Invata de la marile branduri cum sa te promovezi pe Pinterest (studii de caz: electronice, sport, alimentatie, produse pentru copii) – Partea 3
In ultima parte a acestei analize, despre modul in care magazinele online obtin cresteri de trafic si de clienti prin intermediul promovarii pe Pinterest.com, vom aborda diferiti retaileri care au inregistrat rezultate pozitive in urma includerii acestei retele de socializare in strategia de marketing. Puterea vizuala a acestui website este extrordinara si ofera companiilor oportunitatea de a asocia o multitudine de teme cu un impact puternic asupra decizie de cumparare.
Iata cateva exemple ale celor mai de succes magazine online din domeniile electronice, sport, produse pentru copii, alimentatie:
Thelandofnod.com (produse pentru copii)
Cei de la The Land of Nod se pare ca au fost si ei atacati de… virusul Pinterest. “Este atat de puternic. Este ca si cum am avea febra si singurul remediu este sa postam din ce in ce mai multâ€, spun reprezentantii firmei. Si acest lucru se vede din crearea a 41 pinboard-uri dedicate copiilor si mamicilor, cu cele mai haioase si simpatice postari. Printre pinboard-uri, mamele pot gasi idei pentru proiecte de tipul DIY sau inspiratie pentru design-ul camerei celui mic. Chiar si cele mai trasnite petreceri pentru copii pot fi organizate doar prin simpla inspiratie din pinboard-ul dedicat special zilelor de nastere.
The Land of Nod a organizat si cateva concursuri care au avut ca regula principala postarea de pinboard-uri inspirationale. Spre exemplu, in luna aprilie au oferit un premiu de 500$ pentru cea mai creativa incapere de joaca pentru copii, formata din imagini sugestive, cu conditia ca participantii sa posteze 6 produse de pe magazinul lor online.
Nu in ultimul rand, compania a dezvoltat si o campanie de emailing pentru a promova profilul Pinterest. „We’re all accross the pin board.”, declara ei pentru a pune in evidenta prezenta din ce in de mai puternica pe aceasta retea. Si bineinteles, pentru cei care nu au cont de Pinterest, ei le vor trimite pe loc o invitatie.
Sfat: creeaza concursuri care sa creasca numarul vizitatorilor pe site-ul tau. Sugereaza-le participantilor la concurs sa adauge in descrierea pin-urilor si numele site-ului tau, eventual chiar si un hyperlink catre pagina de produs. Sau de ce nu, fa o regula obligatorie a concursului, ca sa ai garantia ca vei primi link-uri catre site-ul tau.
Omahasteaks.com (produse alimentare)
Presedintele companiei Omaha Steaks, Todd Simon, impreuna cu sotia sa, si-au construit o casa in apropiere de Omaha. La recomandarea unui prieten, au inceput sa posteze si sa dea like conceptelor pentru decor care le-au placut cel mai mult. „In anul precedent am cumparat foarte multe reviste de design, am decupat imagini si le-am pus pe board-uri pentru a fi mai usor sa alegem varianta finala. Acum insa folosim Pinterest, este acelasi lucru.”, spune Simon.
El a preluat aceasta idee si a transferat-o echipei sale de marketing, pentru a intampina cat mai repede utilizatorii de Pinterest cu un profil cat se poate de impresionant. Au observat ca unii consumatori au postat chiar si comenzile primite pe email, cat si alte produse de pe site. Pentru un impact direct si pozitiv asupra vanzarilor, Omaha Steaks a creat pinboard-uri cu cele mai bune delicatese sau cu retete pe care ar dori sa le incerce.
Sfat: incetul cu incetul Pinterest pare sa ia locul revistelor print si al imaginilor salvate in calculator pentru arhive inspirationale. Fii si tu cu un pas inaintea competitorilor tai si ofera-le utilizatorilor sursa de informare pe care o pot accesa oricand, din orice locatie, fara bataie de cap.
Tolosawinery.com (produse alimentare)
Dupa cum stii deja, utilizatorii Pinterest au inceput sa foloseasca in mare parte acest site ca o pre-sesiune de shopping. Cu toate acestea, daca iti vei concentra postarile doar pentru a promova produse, nu vei avea garantia ca profilul tau va fi unul de succes. Din contra, se vor putea simti spamati cu postari comerciale, in schimb poti pune mai bine in evidenta bunurile pe care vrei sa le vinzi cu imagini sugestive pentru diverse situatii in care acestea pot fi consumate acestea.
