Cum sa folosesti recenziile pentru a creste vanzarile magazinului tau online

Online Marketing, 16 Jul 2020

Recenziile sau review-urile de produs sunt cel mai bun mod prin care sa cresti vanzarile in mod organic, fara vreo investitie (sau cu investitii minime) in reclame.

De ce?

Pentru ca toti cumparatorii au incredere in ele sau, cel putin, le verifica. Un produs cu recenzii proaste va avea vanzari mai mici, in timp ce un produs fara niciun review poate semnala faptul ca nimeni nu a fost interesat de el pana in prezent. Si cine ar vrea sa fie primul care sa incerce ceva netestat? Nu prea multa lume.

Iata cateva statistici graitoare:

  • 91% dintre cumparatori citesc review-urile inainte de a cumpara
  • 84% dintre vizitatori au la fel de multa incredere in recenzii ca in recomandarea unui prieten
  • In medie, un comparator petrece 13 minute si 45 de secunde citind review-uri inainte de a cumpara
  • 91% dintre cumparatori au mai multa incredere intr-o afacere cu recenzii pozitive

Lista poate continua la nesfarsit, insa toate aceste statistici spun acelasi lucru: daca inca nu ai un sistem coerent de colectat si folosit review-uri, e cazul sa incepi sa-l construiesti.

Noi te sprijinim cu module si aplicatii care sa faca procesul de colectare foarte simplu (de exemplu, modulul de product reviews care permite plasarea de comentarii doar de la cumparatori reali), dar si cu trucuri si strategii care sa te ajute sa recuperezi rapid terenul pierdut!

Moduri de a creste vanzarile eCommerce cu ajutorul review-urilor

1. Incurajeaza toti cumparatorii sa lase recenzii detaliate
Poti face asta simplu, trimitand un email cumparatorilor la cateva zile dupa ce produsul a fost livrat (ideal intre 7 si 30 de zile) pentru a le aminti sa scrie o recenzie. Explica-le ca parerea lor conteaza pentru echipa magazinului tau, dar si ca ii poate ajuta pe alti cumparatori sa faca alegerea corecta.

Ofera-le un voucher de discount la urmatoarea comanda sau un produs gratuit in schimbul timpului pe care il aloca pentru a scrie un review. Daca ai mai multe canale pe care poti face asta (Google My Business, Facebook sau alte site-uri externe), incurajeaza-i sa scrie peste tot.

Platforma MerchantPro iti pune la dispozitie aplicatia Feedback Clienti iti permite sa setezi trimiterea de emailuri automate catre clientii magazinului tau, dupa expedierea sau livrarea comenzii, cu scopul de a colecta feedback din partea acestora despre magazin sau review-uri de produse.

2. Raspunde mereu la comentarii si recenzii
97% dintre cumparatori citesc raspunsurile companiilor la review-uri. Exista si alte beneficii in a raspunde fiecarei recenzii:

  • Avantaje SEO: cu cat adaugi mai mult text, cu atat ranking-ul tau va fi mai bun;
  • Cumparatorii care lasa review-uri chiar simt ca parerea lor conteaza, deci ii vei incuraja sa continue sa faca asta;
  • Potentialii cumparatori noi observa rapid ca echipa magazinului tau este implicata si ca satisfactia clientilor este importanta pentru voi;
  • Raspunsurile sunt ocazia perfecta de a aplana mici conflicte sau de a consilia cumparatorii in vederea unei noi comenzi.

Nu uita sa raspunzi la TOATE review-urile, mai ales la cele negative. Nimanui nu-i place sa faca asta, insa este un pas crucial. Si mai important, nu escalada conflictul si nu pune clientul intr-o lumina proasta, oricare ar fi atitudinea lui. Iata un template rapid pe care il poti adapta pentru a raspunde la recenzii negative:

"Draga X, iti multumim pentru feedback! Fiecare recenzie ne ajuta sa ne imbunatatim serviciile si produsele, iar acest lucru este cel mai important pentru noi. Ne pare rau ca produsul Y/serviciul Z nu s-au ridicat la inaltimea asteptarilor tale. Trimite-ne, te rog, un mesaj privat/email/SMS cu mai multe detalii despre comanda ta, iar noi vom incerca sa rezolvam problema rapid."

