Politica de returnare a unui magazin online

20 mai 2014

Unul din aspectele unui magazin online care „macina” administratorii lor este politica de returnare. Este normal, nimanui nu ii place sa se gandeasca la faptul ca produsele sale pot sau vor fi returnate, insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa o avem pusa la punct.
Scopul nostru este sa facem ca tot procesul de returnare, inclusiv politica sa, sa lucreze in favoarea site-ului de e-Commerce si sunt cateva lucruri de care ar trebui sa tinem cont.

In primul rand, politica de returnare a unui magazin online trebuie sa contina (cel putin) urmatoarele puncte:

  • numarul de zile in care un cumparator poate trimite notificarea ca vrea sa returneze un produs, dupa ce l-a primit (conform legii din Romania, un consumator poate notifica un magazin online in 10 zile lucratoare, dar unele magazine, pentru avantaj competitiv, aleg sa lase produsul mai multe zile la dispozitia cumparatorului)

  • cum se returneaza banii cumparatorului

  • cine achita taxele de returnare

Pentru a afla exact conditiile de returnare pe care un magazin online ar trebui sa le aiba, va sfatuim sa cititi cu atentie legislatia care reglementeaza comertul online. O gasiti aici.

Pentru optimizarea procesului de returnare sunt 4 lucruri pe care sa le avem in vedere:

1. Prevenirea returnarii produselor

Oamenii returneaza un produs pentru ca nu sunt multumiti de el. De cele mai multe ori, asta se traduce in setarea unor asteptari gresite in ceea ce priveste articolul respectiv. Asa ca, pentru minimizarea numarului de produse returnate trebuie sa avem grija ca descrierile si pozele itemilor de pe site sa fie foarte clare si specifice, sa creeze imaginea adevarata a lor.

2. Folosirea unui limbaj simplu in politica de returnare

Termenii juridici nu sunt usor de inteles pentru toata lumea, asa ca limbajul folosit in politica de returnare ar trebui sa fie unul cat mai simplu care sa poata fi asimilat de oricine.

3. Usurinta cu care poate fi gasita politica de returnare

Un alt lucru de avut in vedere atunci cand vorbim despre politica de returnare este cat de vizibila este pe site. Ea trebuie sa fie la indemana oricui, in orice pagina a site-ului ar fi acea persoana.

Faptul ca aceasta politica de returnare este usor de gasit are un rol si in cresterea increderii oamenilor in respectivul magazin online.

4. Fara costuri ascunse

In Romania, legea spune ca singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cele de returnare a produsului. Si pentru ca si politica de returnare trebuie sa fie transparenta, cum ar trebui sa fie si preturile, acest lucru trebuie specificat in mod clar.

Pe langa aceste 4 aspecte, un alt lucru indicat ar fi ca politica de returnare ar trebui sa contina fiecare pas pe care un cumparator trebuie sa il faca pentru a inapoia un produs si a primi banii inapoi.

Lasa un comentariu