Dupa 30 martie Facebook implementeaza Timeline pe toate paginile de business. Iata ce trebuie sa stii!

9 martie 2012

Facebook a anuntat ca, incepand cu 30 martie 2012, toate paginile de business vor fi trecute automat pe interfata de tip Timeline.

Am verificat pentru tine care sunt modificarile si noutatile aduse de Timeline for business pages si ti-am pregatit cateva lamuriri si sfaturi pentru ca imaginea magazinului tau online sa nu aiba de suferit pe Facebook, ba dimpotriva, sa profiti la maxim de noile facilitati oferite de instrumentele oferite de celebra retea de socializare.

1. Cover photo/profile photo – Poza centrala reprezentativa si poza de profil.
Imaginea centrala a paginii care va inlocui selectia de fotografii reprezentative afisata pana acum va constitui o buna oportunitate de a defini mai bine identitatea companiei tale.

La fel ca si in cazul Timeline pentru profile, poti adauga o poza de profil suprapusa peste poza centrala reprezentativa pentru pagina ta de business.

Aceste doua imagini pot fi schimbate frecvent si pot crea efecte grafice inedite prin juxtapunere.

Iti sugeram utilizarea logo-ului sau a unui produs generic pentru magazinul tau online, intrucat aceasta va fi imaginea preluata alaturi de postari pe alte wall-uri de Facebook sau in newsfeed-uri.

Pentru poza centrala poti alege un colaj cu imagini de produse pe care le comercializeaza magazinul tau.

Atentie! Nu poti utiliza aceasta imagine centrala pentru afisarea unui mesaj promotional cum ar fi o oferta speciala sau un anunt de reduceri de preturi.

Acest lucru trebuie facut in continuare doar prin intermediul unor aplicatii speciale, cum este ShopMania Social Cart, platforma dedicata de vanzare pe Facebook.

De asemenea, nu este permisa afisarea pe poza de profil a datelor de contact sau a mesajelor de tip call to action.

2. Timeline – Profilul cronologic ofera posibilitatea afisarii intregului istoric al companiei sau business-ului tau, mergand inapoi in timp pana unde vrei tu, putand posta evenimente sau imagini realizate chiar si inainte de data crearii paginii.

Poti folosi aceasta optiune pentru a spori increderea vizitatorilor in magazinul tau, sau chiar popularitatea acestuia, povestind de exemplu despre inceputurile afacerii tale online si momentul in care ti-a venit ideea de a o dezvolta..

3. Tab-urile care vor fi afisate in noua interfata pe orizontala chiar sub imaginea centrala a paginii vor putea fi in continuare customizate si ordinea aparitiei lor pe profil modificata.

4. Cum vad utilizatorii pagina ta – Aceasta este una dintre schimbarile majore aduse de noul profil de tip Timeline, si nu doar din punct de vedere al design-ului.

Atunci cand cineva viziteaza pagina ta si nu selecteaza optiunea „Recent posts by others„, va vedea doar postarile tale sau pe cele ale prietenilor sai. Nu vor fi astfel vizibile postarile si comentariile celorlalti fani ai paginii magazinului, pe care nu-i au in lista de prieteni.
Acest lucru poate avea atat influente pozitive cat si negative asupra business-ului tau.

Aspectul negativ al acestui lucru este ca, in cazul in care utilizatorii nu vor selecta optiunea , nu vor putea vedea toate comentariile si actiunile de pe pagina magazinului tau.

Pe de alta parte, acesta se poate dovedi si un avantaj in cazul in care vei avea parte si de comentarii negative ale unor utilizatori. Aceste comentarii nu vor mai fi in acest caz atat de evidente pentru ceilalti vizitatori ai paginii.

Insa, acest lucru nu inseamna ca poti ignora aceste comentarii negative si ca nu trebuie sa te ocupi sa le raspunzi si sa remediezi situatia cu acei utilizatori suparati.

5. Highlighted posts – Postarile evidentiate. Daca vrei sa postezi o imagine sau un anunt in acelasi fel in care faci cu articolele de pe blog-urile WordPress cand le setezi ca „sticky”, poti selecta optiunea de highlighted post (postare evidentiata) si  aceasta va ramane afisata in partea de sus a wall-ului de Facebook timp de sapte zile, sau pana cand o inlocuiesti cu o alta.

Poti folosi aceasta noua functionalitate pentru promotii sau oferte speciale, ori pentru informatii pe care vrei sa le mentii in atentia vizitatorilor magazinului tau, pentru cat mai mult timp.

Poti deasemenea sa evidentiezi o postare a altui utilizator careia i-ai dat like, si poti astfel pune in valoare mai bine comentarii pozitive ale clientilor sau review-uri pentru produse cumparate din magazinul tau, de exemplu.

6. Panoul de administrare al paginii este acum mai usor de folosit si poti vizualiza mult mai usor noile activitati si noii fani care au dat like paginii tale.

7. Mesajele – Noutatea la acest capitol consta in faptul ca utilizatorii care au un simplu cont personal vor putea trimite mesaje private paginilor de business, ceea ce va ajuta cu siguranta la o mai buna comunicare intre clientii magazinului tau si tine.

Lasa un comentariu