Cum sa impachetezi si sa protejezi un colet livrat catre client

22 martie 2012

Orice detinator de magazin online isi doreste cu siguranta cat mai multi clienti dar, asa cum iti spuneam si in alte articole, nu este important doar sa atragi clienti noi, ci sa si mentii interesul clientilor vechi pentru a cumpara din nou din magazinul tau.

Iar un element de satisfactie pentru client este si ca produsul achizitionat sa ajunga cat mai repede si in conditii bune la el.

De aceea, ambalarea coletului pe care il trimiti catre client este poate fi vitala pentru o afacere online. Acest aspect nu trebuie neglijat, avand in vedere faptul ca legislatia in vigoare protejeaza clientii dandu-le dreptul de a returna un produs care a ajuns deteriorat la destinatie, iar tu va trebui sa le returnezi suma platita.

In acest articol ne-am propus sa iti oferim cateva sfaturi utile privind protectia coletelor pe care le trimiti catre clientii tai.

De ce trebuie protejat un colet?

Atunci cand vorbim despre protejarea unui produs livrat catre client, trebuie sa fim constienti ca este aproape imposibil sa evitam 100% eventualele accidente si deteriorari ale produsului.

De aceea, trebuie sa iei in calcul un numar acceptabil de eventuale retururi datorate deteriorarii produselor livrate catre client in raport cu costurile de impachetare.

Bineinteles ca nu are rost de exemplu sa infasori un cablu USB in trei straturi de folie protectoare, dar un gadget scump, cu un ecran foarte sensibil va merita investitia intr-o cutie speciala si in materiale de protectie suplimentare.

Masurile de siguranta se iau si impotriva manipularii cu brutalitate a coletelor, care pot sa alunece accidental si sa cada, care pot fi udate de ploaie sau zapada sau pot suferi de pe urma suprapunerii altor pachete mai grele deasupra lor.

modomoto-office3-72dpi

Cum sa impachetezi produsele fragile

Produsele fragile sunt cele care se pot sparge, indoi sau zgaria cu usurinta. Acestea trebuie protejate de impactul cu suprafete rigide, de lovituri si cazaturi sau de depozitarea neglijenta.

Astfel, cutia coletului trebuie sa asigure o protectie adecvata, alaturi de elementele vizuale care evidentiaza mesajul FRAGIL. Acestea vor atrage atentia lucratorilor angajati la firmele de curierat sau posta.

Un alt aspect care trebuie insa luat in considerare este protectia din interiorul cutiei, intrucat unele produse, cum ar fi paharele de sticla, se pot deteriora prin lovire unele de altele si vor ajunge astfel sub forma de cioburi la client, indiferent daca ambalajul exterior este intact.

Pentru a preintampina astfel de accidente, trebuie sa te asiguri ca nimic nu se poate misca in interiorul cutiei si ca produsele nu se pot atinge unele de altele.

Materiale de impachetare si transport

Pentru a impacheta si livra in siguranta un pachet, ai nevoie de materiale de impachetare, materiale de protectie la impact si de umplere a golurilor din interiorul coletelor, precum si de etichete de semnalizare a statusului coletului si a indicarii adresei de destinatie.

1. IMPACHETAREA EXTERIOARA

  • Pungile de plastic (sau poly bags).

    null (5)

    Sunt varianta cea mai ieftina de impachetare a unui colet. Ele ofera protectie impotriva umezelii si a prafului insa sunt inestetice de cele mai multe ori si nu ofera nicio rezistenta impotriva socurilor de impact. Pungile de plastic pot fi folosite in cazul livrarii unor produse care sunt deja impachetate intr-un ambalaj propriu de catre producator sau pentru produse moi si nedeteriorabile.

  • Plicurile de hartie groase (sau Jiffy bag).

    null (4)

    Sunt potrivite pentru livrarile aceluiasi gen de produse ca si pungile de plastic, cu deosebirea ca, daca nu sunt plastifiate se pot deteriora cu usurinta daca intra in contact cu apa. Exista si plicuri cu protectie cu bule de aer la interior ce pot fi utilizate pentru produse mai fragile, de mici dimensiuni.

  • Cutiile din carton simplu dintr-un singur strat.

    null (6)

    Daca sunt achizitionate in cantitati mari constituie varianta cea mai economica de impachetare a unui colet, de aceea sunt folosite pe scara larga. In functie de grosimea cartonului, cutiile pot asigura o rezistenta mai mica sau mai mare la impact si impotriva umiditatii.

  • Cutiile din carton dublu-stratificat.

    null (7)

    Sunt mai scumpe dar asigura o protectie marita si sunt indicate pentru ambalarea produselor grele, fiind mai rezistente fata de cutiile din carton simplu dintr-un singur strat, care se deformeaza mult mai usor atunci cand sunt ridicate.

