Cum sa setezi si organizezi contul Adwords

28 iunie 2012

Contul tau de Adwords este punctul de control al campaniilor pe care le vei derula pe Google Search si Google GDN, ca sa atragi noi clienti potentiali. Variatele functionalitati si instrumente de analiza AdWords te vor ajuta sa obtii cele mai bune rezultate, dar inainte de a incepe campania de promovare trebuie sa stii cum sa iti organizezi contul. In diversitatea de mesaje publicitare care circula pe Internet, vei putea sa indrumi vizitatorii catre site-ul tau, diferentiindu-te de concurenta printr-o campanie Adwords de succes.

Acceseaza http://adwords.google.com ca sa-ti creezi propriul tau cont de Adwords, completand campurile cu informatiile necesare. Mai intai trebuie sa creezi sau sa selectezi un cont Google, apoi sa setezi tara si fusul orar in care te afli. Nu iti face griji daca vei targeta mai multe tari prin intermediul ad-urilor, deoarece mai tarziu vei putea stabili pentru fiecare dintre acestea, regiunea careia te adresezi. Tot acum trebuie sa alegi moneda in care se vor efectua platile. Atentie! Aceste setari nu pot fi modificate odata ce a fost creat contul.

Deci gandeste-te care este cea mai convenabila moneda in care sa realizezi plata pentru contravaloarea serviciilor AdWords. Aceasta se poate efectua in trei moduri:

  • automat: vei fi taxat doar dupa ce s-au acumulat costurile de advertising (dupa ce campania ta a rulat) si vei fi facturat fie la 30 de zile dupa ultima plata, fie atunci cand costurile ating un anumit prag;

  • manual: daca preferi sa platesti inainte ca ad-urile sa ruleze, poti adauga o suma de bani in contul careia sa se afiseze campania ta, insa aceasta se va opri in momentul in care suma respectiva se va consuma;

  • factura lunara: poti fi eligibil sa apelezi la aceasta forma de plata daca indeplinesti cateva conditii, precum: sa ai forma juridica si sa cheltui o suma de minim 5000$/luna (valoare ce difera in functie de tara).
     

    Crearea primei campanii

    In continuare, apasa pe butonul „Create your first campaign” si incepe prima ta campanie Adwords. Va trebui sa configurezi acum cativa parametri, ca sa gestionezi cat mai eficient acest cont.

Bugetul
In momentul in care vei seta campania, va trebui sa alegi si un buget zlinic in contul caruia se vor afisa reclamele. In acest fel poti controla suma maxima pe care o vei aloca in fiecare zi pentru promovare. De asemenea, in momentul crearii ad-grupurilor vei putea selecta si suma maxima pe care sa o platesti pentru fiecare cuvant cheie, pentru afisarea reclamei tale pe prima pagina a motorului de cautare, respectiv in reteaua GDN. Aceasta suma poarta numele de bid (licitatie) si poate sa difere de la un cuvant cheie la altul. Pentru inceput poti lasa Adwords sa controleze automat bid-urile, pana cand te vei acomoda cu modul de functionare, apoi este bine sa modifici manual sumele respective.

campanii, grupuri, cuvinte cheie

Campaniile
Diferentierea reclamelor pe campanii iti permite sa le categorisesti in grupuri, pentru diferite promotii sau regiuni ale lumii. Daca vrei sa promovezi mai multe website-uri prin intermediul aceluiasi cont Adwords, atunci este bine sa imparti reclamele pe campanii diferite, ca sa le poti coordona mult mai usor si apoi analiza rezultatele separat. De asemenea poti crea campanii diferite pentru reclamele care vor fi afisate in paginile din motorul de cautare Google si pentru cele afisate in Reteaua GDN.

Acorda un nume sugestiv fiecarei campanii ca sa le poti gasi mai rapid; fiecare poate fi setata pentru diferiti parametri cum sunt: locatia utilizatorilor pe care ii targetezi, limba locala, device-urile mobile pe care le folosesc sau sistemele desktop de pe care acceseaza Internetul. In acest mod ii poti diferentia in functie de activitatea comerciala pe care o intretii.

Ad-grupurile
In interiorul fiecarei campanii, grupeaza anunturile tale pe colectii tematice, pentru ca mai apoi sa le poti asocia cuvinte cheie fiecareia in parte. Spre exemplu, daca ai creat campania „Bijuterii”, atunci ad-grupurile pot fi „Cercei”, „Coliere”, „Inele” s.a. Pentru fiecare ad-grup vei putea crea mai multe reclame text, care vor fi declansate la cautarea cuvintelor cheie asociate cu acel grup de reclame.

Reclamele (Ads)
Acestea sunt cele care vor atrage click-urile care vor directiona potentialii clienti catre site-ul tau, unde vor achizitiona produsele sau serviciile tale. Ca sa fie cat mai eficiente, reclamele trebuie sa capteze atentia utilizatorilor prin intermediul textelor sau al imaginilor, create in conformitate cu subiectul campaniei tale, pe care vrei sa il faci cunoscut.

Exista cateva aspecte de care e bine sa tii cont atunci cand creezi textele pentru ad-uri. Ele pot fi de doua feluri:

1. Text – acestea se compun din mai multe randuri, fiecare dintre ele fiind disponibile intr-un numar maxim de caractere, sub forma:

adwords

– titlul (max. 26 de caractere)
– linia 1 (max. 35 de caractere)
– linia 2 (max. 35 de caractere)
– link-ul care sa se afiseze (max. 35 de caractere)
– url-ul efectiv catre care va fi directionat vizitatorii. Acesta poate trimite de exemplu catre o pagina de produs, un formular de inscriere sau o oferta promotionala.

