Cum sa vinzi mai mult cu Instagram Ads

12 martie 2020

Peste 1 miliard de oameni folosesc Instagram lunar, iar 63% dintre ei deschid aplicatia in fiecare zi. Ca atare, nu e de mirare ca din ce in ce mai multi advertiseri aleg Instagram Ads in loc de Facebook Ads sau de alte platforme similare.

Mai mult, folosind Instagram Ads poti vinde direct in cadrul aplicatiei, fara a fi nevoie ca userul sa o paraseasca. Cu toate acestea, noi iti recomandam ca magazinul tau online sa aiba un site propriu. Astfel, vei spori increderea potentialilor tai cumparatori.

Fie ca alegi sa vinzi produse direct pe Instagram, fie ca directionezi clientii catre site-ul tau, Instagram Ads te pot ajuta sa-ti sporesti vanzarile rapid.

Inainte de a incepe, citeste ghidul de mai jos pentru a nu-ti irosi bugetul pe campanii care nu functioneaza. Iata ce va acoperi ghidul nostru despre Cum sa vinzi prin Instagram Ads:

Ia-ti o cana de ceai sau de cafea si hai sa incepem!

Ai nevoie de un profil business pentru a rula ad-uri pe Instagram

Probabil stii deja ca poti posta pe profilul tau de Instagram fara ca acesta sa fie un profil business. De altfel, poti seta si campanii fara un profil business (daca ai o pagina de Facebook conectata la profil).

Insa aceste campanii pot fi setate doar prin intermediul Facebook Ads Manager, ceea ce inseamna ca nu poti crea ad-uri dedicate exclusiv pentru Instagram. Mai mult, atunci cand profilul tau este unul business, ai mai mult control asupra rapoartelor si poti edita oricand campaniile.

Ca atare, iti recomandam sa treci la un profil business daca nu ai facut-o deja. Pasii de urmat sunt simpli – poti gasi chiar pe Facebook mai multe detalii.

Rezolvarea la problema link-urilor inactive pe Instagram

Pana nu demult, cea mai mare problema pentru companiile eCommerce care doreau sa vanda pe Instagram a fost faptul ca link-urile din postari sunt inactive. Cu alte cuvinte, ele arata ca un text normal, iar utilizatorul nu poate face click pe ele.

Exista cel putin doua variante de a „ocoli” problema frustranta a link-urilor:

  • Deja faimosul „link in bio”, ceea ce le spune utilizatorilor ca pentru a accesa un anumit produs pot da click pe link-ul din bio (profilul) companiei. Insa pentru companiile eCommerce aceasta varianta implica imposibilitatea de a promova mai multe produse simultan. Link-ul este unul singur, asa ca majoritatea magazinelor online trebuie sa „roteasca” produsele in zona bio.

  • Link in stories. Aceasta optiune nu este insa accesibila tuturor, ci doar conturilor care au un anumit numar de followeri sau care au postat deja un clip pe IGTV.

Vestea buna pentru advertiseri este aceea ca acum pot adauga CTA-ul Shop Now direct in postarile promovate:

Instagram Shop Now

Astfel, poti crea oricat de multe ad-uri care sa aiba acelasi buton CTA. Sugestia noastra este sa testezi mai multe fotografii si mai multe produse pentru a vedea care dintre ele este mai usor de vandut pe Instagram.

Nu uita ca Instagram este o retea sociala destinata in primul rand fotografiilor, asa ca este necesar sa te asiguri ca cele pe care le folosesti (chiar si pentru A/B testing) iti pun produsul in valoare. Altfel, vei irosi bugetul pe ad-uri care nu iti vor aduce vanzari.

Cum sa alegi o audienta relevanta pentru produsele tale

De multe ori, atunci cand alegem o audienta pentru reclame pe retelele sociale, suntem tentati sa adaugam cat mai multi parametri. Pana la urma, cineva tot o sa cumpere, nu?

Ei bine, aceasta premisa te poate costa mult. Fie ca alegi sa platesti pentru numarul de afisari sau pentru numarul de click-uri, ar trebui sa te asiguri ca audienta aleasa este formata din oamenii care au cele mai mari sanse sa cumpere.

Altfel, nu doar ca iti vei irosi bugetul de Instagram Ads pentru a afisa reclama unor persoane care nu sunt interesate de produsul tau, dar poti chiar sa ii agasezi pe acestia. Atunci cand mai multi utilizatori marcheaza un ad ca nerelevant sau offensive, risti ca intreg contul tau de advertiser sa fie suspendat.

Audienta Instagram

Ca atare, pentru a te asigura ca ad-ul tau ajunge la persoane relevante, seteaza-l din Facebook Ads Manager. In aceasta platform ai mai multe optiuni de targeting decat in aplicatia Instagram. Spre exemplu, poti alege sa targetezi persoane care ti-au vizitat deja magazinul online – e mereu mai usor sa vinzi unei audiente care te cunoaste decat uneia „reci”.

Poti alege mai multe tipuri de audiente in functie de scopurile tale. De exemplu, ad-urile de tip Brand Awareness sunt ideale pentru magazinele noi, care vor sa se promoveze unei audiente „reci”. De asemenea, ad-urile de tip Reach te vor ajuta sa-ti faci brandul cunoscut rapid cu un buget redus.

Instagram Shopping

Instagram Shopping este cea mai rapida modalitate de a vinde produse rapid prin intermediul acestei retele de socializare. Singurul inconvenient aici este faptul ca trebuie ca afacerea ta sa primeasca aprobarea Instagram inainte de a putea folosi acest serviciu.

Cum functioneaza?

In postarile tale, poti adauga tag-uri pentru produsele prezentate. Postarile arata in continuare ca unele organice cu o singura exceptie notabila: atunci cand utilizatorul atinge ecranul pentru a vedea produsele. In acest caz, se pot vedea numele produselor si pretul lor.

Mai departe, utilizatorului i se afiseaza o pagina cu mai multe detalii despre produs care, la randul ei, il duce catre ultimul landing page-ul unde poate finalize cumparaturile.

Instagram Shop Ikea

Odata ce ai aprobarea de a folosi acest tip de postari, iti recomandam sa le folosesti pentru orice Instagram Ad – este mult mai usor pentru clientii tai sa cumpere in acest fel.

Cum sa folosesti Instagram Ads pentru a vinde mai mult: Concluzii

Inainte de a incepe sa investesti in reclame pe Instagram, asigura-te ca intelegi platform foarte bine. Posteaza organic de mai multe ori inainte de a plati ad-uri.

Astfel, vei fi familiarizat cu tipul de poze si postari care functioneaza pe aceasta retea sociala. Mai important, iti vei fi creat deja o comunitate de fani care sa-ti dea un plus de credibilitate atunci cand vei incepe sa vinzi direct pe Instagram.

In fine, nu te lasa intimidat de bugetele uriase vehiculate de alte companii. Instagram Ads functioneaza chiar si cu un buget modest, cata vreme respecti regulile de baza ale campaniilor de acest tip si te asiguri ca fotografiile tale sunt de o calitate excelenta.

Lasa un comentariu