Metode de crestere a ranking-ului prin link building

Online Marketing, 08 May 2013

Atragerea de link-uri de calitate este una dintre cele mai productive activitati de marketing pe care le poti folosi pentru dezvoltarea afacerii tale. Folosirea unei strategii de link building pe termen lung te va ajuta sa cresti si sa mentii ranking-ul pe motoarele de cautare a paginilor din cadrul site-ului tau.

link building ecommerce

Link-urile aduc o serie de beneficii care iti vor rasplati eforturile financiare si de timp depuse pentru a construi cat mai multe legaturi care website-ul tau. Activitatea de construire a link-urilor este necesara oricarei afaceri online, indiferent de natura si marimea sa, insa necesita timp si surse variate care sa faca referire catre site-ul tau.

Printre metodele folosite de specialisti se numara:

1. Genereaza continut de calitate. Poate fi vorba despre informatiile pe care le treci in descrierea produselor sau de articolele pe care le postezi pe blog-ul tau. Oamenii vor scrie si vor discuta despre activitatea ta online daca le oferi informatii de calitate.

2. Creeaza un blog. Blog-ul poate fi o sursa nelimitata de link-uri atat pentru tine, cat si pentru colaboratorii tai. Scrie recenzii despre produsele pe care le vinzi si produse nou aparute si adauga link-uri care trimit viziatorii si pe website-ul furnizorilor sau al partenerilor. Acestia ar putea posta la randul lor link-uri reciproce catre website-ul tau. Apoi iti poti face cunoscut blog-ul folosind cateva metode simple de promovare.

3. Promoveaza site-ul pe blog-uri de specialitate. Aceste blog-uri pot incarca postari sau adauga bannere cu link-uri catre magazin. Printre postari se pot numara review-uri sau sugestii de produse, in functie de parteneriatul pe care l-ai incheiat.

4. Inscrie website-ul in directoare.  Aceasta nu mai este o metoda populara pentru indexarea pe motoarele de cautare, dar inca mai exista o serie de directoare care te pot ajuta sa construiesti link-uri, asa ca inscrie-ti magazinul online in directoarele potrivite. Ai grija sa nu aplici si in directoare cu link-uri platite, deoarece acestea sunt penalizate de Google. Daca folosesti un serviciu pentru magazine online la cheie, accepta ca acesta sa il publice in directorul propriu pentru magazine online.

5. Implica-te in comunitatile online. Contribuie cu informatii de calitate pe forumuri generale sau de nisa. Este indicat sa construiesti treptat conturi active pe care sa ile folosesti pentru a adauga informatii utile care sa aduca cat mai multe comentarii. Unele forumuri permit adaugarea unui link in semnatura, asa ca un numar cat mai de persoane ar putea ajunge pe website-ul tau urmarind acest link.

6. Adauga link baits. Acestea reprezinta orice fel de activitate de marketing care te ajuta sa atragi atentia catre website-ul tau sau prin care sa incurajezi adaugarea de link-uri pe alte website-uri catre magazinul tau. Poate fi vorba despre concursuri, stiri controversate, oferte de nerefuzat etc.

7. Promoveaza-te pe retelele de socializare. Facebook, Twitter, Pinterest... aceasta nu mai sunt un secret, iar metodele de promovare a magazinului tau in paginile acestor retele sunt facile si usor de abordat.

8. Creeaza flux RSS. Foloseste acest tip de fluxuri de stiri pentru blog-ul tau pentru ca vizitatorii sa poata vedea rapid continutul nou pe care l-ai incarcat pe site. Publicarea unui feed RSS iti poate aduce vizite noi pe website, mai ales daca il promovezi si in agregatoarele de RSS-uri.

9. Transmite comunicate de presa. Daca urmeaza sa lansezi un produs sau sa anunti un eveniment poti apela la valorea adaugata pe care ti-o pot oferi website-urile pentru comunicate de presa, o parte dintre acestea oferind si servicii gratuite.

 10. Incarca produsele pe comparatoare de preturi. Sistemele de comparare de preturi ofera consumatorilor resurse de informare si faciliteaza achizitionarea online a produselor. Inainte de a cumpara un produs de pe Internet, potentialii cumparatori apeleaza la informatiile oferite de comparatoarele de preturi.

11. Incarca videoclipuri pe Youtube. Foloseste Youtube.com pentru a incarca in mod constant filmulete pe Internet si foloseste metodele gratuite sau platite disponibile pe aceasta platforma. Afla cum Youtube poate fi prietenul tau cel mai bun atunci cand vine vorba despre aceasta tendinta de promovare online.

