Google lanseaza un nou instrument de studiu de piata bazat pe chestionare online

4 aprilie 2012

Pentru a transforma cat mai multi dintre vizitatorii magazinului tau online in clienti este foarte important sa tii cont de preferintele acestora: ce produse isi doresc, ce servicii suplimentare asteapta din partea magazinului, ce gusturi, forme, culori, marimi sau alte atribute ar dori ei sa aiba produsele. Si cum poti afla ce isi doresc oamenii? Una dintre metodele cele mai des utilizate este studiul de piata, alternativa pentru acesta in eCommerce fiind chestionarele online.

Exact un astfel de instrument a lansat recent si Google prin serviciul Consumer Surveys.

Cum functioneaza chestionarele Google Consumer Surveys?

Procedeul propus de noul serviciu Google este unul foarte simplu. Compania care doreste sa obtina raspunsuri privind anumite subiecte, cum ar fi preferinta pentru un nou tip de ambalaj, preferinte legate de design-ul unui produs sau de caracteristicile sale, etc. creeaza sondajul.

Google colaboreaza cu anumite site-uri care furnizeaza continut (portaluri, reviste online, s.a.) si publica respectivul sondaj pe un site care are ca public tinta acelasi tip de persoane ca si cei vizati de compania respectiva.

Vizitatorii care citesc de exemplu un articol de pe acel site vor fi intalni de exemplu, la jumatatea articolului, respectivul chestionar. Pentru a citi restul articolului li se va propune sa raspunda la intrebarile sondajului de opinie.

Google incaseaza intre 10 si 50 de centi pentru fiecare respondent, in functie de importanta studiului, bani pe care ii imparte cu proprietarul site-ului care a gazduit chestionarul.

Compania care comanda un astfel de Consumer Survey de la Google poate seta de la bun inceput un anumit numar de raspunsuri pe care doreste sa-l inregistreze chestionarul, putand astfel sa stie dinainte cat are de platit.

Rezultatele sondajului sunt vizibile in timp real pentru compania care l-a comandat, pe masura ce oamenii raspund la intrebarile chestionarului si nu doar la sfarsit, ca in cazul altor instrumente de acest gen.

Pe langa raspunsurile concrete oferite de vizitatori, sondajele create prin Google Consumer Survey ofera si date demografice si geografice, informatii colectate de Google pe baza adreselor de IP ale respondentilor.

 

Lasa un comentariu