Cum sa obtii review-uri pentru produsele din magazinul tau

20 decembrie 2010

O buna modalitate de a-ti promova magazinul online este prezentarea produselor de pe site in cadrul revistelor sau blogurilor de specialitate.

Astfel, fiind cat mai „vizibil” pentru publicul tinta, cresc sansele ca cei care ajung pe site-ul magazinului sa devina si clienti.

Insa asta nu este tocmai usor de indeplinit. Poti sa astepti si sa speri ca bloggerii sau redactorii vor descoperi intamplator magazinul tau si vor scrie despre produse, insa este putin probabil sa se intample astfel, exceptand situatiile in care comercializezi produse unicat si foarte deosebite.

Mult mai eficient este sa ii abordezi chiar tu. Insa, un simplu e-mail de prezentare nu va fi suficient. Poti fi sigur ca, atat redactorii revistelor cat si autorii de bloguri primesc zilnic foarte multe solicitari de a scrie review-uri despre sute de produse. Ca in multe situatii care tin de interactiunea in afaceri, si nu numai, prima impresie conteaza foarte mult.

Un al doilea element de care tin cont acestia este relevanta produselor fata de audienta lor.
Spre exemplu, daca in magazinul tau se vand anvelope auto te poti adresa cu incredere revistelor auto sau site-urilor care publica rezultatele automobilelor la drive tests.

In schimb, degeaba te vei adresa unei reviste care scrie despre produse culinare daca tu comercializezi in magazinul tau decoratiuni florale.

Insa, chiar si in asemenea cazuri, exista posibilitatea sa-ti extinzi aria de acoperire in presa, penetrand chiar si domenii adiacente. Spre exemplu, in cazul de mai sus, poti trimite redactorilor o cerere de a scrie un review despre trandafiri, daca acestia sunt realizati din ciocolata.

Iata mai jos cateva sfaturi care te vor ajuta sa captezi mai usor atentia persoanelor care te pot ajuta sa-ti promovezi mai eficient produsele din magazin.

Documenteaza-te!

Oricat ai fi de tentat sa trimiti email-uri de prezentare cat mai multor autori de bloguri si cat mai multor editori de reviste in speranta ca dintr-o serie lunga de mail-uri, macar cateva vor avea efectul scontat, aceasta nu este o buna strategie.

Timpul pe care-l vei pierde trimitand sute de email-uri catre o baza de date de oameni, despre care nu stii sigur daca sunt interesati de produsele din magazinul tau, ar fi mai util folosit pentru a identifica o lista succinta de bloguri si reviste despre care stii foarte bine ca publica review-uri despre produse din categoria celor comercializate de tine.

Personalizeaza!

Afla, daca se poate, numele autorului blogului sau al editorului responsabil de o anumita sectiune din cadrul revistei care te intereseaza si foloseste-l in adresare. Mentioneaza de asemenea articole/review-uri similare cu ce ti-ai propus si pe care le-ai citit publicate pe blogul sau in revista respectiva.

Acest lucru va fi apreciat de persoana care-ti va citi email-ul si astfel ii vei castiga mai usor bunavointa si interesul fata de cererea ta.

Evita descrierile laudative care nu sunt bazate pe aspecte functionale

Un articol obiectiv scris de un autor al unui blog foarte popular sau un review publicat in paginile unei reviste renumite iti pot aduce foarte mari beneficii. Dar, pentru a obtine asa ceva, este important ca propriul tau text de prezentare sa nu fie exagerat de laudativ la adresa produselor pe care le comercializezi, nici a magazinului in sine.

Departe de a avea un efect pozitiv, mesajele de tipul „produsele noastre sunt mai bune decat cele ale concurentei”, „numai in magazinul nostru se gasesc produse de cea mai buna calitate”, pot determina respectivele persoane sa ignore cu desavarsire cererea de a scrie despre produsele tale.
Exagerarile si entuziasmul exacerbat vor avea exact efectul contrar.

Poti in schimb sa aduci in discutie acele caracteristici functionale, care diferentiaza produsul tau de un altul similar de pe piata sau care au suferit imbunatatiri considerabile in raport cu o versiune anterioara a produsului. Acestea sunt aprecieri de tip obiectiv, care il vor ajuta pe autorul review-ului sa pozitioneze mai bine produsul in segmentul sau de piata.

Concentreaza-te pe informatiile esentiale

Alege intotdeauna sa scoti in evidenta caracteristicile esentiale si deosebite ale produselor pentru care vrei sa obtii un review. Pune de asemenea un accent deosebit pe informatiile care nu sunt intotdeauna la indemana cumparatorilor cum ar fi materialele folosite pentru realizarea produselor si procesul de fabricatie al acestora. Un element inedit este absolut necesar daca vrei sa castigi aprecierea autorilor de review-uri de produse.

Fie ca este vorba de o vedeta care foloseste un produs al tau, fie ca este vorba de un produs care a generat o moda intr-o tara straina, o informatie de genul acesta poate constitui baza de plecare al unui articol sau al unei stiri in presa de specialitate.

Trimite produsele pentru testare

Indiferent cat de buna ar fi prezentarea pe care o poti face tu produselor tale, obiectul in
sine este mult mai relevant pentru cineva care urmeaza sa scrie un review.

Este o practica obisnuita ca producatorii sau distribuitorii sa trimita revistelor de specialitate sau autorilor de bloguri produse pentru a fi testate.

Pe langa faptul ca in acest fel isi vor putea redacta mult mai bine articolele despre produsul respectiv, ii vor putea face si poze pe parcursul testului ceea ce va spori increderea cititorilor in impartialitatea review-ului.

Crearea unei reputatii pentru magazinul tau este un proces continuu, care implica eforturi sustinute si o atentie sporita la tot ceea ce se petrece in mediul conex afacerii tale.

Fii mereu in alerta pentru a descoperi noi oportunitati de colaborare si parteneriate si fii deschis la ideile care ti se propun„poate ca acestea nu iti vor aduce un beneficiu palpabil intr-un timp scurt, dar cu siguranta te vor ajuta sa construiesti o imagine solida, de pe urma careia vei avea de castigat pe termen lung.

Lasa un comentariu