12. Adauga cupoane de reduceri pe site-uri cu daily deals. Alege unul sau mai multe website-uri dedicate cupoanelor de reduceri cu care sa inchei un parteneriat pentru promovarea ofertelor tale de reduceri. Majoritatea iti vor permite sa oferi utilizatorilor si un link catre website-ul tau pentru a afla mai multe informatii despre produsele aflate in promotie. In plus, agregatoarele de reduceri vor centraliza aceste cupoane, crescand astfel numarul de link-uri catre magazinul tau. Atentie, anumite site-uri ar putea folosi atributul "nofollow" in cadrul link-urilor, iar acestea nu vor fi indexate de motoarele de cautare.

13. Colaboreaza cu lideri de opinie. Contacteaza persoane publice si lideri de opinie din domeniul in care ti-ai dezvoltat activitatea comerciala, din social media sau blog-uri. Ei te pot ajuta sa iti faci cunoscuta marca vorbind despre aceasta in cadrul interviurilor, scriind un post pe blog-ul personal sau dand share la postari pe retelele de socializare.

14. Scrie materiale informative. Whitepapers, studii de caz, analize... toate acestea pot contine link-uri catre website-ul pe care il promovezi pentru a directiona vizitatorii. Aceste materiale ofera informatii utile cititorilor dar mai ales te ajuta sa extragi date din piata folositoare pentru business-ul tau ca sa imbunatesti strategia de marketing.

15. Scrie pe Wikipedia. Creeaza o pagina de prezentare a companiei sau marcii tale pe Wikipedia sau abordeaza un subiect pentru care poti oferi un link pentru resurse. De obicei nu se adauga link-uri directe catre website-ul tau, ci link-uri catre alte pagini care contin la randul lor link-uri catre magazinul online.

16. Publica anunturi. Foloseste cu incredere website-urile pentru anunturi si mica publicitate in care poti adauga date de contact ale magazinului tau, dar si produse pe care doresti sa le faci cunoscute.

17. Organizeaza concursuri. Un concurs bine pus la punct, cu premii atractive dar si un mecanism de participare inteligent iti pot aduce mai multe vizite pe site si mai multi referreri. Promoveaza pe email, retelele de socializare si pe website-urile partenere ca sa ai mai multe surse de trafic in care sa adaugi link-uri catre magazin.

18. Sponsorizeaza. Parteneriatele incheiate cu organizatori de evenimente iti pot aduce mai multa vizibilitate prin promovarea in locatie a website-ului tau. Poate fi vorba si despre sponsorizarea unor concursuri sau donatii.

19. Adauga ancore. Utile in orice tip de continut, ancorele adaugate pe text vor directiona in mod facil utilizatorii dintr-o pagina in alta. Le poti adauga pe orice fel de continut, cu preponderenta pe blog atunci cand faci referire la produsele din magazinul online sau in scrierile de produse.

20. Adauga link-uri reciproce. Acestea reprezinta link-urile mutuale intre doua website-uri, care asigura trafic pentru ambele parti.

21. Obtine certificarea Trusted.ro de la GPEC. Este vorba despre Programul National pentru Certificarea Magazinelor Online care ofera cumparatorilor siguranta ca magazinul online in care doresc sa plaseze comanda este unul de incredere. Lista acestora o gasesti pe website-ul oficial al programului, care adauga si un url catre magazine. Ia legatura cu cei de la www.gpec.ro pentru mai multe informatii.

22. Discuta cu referrer-ii. Urmareste persoanele care au facut referita la website-ul tau si incearca sa iei legatura cu acestia pentru a duce mai departe si dezvolta o colaborare fructoasa. Ii poti afla urmarind sursele de trafic pe Google Analytics, Google Webmaster Tools sau activand o alerta pe Google Alerts.

Exista si o lista a activitatilor pe care este indicat sa nu le faci atunci cand doresti sa construiesti link-uri catre magazinul tau online:

  • nu posta pe directoare care nu sunt de incredere;
  • nu spama forumurile cu mesaje mult prea comerciale, fara sa ai o minima activitate utila celorlalti membri;
  • nu incarca acelasi mesaj pe mai multe forumuri deodata;
  • nu spama liderii de opinie si posibilii parteneri media si de afaceri.

Foloseste ideile pe care ti le-am prezentat pentru a putea crea noi link-uri catre magazinul tau, care sa iti aduca noi potentiali clienti dar si o mai buna indexare pe motoarele de cautare. Link-urile de calitate pe care le vei construi iti vor aduce nu doar beneficii imediate, ci iti vor sustine activitatea si in anii urmatori.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.