Un astfel de mesaj arata ca iti pasa de fiecare mica problema si ca esti mereu acolo pentru clientii tai.

Recenzii magazine online - rich snippet

3. Posteaza review-urile pe social media sau in campanii de email
75% dintre consumatori spun ca sunt influentati de ceea ce vad in social media cand vine vorba de comportamentul lor de cumparare.

Ca atare, cea mai buna reclama este cea in care recenziile de la clienti reali sunt in prim-plan. Poti adauga screenshot-uri ale recenziilor si poti investi un buget minim in reclame pentru a ajunge la cat mai multi oameni.

Daca primesti chiar fotografii de la clientii tai folosind produsele, ai o oportunitate excelenta de a genera vanzari noi! Promoveaza-le pe cat mai multe canale!

4. Adauga rating-ul produselor in rich snippets
Rich snippets sunt acele extensii ale reclamelor Google sau ale link-urilor organice din Google unde poti afisa mai multe informatii, cum ar fi un numar de telefon de contact sau scorul total din recenzii. Daca ai activat functia de Rating in aplicatia de Comentarii produse, aceste evaluari se vor trimite automat catre Google pentru a fi afisate in rich snippets.

Un astfel de rich snippet arata asa:

Recenzii magazine online - rich snippet

Sursa imagine

Astfel, potentialii tai cumparatori pot afla ceea ce ii intereseaza cel mai mult rapid si usor, chiar inainte de a da click pe pagina produsului.

Aplicatia Comentarii produse dezvoltata de MerchantPro iti permite sa interactionezi cu vizitatorii sau cumparatorii site-ului tau, fiind posibil sa customizezi modul de functionare si moderare a comentariilor.

5. Verifica fiecare recenzie
Stii ce e mai rau decat un produs fara nicio recenzie?

Un produs cu recenzii false!

Industria de "fabricat" review-uri este una infloritoare, din pacate. Insa consumatorii de azi pot “mirosi” review-urile false de la o posta. La fel si Google si alte motoare de cautare.

Ca atare, iti recomandam sa nu apelezi sub nicio forma la recenzii false! Ba mai mult, iti recomandam sa verifici fiecare recenzie inainte de a permite publicarea ei.

Acest exercitiu este util nu doar pentru a contracara raspandirea de informatii false, dar si in cazul in care magazinul tau primeste o serie de review-uri negative foarte rapid - un tip de atac din partea concurentei, complet non-etic, insa destul de raspandit.

Poti face acest lucru automat, folosind modulul de Comentarii din contul tau MerchantPro. Pentru review-uri lasate pe alte site-uri, insa, va fi nevoie de putina munca de detectiv.

Verifica numele persoanei care lasa recenzia si, acolo unde e posibil, emailul. Daca acestea nu se potrivesc cu intrarile din CRM-ul sau ERP-ul tau, marcheaza recenzia ca falsa. Sau si mai simplu, din aplicatie poti permite publicarea de comentarii doar de catre utilizatorii care au cumparat produsul respectiv.

6. Fa recenziile cat mai vizibile
Poate parea un pas simplu, insa e surprinzator cat de usor uitam lucrurile de baza si investim mult timp si energie in cele complexe.

Atunci cand ai deja suficiente review-uri, nu uita sa le plasezi intr-un loc vizibil pe pagina fiecarui produs. Ele nu au nicio valoare daca nu pot fi vazute rapid, fara ca vizitatorii sa fie nevoiti sa le caute intentionat.

Concluzie

In eCommerce, transparenta este cel mai bun prieten al vanzarilor. Nu incerca sa ascunzi recenziile proaste. Atunci cand ai doar recenzii de cinci stele, potentialii clienti isi pun intrebari. Nimeni nu se asteapta la un scor perfect pentru fiecare produs.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.