Fii cat mai creativ atunci cand dai viata textelor din reclama, ca sa exprimi mesajul comercial in cat mai putine cuvinte si intr-un mod cat mai eficient, pentru a te incadra in limita maxima impusa. Un alt aspect extrem de important in crearea ad-urilor este includerea cuvintelor cheie principale in text. In acest fel, vizitatorii vor vedea in reclama cuvantul pe care ei l-au folosit la cautare, crescand probabilitatea de a da click.

2. Imagine – constau intr-o reprezentare grafica a produselor sau serviciilor pe care le promovezi. Acestea se vor afisa in reteaua Google Display Network si in paginile Google Images, insa nu si in rezultatele de motorului de cautare, acolo unde apar reclamele tip text. Aceste web bannere pot fi statice, animate sau in format flash, si pot avea mai multe dimensiuni. Gasesti in pagina de Suport Google cerintele tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca acest tip de reclame. Poti incarca imaginile din computer sau le poti crea direct online cu ajutorul intrumentului gratuit Display Ad Builder, cu care poti personaliza unul dintre template-urile puse la dispozitie de Google.

3. Video – ai posibilitatea sa te promovezi si prin intermediul videoclipurilor in cadrul retelei GDN, care include si gigantul Youtube.com. Exista doua modalitati prin care poti crea si lansa astfel de campanii:

  • Adwords for Video: contine template-uri valabile pentru formatele Youtube True View, iar videoclipurile trebuie sa fie gazduite pe Youtube.com. Plata se face pe modelul Cost-Per-View (CPV), mai exact platesti doar atunci cand un utilizator decide sa vizioneze videoclipuri si nu de fiecare data cand acest ad este afisat;
  • Display ad Builder: contine multiple formate video, unele dintre acestea nu trebuie neaparat hostate pe Youtube.com, iar plata se poate face la CPC, CPM sau CPV.
     

Cuvintele cheie
Acestea se vor corela cu fiecare ad-grup in parte, ca sa poata aduce utilizatori interesati in mod direct de produsele sau serviciile tale. Pentru inceput, adauga 15-30 de cuvinte cheie, cele pe care le-ar putea folosi oamenii pentru a cauta pe Google. Aceste cuvinte este bine sa fie aceleasi pe care le-ai folosit pe site-ul tau, in cadrul continutului din pagina, cat si in meta-keywords si meta-descrieri, deoarece inseamna ca reclama ta se va declansa atunci cand un utilizator foloseste exact cuvintele care descriu cel mai bine subiectul activitatii comerciale pe care o intreprinzi.

Foloseste apoi instrumentele pe care le ai la dispozitie in contul de Adwords, ca sa poti adauga mai multe cuvinte relevante pentru campania ta. Acceseaza tab-ul „Tools and Analysis” unde vei gasi urmatoarele unelte:

– Keyword Tool: te ajuta sa gasesti noi cuvinte cheie relevante, in functie de regiune si device-uri, pe care le poti adauga de aici in ad-grupuri.
Traffic Estimator: furnizeaza pentru un cuvant cheie un numar aproximativ al cautarilor pe Google din ultimul an si estimeaza costurile pentru noi cuvinte cheie, pe care le-ai putea adauga in campanie. Te ajuta sa gasesti cuvinte eficiente din punct de vedere al costurilor si iti arata cum vor evolua click-urile, afisarile si costurile pentru un anumit cuvant cheie, in functie de CPC si bugetul zilnic.
Placement Tool: cu acest instrument vei putea selecta site-urile pe care sa se afiseze reclamele in reteaua GDN, in functie de cuvintele cheie pe care le folosesti.

 

Odata creata campania, poate dura pana la cel mult trei zile lucratoare pana cand aceasta va intra in derulare. Reclamele vor trece printr-un proces de aprobare, pentru a fi in conformitate cu politicile de promovare a Google Adwords. Sunt luate in considerare elemente din cadrul campaniei cum ar fi setarile, cuvintele cheie, site-ul care este promovat, formatarea ad-urilor, cat si continutul lor.

In timpul procesului de aprobare, reclamele vor primi unul dintre urmatoarele statusuri: Under review (in curs de analiza, nu se afiseaza), Eligible (in curs de analiza, se afiseaza in paginile motorului de cautare), Approved (se afiseaza pe toate retelele Google), Disapproved (nu se vor afisa pana cand nu vor fi rectificate problemele), Site suspended (nu se afiseaza deoarece link-ul duce catre un site care nu este in conformitate cu regulile Adwords). In majoritatea cazurilor, sunt suficiente cateva ore pana cand ad-urile de tip text sa fie aprobate, timp in care primesc statutul Eligibil.

 

Ca sa conduci o afacere de succes este nevoie de multa munca, iar cand vine vorba de targetarea cu succes a pietei prin intermediul Google Adwords, gestionarea atenta a contului inca de la inceput iti poate salva mult timp si bani pe mai tarziu. Iti recomandam sa dezvolti un cont bine organizat, sa ai campanii bine puse la punct in functie de produse, teme, servicii s.a. pentru o cat mai usoara administrare a bugetelor, bid-urilor si a raportarilor.

Lasa un comentariu