Cum te ajuta Google Webmaster Tools sa vezi care sunt performantele site-ului tau

12 iunie 2012

Google Webmaster Tools este un serviciu gratuit oferit de Google pentru administratorii de website-uri si bloguri, ce furnizeaza un set de statistici privind performantele site-ului si permite verificarea statusului indexarii si a vizibilitatii lor pe motoarele de cautare.

Ai nevoie doar de un cont Google si apoi de efectuarea pasilor pentru verificarea site-ului pentru a avea posiblitatea sa folosesti acest intrument in analiza frecventa a site-ului tau. Vei primi informatii precise despre modul in care Google indexeaza site-ul, dar si solutii pentru rezolvarea posibilelor erori.

GWT - performantele site-ului tau

Ce tool-uri ofera GWT

Vom acoperi cateva sectiuni importante din Google Webmaster Tools, pe care le poti folosi atunci cand vrei sa afli mai multe informatii despre evolutia site-ului tau:

  • Sitelinks – reprezinta link-urile generate automat care pot aparea in rezultatele oferite pe motorul de cautare Google, sub linkul principal, si au scopul de a ajuta utilizatorii sa navigheze pe site-ul tau. Google analizeaza structura site-ului pentru a gasi scurtaturi care sa salveze timp pentru vizitatori si a grabi procesul de gasire a informatiilor cautate. Va afisa aceste link-uri doar daca considera ca pot fi utile utilizatorilor. In cazul in care vrei sa impiedici aparitia subtitlurilor din site pe rezultatele de cautare, poti seta aceasta optiune din GWT.

sitelinks

  • Crawler Access – acest instrument te ajuta sa generezi fisierul robots.txt care ofera motorului de cautare informatiile necesare pentru a stii ce pagini trebuie indexate sau nu. Printre paginile ce nu trebuie indexate se numara, spre exemplu, cele de administrare sau de accesare a bazelor de date, blocarea acestora fiind recomandata in mod ferm. Interesul motorului de cautare Google este de a aduna informatii despre cat mai multe pagini dintr-un site. Poti modifica rata de crawl (viteza cu care Google interogheaza site-ul), ce va fi valabila timp de 90 de zile. Aceasta operatiune reprezinta procesul prin care robotii Google descopera noile pagini web, cat si update-urile facute paginilor existente. Programul care proceseaza aceasta activitate poarta denumirea de GoogleBot si foloseste un algoritm prin care proceseaza o lista de url-uri, generate de crawling-ul anterior, adaugand si sitemap-urile oferite de webmasteri. Noile pagini sunt adaugate in baza de date de url-uri si indexate in motorul de cautare.
  • Crawl errors – cu ajutorul acestui tool vei vedea ce pagini de pe site nu pot fi accesate de Google, desi nu ai setat nicio interdictie pentru paginile respective. Acest tip de erori pot aparea in cazul in care ai creat o pagina si apoi ai sters-o sau ai modificat url-ul. Printre erorile afisate se numara: URL errors, Access denied errors, Crawl errors, 404 (Not found), Not allowed, Server connectivity errors, Robots failure, DNS error.
  • Crawl stats – aceste statistici furnizeaza informatii despre activitatea GoogleBot pe site-ul tau, in ultimele 90 de zile. Acestea iau in considerare toate tipurile de continut precum CSS, JavaScript, Flash sau fisiere PDF, si pot include informatii disponibile prin AdSense, Google News, Google Images, Google Scholar etc. Practic poti vedea care este interestul Google pentru site-ul tau avand acces la date precum: numarul de pagini accesate de crawleri, timpul acordat unei pagini, cantitatea de date descarcata etc.
  • Malware – GWT ofera o facilitate prin care scaneaza website-ul de existenta programelor tip malware, care pot dauna vizitatorilor. Malware poate face referinta la o multitudine de softuri create pentru a dauna computerului sau retelei. Printre acestea se numara virusi, worms, spyware sau trojan horses. Odata compromis un computer, acesta poate fi folosit pentru diferite alte tipuri de activitati suspicioase, de aceea este indicat sa verifici website-ul cu ajutorul tool-ului GWT, deoarece Google l-ar putea penaliza, iar vizitatorii vor fi si ei expusi unei situatii neplacute, riscand ca ei sa nu mai revina pe site-ul tau.
  • Search Queries – aici poti vedea ce cuvinte cheie au fost utilizate pentru a ajunge pe site. GWT iti spune care este numarul de click-uri pentru fiecare cuvant, numarul total de afisari, pozitia medie, intr-un anumit interval de timp. In acest mod afli ce cuvinte cheie generaza trafic pe site si pe care dintre acestea le poti include intr-o campanie de promovare, fie pentru a imbunatati SEO pe site-ul tau.
  • Links to your site – in aceasta sectiune vei putea vedea ce link-uri externe fac referire la pagini din site-ul tau (ex: o ancora text plasata intr-un articol pe un al site). Trebuie sa stii ca aceste informatii sunt actualizate destul de rar si din aceasta cauza nu vei putea avea acces la date corecte privind refererii, in orice moment. Insa iti poti crea o imagine de ansamblu a site-urilor care iti trimit vizitatori.
  • Sitemap – aceasta reprezinta harta unui website, o lista de pagini web accesibile crawler-ilor sau utilizatorilor. Poate fi un document, fie o pagina web care listeaza paginile site-ului respetiv, organizate intr-o ordine ierarhica. O astfel de harta joaca un rol important pentru indexarea site-ului intrucat comunica motoarelor de cautare care este structura site-ului, grabind indexarea paginilor. Pentru a genera un sitemap este recomandat sa folosesti un program special, apoi sa accesezi GWT pentru a specifica url-ul la care poate fi accesata.
  • HTML improvements – iti arata potentiale probleme pe care le gaseste Google in tipul crawlarii si indexarii site-ului tau. Verifica in mod regulat aceste erori ca sa le poti repara si sa oferi vizitatorilor tai o experienta imbunatatita si sa poti creste traficul pe site. Printre datele oferite aici se numara probleme legate de titluri, meta descrieri sau continut non-indexabil. Primele doua spre exemplu pot fi afisate in rezultatele motorului de cautare si astfel cresc sansele de a se da click pe respectivele link-uri.