Tolosa Winery si-a focusat pinboard-urile pe exemplificarea unui stil de viata asociat rafinatelor sale vinuri obtinute in podgoriile dintre Santa Barbara si Paso Robles. Caracterele variate si expresive ale brizei oceanice, cat si sezonul lung de producere, definesc in totalitate calitatea aromelor echilibrate ale vinului Tolosa. Iar follower-ii profilului de Pinterest trebuie neaparat sa afle acest lucru. Asa ca firma a postat imagini cu ambiente relaxate de pe malul oceanului.
Sfat: Asadar, precum in cazul oricarui alt canal social media, abordarea delicata, care se focuseaza pe stilul de viata asociat produselor comercializate, va reusi sa aduca rezultate vizibile. Ia in considerare pinboard-uri care sa inspire consumatorii sa foloseasca produsele tale, cum ar fi locatii, intalniri cu prietenii sau evenimente locale.
Midwestsports.com (sport)
Acest outlet cu echipamente si accesorii pentru tenis se mandreste cu oferirea de produse si servicii de inalta calitate. Midwest Sports comercializeaza marci importante pentru Adidas, Lacoste, Nike si multe altele, la preturi accesibile, satisfacand nevoile clientilor de toate varstele. Profilul lor de Pinterest nu face decat sa acentueze si mai mult beneficiile pe care le aduce practicarea tenisului asupra sanatatii si bunei dispozitii.
Alaturi de pinboard-urile ce promoveaza produsele magazinului online, userii pot gasi imagini retro cu jucatorii din anii ’60-’70 sau fotografii amuzante din lumea sportului. Si pentru fanele impatimite, Midwest Sports posteaza fotografii cu cei mai sexy jucatori de tenis.
Sfat: adreseaza-te in primul rand targetului tau de cumparatori. Daca acestia sunt atat femei, cat si barbati, atunci posteaza imagini pentru toate gusturile, ca sa poti atinge cat mai multi potentiali cumparatori.
Abt.com (electronice)
Abt Electronics a inceput sa isi atraga clientela inca din anul 1963, la Chicago. De atunci, compania si-a marit gama de produse pana la o varietate de mii de aparate electrice si electrocasnice, in mare parte dedicate unei vieti de acasa mai confortabile, dar si pentru fanii impatimiti ai autovechiculelor, care isi doresc sa isi accesorizeze masina cu electronice performante.
Compania a invatat de-a lungul anilor cat este de important sa fii alaturi de potentialii cumparatori, asa ca nu a ezitat sa fie prezenta si pe reteaua Pinterest. Pinboard-urile sale sunt dedicate oferirii de idei pentru cadouri sau formarii de colectii cu cele mai bine vandute produse. Si pentru ca ei comercializeaza produse pentru casa, cum ar fi cele folosite in bucatarie, atunci au postat variate retete culinare, care de care mai delicioase.
Un alt punct foarte important de pe lista metodelor de promovare, este crearea unei pagini de Facebook. Abt Electronics a unit profilul de Pinterest cu pagina de brand, creand un tab care preia automat toate pinboard-urile. In acest mod, utilizatorii de Facebook care nu urmaresc profilul de Pinterest, pot vedea aici imaginile incarcate, le pot reposta sau acorda like-uri.
Sfat: daca ai pagina de facebook pentru magazinul sau brandul tau, atunci nu ezita sa folosesti promovarea incrucisata pe cele doua retele de socializare. Poti crea foarte usor un tab in pagina de brand pentru a creste sansele ca utilizatorii sa iti vizualizeze produsele.
Utilizatorii creeaza pinboard-uri cu o multitudine de teme, extrem de variate – ei pot pune accent pe retete culinare, culori sau ambiente. Una dintre cele mai mari puteri ale social media este efortul pe care il depun userii, iar Pinterest ofera aceasta oportunitate, de a-i angaja pe utilizatori sa posteze propriile imagini sau sa dea share la cele mai interesante dintre ele. Foloseste acest lucru in favoarea ta, repostand imaginiile celorlalti utilizatori. Vei dezvolta astfel cat mai multe legaturi in interiorul retelei, care sa iti aduca un numar cat mai mare de followeri.
Pentru mai multe informatii, in prima parte a acestui articol gasesti o serie de exemple de retaileri de succes din domeniile frumusete, moda, hobby, handmade art, iar in cea de a doua vei putea descoperi secretele magazinelor din domeniile amenajari, cadouri, divertisment.
Lasa un comentariu