Cum te pot ajuta testimonialele sa atragi potentialii clienti
Testimonialele reprezinta un instrument de marketing care iti poate aduce rezultate pozitive atunci cand vrei sa convingi potentialii clienti sa aleaga magazinul tau online pentru a achizitiona produsele dorite. Marturiile autentice ale clientilor existenti pot reduce gradul de reticenta pe care il au potentialii clienti, determinandu-i sa converteasca. Acestea te pot ajuta sa construiesti o imagine pozitiva si reala pentru afacerea ta.
Ce ar trebui sa contina testimonialele
Marturiile clientilor au rolul de a sustine activitatea comerciala a website-ului tau si de a spulbera temerile pe care le-ar putea avea potentialii clienti cu privire la produsele pe care le comercializezi. Printre cele mai intalnite intrebari pe care le au utilizatorii online se numara:
- Sunt aceste produse de calitate?
- Pot avea incredere in aceste produse?
- Cat de sigura este plata online?
- Merita sa platesc acest pret? Pot gasi un pret mai mic pe alt magazin online?
Testimonialele pe care le vei posta pe website ar trebui sa raspunda acestor patru intrebari si sa ofere o lumina pozitiva privind produsele regasite in magazinul tau. Nu ignora si alte beneficii pe care le-ai putea evidentia cu ajutorul marturiilor clientilor.
Nu afisa testimoniale false
Marturiile pe care le vei posta pe site ar trebui sa aduca solutii pentru diminuarea temerilor pe care le au vizitatorii, iar stalpul de baza al textelor este Adevarul. Tentia de a folosi marturii false este mare, insa acestea nu vor face decat sa indeparteze vizitatorii care au ajuns pe website-ul tau.
Iata un exemplu de marturie neautentica: „Buna ziua, tin sa va multumesc din tot sufletul pe aceasta cale pentru ca ati fost atat de amabili cu mine, m-ati ajutat atunci cand nu m-am descurcat, mi-ati schimbat produsul atunci cand nu a fost marimea buna sau daca nu mi-a placut, intr-un cuvant, sunteti extraordinari. Invit pe toata lumea sa vina sa cumpere de la voi, vor fi super multumiti!â€
Pe cand un mesaj real poate avea aceasta forma: „Buna ziua, produsele sunt ok, preturile la fel. Voi mai cumpara de la voi.†sau „Sunt multumita de produsele voastre.â€
Testimonialele dovedesc transparenta magazinului tau
O companie da dovada de incredere prin modul in care creeaza si livreaza produsele, cat si prin modul in care comunica cu publicul. In ziua de azi calitatea informatiei este pusa la indoiala, iar consumatorii au dubii in ceea ce priveste sursa de informare.
Astfel, testimonialele evidentiaza transparenta magazinului tau daca vei posta mesaje cat se poate de realiste. Poti alege sa afisezi chiar si declaratii cu tenta negativa, care pot contribui la sporirea autenticitatii continutului. Bineinteles, acestea trebuie alese cu grija pentru a nu obtine efectul opus, de indepartare a potentialilor clienti.
De asemenea, adauga numele complet al persoanelor de la care ai primit feedback si, daca acestia sunt de acord, posteaza datele lor de contact pentru ca viitorii clienti sa poata lua legatura cu ei.
Forme ale testimonialelor
- text – acestea sunt cel mai simplu de obtinut si postat pe site, insa nu sunt cele mai credibile atunci cand vine vorba de sursa informatiilor postate in mesajul respectiv. Cand postezi textele, insereaza si cuvinte cheie pe care le-ai ales pentru a fi folosite ca meta-taguri, pentruo mai buna indexare a website-ului pe motoarele de cautare.
- audio – desi sunt folosite mai rar, aceste testimoniale vor putea satisface curiozitatea consumatorilor de a afla mai multe informatii despre un produs.
- video– acestea sunt cele mai credibile intrucat clientii care ofera feedback isi fac publica imaginea si ar putea include un review al produselor respective.
