul hero poate fi un instrument de vanzari foarte puternic. Invata sa-l folosesti in mod abil si vei vedea cum o simpla schimbare de culori poate creste semnificativ rata de conversie a magazinului tau online.
Lasa un comentariu