  • Cutiile stil coperta (book wrap).

    null (8)

    Desi nu sunt extrem de utilizate la nivelul tarii noastre, ele sunt ideale pentru transportul de carti, CD-uri sau DVD-uri sau alte obiecte mai mici si mai plate. Sunt destul de scumpe, insa merita investitia, intrucat aduc si un plus valoare ca aspect  in ochii clientului care va receptiona produsul.

  • Plicurile.

    null (9)

    Aceasta este varianta cea mai economica si cea mai folosita pentru transportul cartilor, revistelor, DVD-urilor sau altor produse de mici dimensiuni. In cazul acestui tip de ambalaj insa, exista si riscul mult mai crescut al deteriorarii produsului livrat catre client.

2. PROTECTIA IMPOTRIVA IMPACTELOR

  • Hartia cerata de ambalaj.

    null (23)

    Se foloseste pentru impachetare sau taiata in fasii, pentru umplerea spatiilor goale care raman in interiorul cutiei pe langa produs. Asigura o buna protectie impotriva umezelii, dar are si dezavantajul ca poate ceda la greutati prea mari.

  • Folia cu bule de aer.

    null (11)

    Desi este destul de scumpa, acest tip de folie este foarte des utilizata si foarte indicata ca material de protectie in interiorul coletelor, intrucat asigura o foarte buna izolare si previne deteriorarea produselor ambalate. Este utila in cazul ambalarii de produse fragile cum ar fi obiecte de sticla sau portelan.

  • Hartia creponata.

    null (13)

    Poate fi folosita pentru a spori rezistenta la impact a unui colet si ajuta la mentinerea formei coletului asigurand rezistenta la indoire. Poate fi folosita de exemplu la invelirea sticlelor sau a altor obiecte care au nevoie de protectie impotriva zgarieturilor.

  • Produsele speciale.

    null (14)

    Daca produsul pe care-l livrezi catre client este unul foarte scump si usor de deteriorat, iar costurile de inlocuire a lui sunt extrem de mari, merita sa investesti in pungile speciale cu spuma care se muleaza perfect pe forma produsului acoperindu-l in intregime si umpland si spatiile ramase libere asigurand astfel o protectie maxima. Bineinteles, aceste materiale de protectie au un pret pe masura.

3. UMPLEREA SPATIILOR GOALE

  • Hartia maro de ambalaj.

    null (15)

    Mototolita, poate preveni deplasarea in interiorul cutiei a produselor de mici dimensiuni. Este un material ieftin, dar nu foarte estetic, si care nu rezista la presiuni mari de greutate.

  • Pernutele de aer.

    null (16)

    Acestea sunt niste pungute umplute cu aer care sunt atat de rezistente incat aproape ca ai putea sa stai pe ele. Pot si umflate chiar in interiorul cutiei pentru a umple perfect spatiul. Protectia asigurata de aceste pernute de aer este una sporita si folosirea lor este foarte indicata. Singurul lor dezavantaj este costul destul de mare al aparatului care pompeaza aer in interiorul lor. Insa, multi furnizori de astfel de produse de ambalare si protectie practica inchirierea acestora in schimbul achizitionarii exclusive de materiale de la firma lor.

  • Chips-urile de spuma (sau packing peanuts).

    null (22)

    Desi asigura o buna protectie impotriva impactului si a umezelii, au si dezavantajul de a fi scumpe si se imprastie cu usurinta pe jos in momentul in care este desfacut pachetul.

4. AMBALAJELE ECOLOGICE

La noi in tara nu s-a impus inca folosirea exclusiva a materialelor biodegradabile pentru ambalarea coletelor, insa folosirea lor este din ce in ce mai apreciata de catre clienti, care sunt tot mai constienti de impactul pe care il au deseurile de plastic asupra mediului inconjurator.

Astfel, o cutie din material reciclat sau pe care exista mentiunea ca este biodegradabila va aduce un plus de valoare companiei tale in ochii clientilor. Metoda este din ce in ce mai des practicata de marile companii din eCommerce.

null (21)

Materiale de semnalizare si personalizare a coletelor


null (20)

Desi majoritatea cutiilor de carton se preteaza la scrierea cu pixul sau un marker cu varf ceva mai gros, este mai estetic si indicat sa folosesti benzi speciale inscriptionate cu mentiunea FRAGIL atunci cand trimiti un colet cu produse delicate.

null (18)

Daca iti permiti investitia, o cutie personalizata cu insemnele magazinului tau online poate contribui foarte mult la consolidarea imaginii de brand a acestuia. Cutiile Amazon spre exemplu, sunt recunoscute cu usurinta de catre curieri si clienti din toata lumea dupa simbolul magazinului tiparit pe suprafata lor.

null (19)

O alta modalitate de personalizare a cutiilor este sigilarea coletelor cu benzi autoadezive personalizate cu numele magazinului.

Lasa un comentariu