Mobile Marketing – evolutie si tendinte 2013

21 ianuarie 2013

Conform previziunilor analistilor internationali in eCommerce, anul acesta se preconizeaza ca vom asista la o crestere constanta in domeniul Mobile, enumerand shopping-ul online de pe mobil, aplicatiile mobile si marketing-ul mobil. International Data Corporation prevede ca in 2013 vanzarile pentru dispozitive mobile vor creste cu 20%, iar numarul de utilizatori de mobile va creste tot mai mult, devenind cea mai populara metoda pentru accesarea Internetului, in detrimentul computerelor. Si numarul de plati efectuate de pe mobile va creste, ajungand la 17 miliarde tranzactii efectuate in intreaga lume.

Cu o astfel de piata in dezvoltare, marketerii incep deja sa planifice si sa puna in practica campanii de marketing adaptate pentru mobile si adresate utilizatorilor de smartphone-uri si tablete, pentru o comunicare mai eficienta cu acesti potentiali consumatori.

„Cautarile de pe mobil au crescut cu 400% fata de anul 2010”, informeaza Google, iar in 2012, 444.5 milioane de telefoane mobile au fost vandute pe intreg globul, in primele 3 trimestre ale anului, cu o crestere de 2.4 procente fata de anul precedent, si mai multe persoane au cumparat un smartphone in locului unui pc, se arata intr-un comunicat www.idc.com.

Cererea crescuta pentru smartphone-uri si tablete in 2012, a determinat si dezvoltarea semnificativa a practicilor si tehnicilor de marketing pentru aceste device-uri. Telefoanele mobile si tabletele sunt folosite pentru accesa Internetul aproape in orice loc si la orice ora, chiar si in timp ce utilizatorii consuma si alte tipuri de media, cum ar fi TV sau radio.

Oamenii au dezvoltat un comportament din ce in ce mai complex in ceea ce priveste shopping-ul traditional. Aflandu-se intr-un supermarket, pot cauta pe telefon oferte de pret pentru un anumit produs, pot compara preturi in cadrul magazinelor online sau cauta alti retaileri. Chiar si reclamele outdoor pot determina cumparatorii sa acceseze Internetul de pe mobil pentru a afla mai multe detalii despre produsul sau oferta respectiva, fie pentru a se inscrie intr-o competitie sau pentru a se inregistra intr-o comunitate online. Mobilul devine astfel liantul dintre offline si online, transformand si creand noi comportamente de cumparare si consum.

Asadar, in acest mediu complex de navigare si cumparare online, companiile doresc ca produsele si serviciile lor sa fie cat mai usor gasite de pe mobil, iar website-urile lor sa fie cat mai usor accesibile. Potrivit unui studiu IBM, publicat in Iunie 2012, aproape 9 din 10 marketeri fie au un website optimizat pentru telefoanele mobile, fie au sau vor avea in viitorul apropiat o aplicatie pentru mobil. Insa doar 1 din 5 marketeri au in desfasurare tactici pentru marketingul mobil, ca parte integrata a campaniilor de marketing.

Si marketingul afiliat are de castigat. Geno Prussakov, fondator al Affiliate Management Days conference explica: Aplicatiile pentru asistenta cumparaturilor de pe mobil, website-urile create special pentru accesul de pe telefon, jocurile si orice alte tipuri de elemente dedicate smartphone-urilor, au cel mai mare potential pentru a fi incluse in strategiile de marketing afiliat.

Pentru 2013 se prevede un rol major jucat de mobil in planificarea strategiilor de marketing. Un studiu realizat de Acquity Group arata faptul ca 70% dintre marketeri planuiesc sa creasca bugetele pentru a include in strategiile de marketing si promovarea pe terminalele mobile.

Iata o trecere in revista a celor mai importante tendinte de anul aceasta:

Personalizare
Integrarea social media, geotarget-area si mobilul, adica SoLoMo, asa cum este denumita combinarea acestor trei elemente, este una dintre cele mai puternice tendinte la nivel mondial, in ceea ce priveste imbunatatirea experientei pe care o au consumatorii si oferirea informatiilor de care au nevoie la momentul potrivit.

Email
La nivel mondial, mai mult de o treime dintre mesajele tip email au fost deschise cu ajutorul device-urilor mobile, in prima jumatate a anului 2012, cu 20 de procente mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent. Iar pana in vara lui 2013, acest procent ar putea creste pana la o valoare de 50%, se arata intr-un studiu realizat de Knotice.

Responsive Design
Acest concept, introdus in anul 2010 de catre Ethan Marcotte, face referinta la capacitatea unui website de a se adapta la dispozitive si rezolutii diferite (smartphone, tableta, pc, laptop), fara a mai fi nevoie sa se creeze mai multe versiuni ale website-ului pentru a fi accesat de pe aceste terminale. Cu ajutorul Responsive Design, website-ul se va modifica automat, in asa fel incat sa poata fi incarcat de pe oricare dintre aceste dispozitive.

Gamification
Acest terment defineste integrarea mecanismelor si a design-lui de joc in cadrul elementelor care in mod normal nu sunt definite ca jocuri, cum ar fi website-uri comerciale sau aplicatii web. In viitorul apropiat urmeaza sa se integreze din ce in ce mai multe jocuri si aplicatii interactive prin intermediul carora companiile nu doar vor hrani nevoia utilizatorilor de divertisment, ci vor putea si construi o relatie pe termen lung cu acesta. In lista exemplelor putem include numaratori inverse, jocuri, goals, cu recompense in puncte, produse virtuale, bonusuri, inscrieri in concurs, evenimente etc.

Video
Se asteapta ca numarul persoanelor care urmaresc continut video de pe tablete si mobile, va creste in 2013. Video-ul aduce in primul rand brand awareness companiilor, iar folosirea acestui mediu de comunicare a crescut semnificativ anul trecut. Ne aflam in stadiul in care informatiile se pot afla mult mai rapid dintr-un filmulet video in locul rapoartelor sau articolelor scrise.

Cloud
Utilizatorii de tablete si smartphone-uri pot accesa de oriunde si oricand informatiile stocate in sistem cloud, pentru a vizualiza, edita sau descarca documente. Inca un motiv care va duce la cresterea utilizarii mobilelor in detrimentul pc-urilor si al laptop-urilor.

In anul urmator tot mai multe companii isi vor indrepta atentia catre sectorul mobil, raspunzand cererii tot mai mari a publicului, asa ca este important sa ai si tu in vedere faptul ca oamenii sunt conectati la informatii, produse, servicii in cel mai eficient mod posibil. Urmareste in mod constant datele statistice pentru a sti care sunt zonele in care exista probleme si a stii care sunt erorile ce pot fi indreptate. Aceste informatii sunt vitale pentru intelegerea corecta a modului de interactionare cu utilizatorii, experientele pe care le au si modul in care vor fi puse in practica strategiile.

Traficul de pe mobil va continua sa prospere, iar un website optimizat pentru aceste dispozitive este vital in perioada urmatoare. Doar asa vei putea pune la dispozitia clientilor acces permanent la produsele sau serviciile tale, oferindu-le informatii exact atunci cand au nevoie de ele. Daca detii un magazin online care functioneaza pe platforma ShopMania BIZ, atunci poti folosi cu incredere widget-ul Mini Store, instrument ce iti permite sa generezi varianta optimizata pentru smartphone si tableta a magazinului tau.

Lasa un comentariu