Esential pentru succes: Strategii marketing, Produse comercializate si Serviciu suport clienti

22 aprilie 2019

In fiecare zi, in Romania se lanseaza peste 50 de magazine online. In 2018, numarul lor s-a dublat pana la un record de 15.000 de comercianti.

Conform unui studiu recent realizat de GPeC, datele lansate de Registrul Comertului arata ca, in ultimii zece ani, e-commerce-ul a inregistrat o crestere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piata de e-commerce din Romania nu este inca o piata matura, jucatorii concurand pentru putin peste 5 milioane de cumparatori.

Pe masura ce competitia creste, pentru a ramane in business, magazinele trebuie sa tina pasul cu toate inovatiile digitale care transforma modul clientilor de a face cumparaturi.

Care sunt cele mai mari provocari ale comerciantilor si ce trebuie sa faci pentru a creste online in 2019?

Descopera in rezultatele studiului de piata realizat de GPeC in luna martie.

Diferentiatorii sunt principalii factori care genereaza succesul unui magazin online

Succesul unui magazin online nu este o reteta sigura. Totusi, exista cateva ingrediente care, dozate corect, te ajuta sa ramai relevant si in top of mind pentru clientii tai.

Astfel, respondentii studiului considera ca principalii 3 factori in care trebuie sa investesti pentru a avea succes in 2019 sunt: strategia de marketing (88.6%), produsele comercializate (58.6%) si serviciul de Customer Support oferit (52.7%).

Cele trei componente sunt esentiale oricarui business online, dar fiecare poate fi un diferentiator puternic care sa-ti asigure o crestere organica.
Principalele provocari cu care se confrunta magazinele online sunt binecunoscute pentru orice tip de afacere.

Atragerea de clienti noi este provocarea numarul unu pentru 66.8% dintre business-uri. 47.3% au dificultati in retentia clientilor. Iar promovarea cu succes a produselor online reprezinta o sarcina dificila pentru 43.6% dintre respondenti. In plus, managerii de business-uri online spun ca se confrunta si cu o serie de provocari specifice, precum problema retururilor, nevoia automatizarii proceselor si livrarea rapida a produselor.

Atunci cand vine vorba despre promovarea business-ului, cele mai performante canale de marketing online in e-commerce raman, de departe, Facebook si Google Ads, preferate de 57.3%, respectiv 55.5% dintre respondenti. Pe langa cele doua canale platite, peste 30% dintre specialistii in marketing online folosesc cu succes E-mail si Content Marketing in campaniile lor. Instagram este, la randul lui, un canal relativ recent care prinde din ce in ce mai mult teren in e-commerce.

Rata de utilizare in crestere si caracterul aspirational al continutului il fac un canal performant pentru business-uri online din majoritatea verticalelor.

16.4% dintre respondentii studiului spun ca folosesc deja cu succes Instagram Ads.

Strategii de crestere in e-commerce

Pentru a creste pe termen lung, un magazin online are nevoie de o strategie coerenta, bazata pe date si studii de piata. 32.3% dintre respondenti spun ca, pentru a creste in 2019, iau in considerare largirea gamei de produse. 18.2% au in vedere imbunatatirea serviciului de Customer Support, iar 15.9% se gandesc sa atace piete internationale prin extinderea magazinului cross-border.

Atragerea unui capital de risc reprezinta o optiune de crestere pentru 14.5% dintre antreprenori si tot atatia planuiesc sa investeasca in training-ul angajatilor, pentru a le dezvolta abilitatile tehnice specifice.

De altfel, e-commerce-ul a devenit una dintre cele mai atractive industrii pe piata muncii. In functie de dimensiunea si specificul lui, un business online angreneaza angajati sau contracteaza specialisti in posturi foarte diverse, de la tehnic la creativ. Know-how-ul pe care se sprijina succesul unui magazin online in 2019 este compus din urmatorul mix de abilitati: 26.8% Business Management, 20.9% Online Marketing, 17.3% SEO, 14.1% Usability& User Experience, 10.9% Analytics.

GPeC SUMMIT este cel mai important eveniment de E-Commerce si reprezinta cea mai mare comunitate a magazinelor online din Romania. Cu o traditie de 14 ani, GPeC este mixul perfect de Conferinte, Workshopuri, Expo, Cursuri intensive, Statistici, Comunitate si Competitia Magazinelor Online, cu rolul precis de a contribui la dezvoltarea pietei de e-commerce.

Peste 800 de proprietari de magazine online, antreprenori, investitori, e-commerce manageri, digital marketeri, web developeri si specialisti in comunicare online sunt asteptati pe 27-28 mai la GPeC SUMMIT.

Pana pe 16 mai, biletele de acces au pret promotional prin oferta Early Bird.

Studiul”Specialisti in e-commerce. Cum iti poti creste afacerea online in 2019?” a fost realizat de GPeC in perioada 8-22 martie 2019 in baza unui sondaj administrat online, folosind intrebari cu raspuns multiplu, pe un esantion de 220 de profesionisti in e-commerce si marketing online.

Lasa un comentariu