 

google webmaster tools

Google Webmaster Tool vs. Google Analytics

GTW este conceput pentru a oferi informatii despre performantele unui website, concentrandu-si atentia asupra datelor statistice legate de site si modul in care acesta apare pe motorul de cautare. Minusul acestui tool este faptul ca ia in calcul doar search-ul pe Google, neluand in considerare si alte motoare de cautare (Yahoo, Bing, Baidu), asa cum o face Google Analytics, care iti da mai multe informatii de ansamblu.

Analytics pune accent pe statistici despre vizitatori, comportamentul acestora, traficul pe site, sursele prin care utilizatorii au ajuns aici, continut etc. In comparatie, Webmaster Tools, ce include intradevar si cateva date privind cuvintele cheie si referrer-ii, aduce in schimb un mare beneficiu despre modul in care Google vede site-ul si erorile existente care pot impiedica o pozitionare ridica in rezultatele din motorul de cautare.

 
Dupa cum poti vedea, subscrierea pentru Google Webmaster Tools iti poate aduce informatii valoroase despre modul in care Google vede website-ul tau si detine cateva instrumente puternice pentru webmasteri. Este unul dintre serviciile pe care le poti folosi cu incredere atunci cand vrei sa cresti performantele website-ului tau, mai ales daca vei profita de puterea asocierii celor doua servicii, GWT & Analytics.

Platforma ShopMania BIZ integreaza printre facilitatile oferite in pachetele pentru magazine online la cheie si functia de conectare a contului Google Webmaster Tools  in contul de administrare al magazinului, pentru urmarirea eficienta a actiunilor tale direct din interfata ShopMania BIZ. Ai astfel acces rapid, din panoul de control al magazinului, la cele mai importante statistici GWT, care trebuie urmarite cu o frecventa ridicata, statisticile complete GWT putand fi vizualizate ulterior in contul Google.

 

Mai mult informatii despre acest tool gasesti pe site-ul oficial al GTW: https://www.google.com/webmasters/tools si pe blogul http://googlewebmastercentral.blogspot.ro/.

Lasa un comentariu