Unde poti afisa testimonialele pe site
Platforma ShopMania BIZ iti permite sa transmiti vizitatorilor ce au spus alti clienti despre produsele si serviciile magazinului tau, iar declaratiile acestora pot fi publicate in zone vizibile de pe site, care pot atrage cat mai multe click-uri. Printre acestea se numara:
- pe homepage. Poti promova testimonialele prin intermediul unui banner care sa directioneze vizitatorii catre pagina dedicata.
- pe coloana laterala. Include in aceasta zona un text box care sa prezinte cateva dintre cele mai eficiente marturii obtinute de la clienti.
- in bara de meniu. Adauga un buton in bara de meniu care sa directioneze vizitatorii direct catre pagina de testimoniale.
- in pagina Despre noi/Contact. Aici poti adauga un mesaj prin care rogi vizitatorii sa te contacteze pentru a-ti transmite parerea cu privire la produsele oferite.
- in pagina de descriere a unui produs. Daca vrei sa accentuezi un anumit avantaj sau vrei sa elimini o anumita nesiguranta legata de acel produs, adauga cel putin o marturie sau un link catre pagina de marturii, in pagina de produs.
Cum poti promova testimonialele
- pe blog. Aici poti scrie articole care sa evidentieze anumite caracteristici ale produselor si poti folosi marturiile clientilor pentru a sustine argumentele respective. Daca activezi optiunea de comentarii atunci vei putea primi si feedback din partea cititorilor.
- in social media. Retelele de socializare sunt un loc foarte potrivit pentru publicarea marturiilor si pot starni reactii din partea fanilor.
- in newsletter. Ai o baza de abonati? Atunci ai oportunitatea sa le faci cunoscuta optiunea de trimitere a testimonialelor sau sa le trimiti marturiile clientilor pentru a-i atrage sa navigheze pe magazinul tau.
- pe materialele publicitare. Website-ul tau nu este singurul loc in care poti publica testimoniale ale clientilor. Daca ai o campanie de promovare de tip display in desfasurare, ai putea include o scurta marturie chiar pe bannerele pe care le folosesti.
Cum sa faci rost de testimoniale
Inca de la inceputul afacerii tale, ar trebui sa afli care sunt reactiile persoanelor care au cumparat sau au folosit serviciile. Obiectivul tau nu este doar de a strange cat mai multe testimoniale care pun in evidenta avantajele produselor, ci si sa afli care sunt aspectele care necesita imbunatatire pentru ca afacerea ta online sa aibe succes.
– Roaga clientii sa iti spuna care este parerea lor cu privire la procesul de achizitie, functionarea produselor etc. O poti face in email-ul de confirmare a comenzii/predarii produsului sau poti trimite un email ce are ca subiect principal obtinerea feedback-ului de la intreaga baza de clienti.
-
Ofera stimulente. Exista persoane care au nevoie de o motivatie mai puternica pentru a oferi feedback. Daca le vei starni atentia prin recompense cu surprize, reduceri de pret sau chiar promovarea website-ului lor, vei putea primi un raspuns din partea acestora.
-
Afla numele si statutul lor. Vizitatorii sceptici ar putea acorda mai multa incredere magazinului tau daca testimonialele vin din partea unor persoane specializate in anumite domenii sau daca recunosc numele acestora.
– Chestionar. Trimite un chestionar cu raspunsuri deschise prin care sa ajuti destinatarii sa ofere parerea lor subiectiva cu privire la experienta pe care au avut-o atunci cand au folosit produsele tale.
- Nu uita sa le ceri acordul pentru a folosi public raspunsurile si datele lor de contact.
Nu in ultimul rand, ca sa obtii cat mai multe testimoniale pozitive, concretreaza-ti atentia asupra livrarii de produse si servicii de calitate care sa satisfaca clientii si rezolva cat de repede posibil problemele care apar pe parcursul procesului de vanzare. Fii alaturi de clientii tai atunci cand au nevoie si deschide oportunitatea de a lega o relatie de lunga durata cu acestia. Prin intermediul unui blog vei putea oferi informatii aditionale despre folosirea produselor pe care le comercializezi, ca sa oferi informatii suplimentare usor de accesat de catre vizitatori.
Lasa un comentariu